Saturday, 20.04.2024, 05:48
Вітаю Вас Guest | RSS


Меню сайту
Категорії розділу
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Булінг опитування
Форма входу


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія





Відділ освіти та ММК

Головна » Відділ освіти та ММК » Дошкільна освіта » Новини

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти Полтавської області у 2020-2021 навчальному році

   Розвиток дошкільної освіти є одним із пріоритетних напрямів державної освітньої політики в Україні. Як зазначено в Законі України «Про дошкільну освіту», дошкільна освіта є обов’язковою первинною складовою системи безперервної освіти в Україні, що спрямована на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її інтелектуальних вікових особливостей, формування моральних норм, набуття особистістю життєвого соціального досвіду.

   Організація освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), а також інструктивно-методичним рекомендаціям МОН України.

   Нагадуємо, що зазначені документи треба розглядати як цілісний пакет матеріалів, що призначений для науково-методичного супроводу професійної діяльності педагогів, керівників, організаторів дошкільної справи на сучасному етапі.

Зміст освітнього процесу в закладі дошкільної освіти реалізовується відповідно до вимог чинних програм розвитку, виховання і навчання дітей, у тому числі з особливими освітніми потребами. Чинними для використання у 2020/2021 навчальному році в дошкільних навчальних закладах різних типів і форм власності є комплексні і парціальні програми, рекомендовані (схвалені) Міністерством освіти і науки України (www.mon.gov.ua). Програмно-методичним забезпеченням освітнього процесу слід керуватися «Переліком навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в закладах дошкільної освіти у 2019– 2020 навчальному році», що розміщений на сайтах Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua). За педагогічними колективами закладів дошкільної освіти зберігається право вибору освітніх програм: комплексної як основної та додаткових парціальних для поглибленої освітньої роботи за певними профілями. Педагогічні працівники мають право обирати освітні програми серед затверджених МОН, або розробити власну, яка має містити:

   загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти; перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей;

      форми організації освітнього процесу; інструменти системи внутрішнього

     забезпечення якості освіти; інші освітні компоненти, за рішенням закладу дошкільної освіти (Лист МОН від 09.12.2019 №1/9-750 "Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти"). Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу дошкільної освіти та затверджується його керівником. При виборі програм особлива увага звертається на терміни дії грифів Міністерства освіти і науки України, якими унормовано чинність документів.

   Звертаємо увагу, що з 2020/2021 навчального року набуде чинність нова редакція програми розвитку дітей молодшого дошкільного віку «Впевнений старт».

ECERS: шкали з оцінювання якості дошкільної освіти

    Окрім доступності дошкільної освіти, необхідної для забезпечення розвитку дитини дошкільного віку, вкрай актуальним є питання якості навчання і догляду за дітьми в ЗДО. Для підвищення якості дошкільної освіти слід виокремити чіткі критерії їх оцінювання, важливі для всіх суб’єктів освітнього процесу. Підвищення якості дошкільної освіти передбачає оновлення змісту дошкільної освіти, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, а також комфортне освітнє середовище та безпечну матеріально-технічну базу.

    Вперше в Україні відбуватиметься оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS — інструмент оцінювання якості програм дошкільної освіти для дітей віком від 2 до 5 років, зокрема: якості взаємодії між керівниками ЗДО і дітьми, персоналом і батьками, взаємодії між вихованцями освітнього закладу (Наказ МОН № 1561 від 12.12.2019). Проєкт відбуватиметься у партнерстві з командою підтримки реформ МОН, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» та за підтримки ЮНІСЕФ.

   Освітнє середовище є надзвичайно важливим чинником для різнобічного розвитку дітей дошкільного віку. ECERS, оцінюючи якість дошкільної освіти, робить на цьому особливу увагу. Такий підхід повністю відповідає вимогам Державного стандарту дошкільної освіти України (Базовому компоненту дошкільної освіти).

   Оцінювання якості дошкільної освіти за методикою ECERS:

  • враховує особливості різних видів освітніх програм для дітей дошкільного віку (комплексні і парціальні), рекомендовані (схвалені) Міністерством освіти і науки України;
  • робить акцент на тому, що діти є суб’єктами своєї діяльності;
  • оцінює умови для пізнавальної діяльності дитини, можливості прояву нею творчості та ініціативи;
  • фокусується на трьох вимірах середовища: просторі, організації часу, взаємодії дітей і дорослих.

(https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/ecers-shkala-ocinyuvannya-seredovisha-rannogo-ditinstva)

Дистанційне навчання

   Нові умови соціальної ізоляції кидають виклик сталому способу життя педагогів та родин. Тому ми змушені підлаштовуватися та вибудовувати набуті схеми взаємодії всіх учасників освітнього процесу, перевіряючи їх одразу на практиці.

   Статтею 11 Закону України «Про освіту» визначено, що «метою дошкільної освіти є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок». Тому заклади дошкільної освіти продовжують здійснювати роботу щодо всебічного розвитку малюків.

   У статті 9 Закону України «Про освіту» зазначено, що однією з форм здобуття освіти є дистанційна форма здобуття освіти. Вона визначається як «індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій».

   У листах МОНУ від 11.10.2017 № 1/9-546 «Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» та від 27.09.2010 № 1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку» зазначено, що «оперативно обмінюватися інформацією з батьками найзручніше в Інтернеті. У пригоді стануть сторінки сайтів закладів дошкільної освіти, електронне листування, онлайн-спілкування в закритій групі в соціальних мережах тощо». Це все стосується взаємодії з батьками та дає змогу навчити їх проводити час з дитиною з користю.

   Але педагоги мають змогу не тільки інформувати батьків, а й проводити освітню роботу з дітьми. Лише необхідно дотримуватись вимог Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України 24.03.2016 № 234.

   У період карантину робота педагогічних працівників закладів дошкільної освіти не зупиняється. Вони продовжують  виконувати педагогічну, методичну, а також організаційну роботу в межах встановленого обсягу навантаження. 

   Рекомендуємо, щоб на час карантина в кожного педагога, був індивідуальний план роботи. В плані необхідно зазначати зміст роботи (підготовка дидактичних посібників, навчально-методичних матеріалів, виготовлення лепбуків, підготовка перспективного та тематичного плану роботи, розробка консультацій для батьків, інформаційно-просвітницька робота з батьками, самоосвіта, опрацювання фахової літератури та нормативних документів), термін виконання, форма виконання (платформи та сервіси за допомогою, яких педагог буде зв’язуватися з учасниками дистанційної роботи. Також сайти, якими педагог буде користуватися для самоосвіти та формування завдань для дошкільнят та їх батьків). Завдання для дошкільнят бажано подавати, згідно орієнтовного розподілу організованої діяльності в ігровій формі.

   Перелік ресурсів із вправами та завданнями для дітей, поради батькам та корисна інформація щодо занять розміщено на сайті МОН України за посиланням https://mon-covid19.info/dytiachi-sadky.

Моргун Ірина Вікторівна, методист відділу дошкільної, початкової та спеціальної освіти ПОІППО

Категорія: Новини | Додав: Nata (19.08.2020)
Переглядів: 485 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Block title
Block content

влажность:

давление:

ветер:



























Відділ освіти Миргородської міської ради © 2024
Create a free website with uCoz