Saturday, 20.04.2024, 01:22
Вітаю Вас Guest | RSS


Меню сайту
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Булінг опитування
Форма входу


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія





Відділ освіти та ММК

Головна » Відділ освіти та ММК » Методоб'єднання вчителів » біології, основ здоров'я та екології

Методичні рекомендації щодо викладання біології, екології та основ здоров’я у 2016/2017 навчальному році
  1. Закон України «Про освіту» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1060-12
  2. Закон України «Про загальну середню освіту» http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/651-14
  3.  Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року  http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/344/2013
  4. Конвенція про права дитини http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/995_021
  5. Державні стандарти базової і повної середньої освіти: Державний стандарт  базової і повної середньої освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2004, №24 http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/derj-standart.pdf та Державний стандарт базової і повної середньої освіти (постанова КМУ від 23.11.2011р. №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти»http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/post-derzh-stan-(1).pdf
  6. Зміни до програм затверджені наказом МОН за № 585 від 29.05.2015 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня» http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/4057
  7. Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти):

Біологія (6-9 класи). Програма затверджена наказом Міністерства №664 від 06.06 2012 р. зі змінами, затвердженими наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015 № 585 http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html

Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти 2004 року)   Біологія (7-9 класи). http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/biology-7-9.pdf

Навчальні програми для 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивчення біології (за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти 2004 року)   Біологія (8-9 класи) http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/biology.pdf

Навчальні програми для 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивчення біології (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти)   Біологія (8-9 класи)

http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/biologiya(1).pdf

Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів:

Біологія. 7-11 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005, Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень. – Тернопіль: Мандрівець, 2011

Біологія (10-11класи, рівень стандарту) http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/bio-st.pdf;

Біологія (10-11класи, академічний рівень)   http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/bio-ak.pdf

Біологія (10-11класи, профільний рівень)   http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/bio-pr.pdf

Збірник навчальних програм курсів за вибором та факультативів з біології для допрофільної підготовки та профільного навчання. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2009, 2014.

  1. Оновлені критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом МОН від 13.04.2011 №329 http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0566-11; учнів 6-8 класів – відповідно до наказу МОНУ від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»  http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/normativno-pravova-baza/
  2. Про організацію навчальної практики та екскурсій (лист МОНУ від 06.02.2008 №1/9-61).
  3. Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (затверджено наказом МОНУ від 14.12.2012 № 1423)  http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0044-13
  4. Положення про учнівські навчально-дослідні земельні ділянки (затверджено наказом МОНУ 30.01.2015 № 68) http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/3987
  5. Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 р. №http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/638-95-%D0%BF

Залишаються актуальними методичні рекомендації Міністерства щодо організації навчально-виховного процесу і вивчення базових дисциплін попередніх років. Тексти методичних рекомендацій розміщені на сайті МОН (http://old.mon.gov.ua/ua/often-requested/methodical-recommendations) та в Інформаційних збірниках Міністерства освіти і науки відповідних років.

Із результатами конкурсного відбору підручників для учнів 8-х класів загальноосвітніх навчальних закладів можна ознайомитися  за посиланням: http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/51469/ та http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/51468/

Завантажити підручники можна за посиланням:

http://ua.lokando.com/portal/statpage.php?id=common&page=textbook_browsing.

Особливістю  вивчення біології в 2016/2017 навчальному році одночасність вивчення курсу «Біологія людини» учнями 8-х і учнями 9-х класів, але за різними навчальними програмами.

На сайті http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html розташовано перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, якими педагоги можуть користуватись у 2016/2017 н.р.

Навчальні програми з біології:

-           6-8класи навчатимуться за новою програмою (затверджена наказом Міністерства №664 від 06.06 2012 р. зі змінами, затвердженими наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015 № 585) – Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Біологія. 6-9 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 64 с.

-           9 класи – за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія. 7-11 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005. – 97 с.;

-           8 класи з поглибленим вивченням біології – за  Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів із поглибленим вивченням біології,  8–9 клас ( за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти);

-           9 класи з поглибленим вивченням біології – за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням біології // Збірник навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного та технологічного циклу. – К.: Вікторія, 2009. – 102 с.;

-           10-11 класи – за Програмою для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень. – Тернопіль: Мандрівець, 2011 – 128 с.;

-           10-11 класи з поглибленим вивченням біології – за Програмою для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень. – Тернопіль: Мандрівець, 2011 – 128 с.

Програми факультативів та курсів за вибором з біології та екології

Міністерством освіти і науки рекомендовані для використання у загальноосвітніх навчальних закладах такі програми факультативів та курсів за вибором з біології та екології:

  • 7 – 11 класи – Збірник навчальних програм курсів за вибором та факультативів з біології для допрофільної підготовки та профільного навчання. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2009, 2014. – 246 с.;
  • 5 – 9 класи - Збірник навчальних програм екологічного напрямку (І частина) для організації допрофільної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

Відповідно до нових вимог учителі можуть самостійно приймати рішення про послідовність викладення матеріалу у межах однієї теми.

Тематична оцінка виставляється у класному журналі у стовпчику з написом «Тематична» без зазначення дати на підставі результатів опанування учнями матеріалу теми, з урахуванням поточних оцінок, різних видів навчальних робіт (лабораторних, практичних, самостійних, контрольних, творчих) та навчальної активності школярів. Проведення окремого уроку  для тематичної атестації з метою здійснення відповідного оцінювання не передбачається (наказ МОН України від 03.06.2008 №496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів). Однак, проведення однієї контрольної роботи впродовж семестру є обов’язковим. Відпрацювання пропущених учнем лабораторних, практичних, контрольних робіт проводити недоцільно. Оцінка за ведення зошитів з біології не виставляється.

Звертаємо увагу вчителів біології на те, що в організації навчально-виховного процесу у 2016/2017 н.р. можна використовувати тільки ті навчальні програми, підручники та навчально-методичні посібники (робочі зошити, зошити для практичних та лабораторних робіт, контролю знань учнів), які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах», якщо від дати надання грифу даному посібникові минуло не більше п'яти років, враховуючи при цьому зміни у програмах.

Із метою реалізації методик навчання вчителі можуть використовувати будь яку додаткову навчально-методичну літературу.

Основи здоров’я

Звертаємо увагу, що викладання предмету «основи здоров’я» за рекомендаціями МОН України мають право вчителі біології, валеології, фізкультури та психологи. Є недопустимим розподіл годин в загальноосвітньому навчальному закладі основ здоров’я між декількома вчителями (довантаження вчителів різного фаху).

23–30 серпня 2016 року Національна академія педагогічних наук України проводить щорічну серпневу веб-конференцію «Учені НАПН України – українським учителям». 

Під час конференції передбачаються виступи фахівців наукових установ НАПН з актуальних питань організації навчально-виховного процесу в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах у 2016–2017 н.р., їх обговорення, а також відповіді на запитання педагогів  в онлайн режимі.

26 серпня 2016 р.

11.30–12.45

Методичні рекомендації щодо вивчення біології  в 2016–2017 навчальному році

Відділ біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України

30 серпня 2016 р.

12.45–13.45

Впровадження тренінгової програми для педагогічних працівників

Лабораторія фізичного розвитку та здорового способу життя Інституту проблем виховання НАПН України

Акцентуємо увагу на необхідності продовження патріотичного виховання, яке передбачає формування в учнів знань та уявлень про досягнення нашої держави в галузі науки. Необхідно підкреслювати роль видатних вчених, їхню приналежність до України, звертати увагу на внесок української науки в розвиток світової біологічної науки.

 

Категорія: біології, основ здоров'я та екології | Додав: shkola9 (31.08.2016)
Переглядів: 669 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Block title
Block content

влажность:

давление:

ветер:



























Відділ освіти Миргородської міської ради © 2024
Create a free website with uCoz