Saturday, 20.04.2024, 09:02
Вітаю Вас Guest | RSS


Меню сайту
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Булінг опитування
Форма входу


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія





Відділ освіти та ММК

Головна » Відділ освіти та ММК » Методоб'єднання вчителів » математики

"Узагальнення досвіду роботи з підготовки учнів до ЗНО з математики " (Кравченко Н.М., вчитель математки гімназії ім.Т.Г.Шевченка)

Математика - наука цікава і складна, тому не можна втрачати жодної можливості, щоб зробити її доступнішою. Зростання ролі математики в сучасному житті привело до того, що для адаптації в сучасному суспільстві і активній участі в ньому необхідно бути математично грамотною людиною.

Під математичною грамотністю розуміється здатність учнів: розпізнавати проблеми, що виникають в навколишній дійсності, які можуть бути вирішені засобами математики; формулювати ці проблеми на мові математики; вирішувати ці проблеми, використовуючи математичні знання і методи; аналізувати використані методи рішення; інтерпретувати отримані результати з урахуванням поставленої проблеми; формулювати і записувати остаточні результати вирішення поставленої проблеми. Підготовка до ЗНО - це завжди відповідальний процес. І від того, наскільки грамотно побудований буде цей процес, залежить наш результат.

У своїй роботі ми застосовуємо наступні принципи підготовки до ЗНО.

Перший принцип - тематичний. Ефективніше вибудовувати таку підготовку, дотримуючись принципу від простих типових завдань до складних.

Другий принцип - логічний. На етапі освоєння знань необхідно підбирати матеріал у вигляді логічно взаємозв'язаної системи, де з одного виходить інше. На наступному занятті отримані знання сприяють розумінню нового матеріалу.

Третій принцип - тренувальний. На уроках учням пропонуються тренувальні тести, виконуючи які діти можуть оцінити міру підготовленості до іспитів.

Четвертий принцип - індивідуальний. На консультаціях учень може не лише виконати тест, але і отримати відповіді на питання, які викликали ускладнення.

П'ятий принцип - часовий. Усі тренувальні тести слід проводити з обмеженням часу, щоб учні могли контролювати себе - за який час скільки завдань вони встигають вирішити.

Шостий принцип - контролюючий. Максималізація навантаження за змістом і за часом для усіх учнів однакова. Це необхідно, оскільки тест по своєму призначенню ставить усіх в рівні умови і припускає об'єктивний контроль результатів.

Наслідуючи ці принципи, формуємо в учнів навички самоосвіти, критичного мислення, самостійної роботи, самоорганізації і самоконтролю.

Наша мета полягає в тому, щоб допомогти кожному школяру навчитися швидко вирішувати завдання, оформляти їх чітко і компактно. Розвиваємо здатність мислити вільно, без страху, творчо. Намагаємося давати можливість кожному школяру рости настільки, наскільки він здатний.

Усний рахунок - один з важливих прийомів при підготовці учнів до ЗНО з математики. У методиці математики розрізняють усні і письмові прийоми обчислення. Усна робота на уроках має велике значення - це і бесіди учителя з класом або окремими учнями, і міркування учнів при виконанні тих або інших завдань і тому подібне. Серед цих видів усної роботи можна виділити так звані усні вправи. У початковій школі та середній ланці вони зводилися в основному до обчислень, тому за ними закріпилася назва "Усний рахунок", хоча в сучасних програмах зміст усних вправ дуже різноманітний і великий за рахунок введення матеріалу алгебри і геометричного, а також за рахунок великої уваги до властивостей дій над числами і величинами.

Важливість і необхідність усних вправ велика у формуванні обчислювальних навичок і у вдосконаленні знань по нумерації, і в розвитку особових якостей учня. Створення певної системи повторення раніше вивченого матеріалу дає учням можливість засвоєння знань на рівні автоматичної навички. Усні обчислення не можуть бути випадковим етапом уроку, а повинні знаходитися в методичному зв'язку з основною темою і носити проблемний характер.

У зв'язку з введенням обов'язкового ЗНО з математики виникає необхідність навчити учнів старших класів, вирішувати швидко і якісно завдання базового рівня. При цьому надзвичайно зростає роль усних обчислень і обчислень взагалі, оскільки на іспиті не дозволяється використати калькулятор і таблиці. Помітимо, що багато обчислювальних операцій, які ми маємо звичай записувати в ході детального рішення завдання, у рамках тесту абсолютно не вимагають цього. Можна навчити учнів виконувати прості (і не дуже) перетворення усно. Звичайно, для цього потрібно буде організувати виконання такої навички до автоматизму.

Усні вправи активізують розумову діяльність учнів, вимагають усвідомленого засвоєння учбового матеріалу; при їх виконанні розвивається пам'ять, мова, увага, швидкість реакції.

Застосування ІКТ на уроках математики при підготовці до ЗНО. За даними досліджень, в пам'яті людини залишається 1/4 частина почутого матеріалу, 1/3 частина побаченого, 1/2 частина побаченого і почутого, ¾ частини матеріалу, якщо учень притягнений в активні дії в процесі навчання.

Можливості комп'ютера можуть бути використані в предметному навчанні в наступних варіантах: використання діагностичних і контролюючих матеріалів;

виконання домашніх, самостійних і творчих завдань;

використання комп'ютера для обчислень, побудови графіків;

створення уроків за допомогою програми " Notebook", " PowerPoint".

Порада перша - Більше тестів. Самих тестів під час підготовки до ЗНО має бути дуже багато, чим більше - тим краще. "Набити руку" на різноманітних завданнях краще заздалегідь, адже шкільна система підготовки навіть якщо дає знання, то частенько не допомагає впоратися саме з форматом іспиту. Пробне тестування - це, звичайно, добре, але вже пізно, щоб що-небудь виправити або поліпшити. На онлайн-курсах ПроЗНО система навчання побудована так, що після кожного зайняття і після кожної теми слідують різноманітні тести - відмінний спосіб підготуватися до здачі ЗНО.

Порада друга - Виділяти головне. Ця порада логічно виходить з попередньої. Під час роботи з відеокурсом, з підручником, з власними конспектами варто виписувати окремо (краще відразу на картки) ключові моменти, головні формули, важливу інформацію для запам'ятовування. Картки потім зручно носити з собою, їх можна поставити перед монітором, прикріпити на стіні - і повторювати, повторювати, повторювати.

При підготовці до тестів дуже згодиться винахідливість. Якщо на державній підсумковій атестації завдання досить типові - по суті, висмикнуті приклади з підручників, то тести ЗНО різноманітніші, є багато завдань на перетин тем, так що потрібна кмітливість. Треба не лише готуватися по темах, але і приділяти увагу нестандартним завданням. Ми використовуемо на спецкурсі класичну збірку завдань Марка Сканави - там є сильні, цікаві приклади. Можна також використати посібники з підготовки до ЗНО.

Повторюють математику потрібно з сьомого класу, щоб залатати діри у базових знаннях. Потім можна переходити до складніших розділів. Щоб успішно здати ЗНО, треба комплексне розуміння математики. Спочатку ми з учнями проходимо увесь матеріал по блоках, а потім вже тренуємося вирішувати тестові завдання. Перші завдання ЗНО подані у вигляді тестів. Вони нескладні, але з каверзою. Далі йдуть серйозніші речі. Одна з найскладніших тем навіть для викладачів - тригонометрія. У ній близько 40 формул, які треба не лише знать, але і уміти використати. А найскладніше - останнє завдання з параметрами: його мало хто вирішує.

Тим, хто взявся за підготовку пізно, буде нелегко. Їм ми радимо брати посібники, в яких матеріал розбитий по розділах. Читати теорію і тут же вирішувати ключові приклади.

ТЕСТИ МИНУЛИХ РОКІВ. Постійне тренування на завданнях минулих років також може бути ефективною підготовкою до ЗНО. По суті, це постійне повторення шкільного курсу досвідченим шляхом. Кожного разу, проходячи тест, ви розумітимете за результатами, яка тема - "слабке місце" і на що робити упор. Треба бути чесним з собою і мати на увазі, що навіть найменша невпевненість - знак, що треба попрацювати над темою ще. Тренуватися у такий спосіб пропонують багато інтернет-ресурсів. Наприклад, затверджена програма тестів - 2015 і тести за попередні роки є на таких сайтах, як zno-ua.net/, zno.fizika.kiev.ua/ і prostozno.blogspot.com/.

ШПАРГАЛКИ ПО МАТЕМАТИЦІ. Викладачі, які вже не перший рік успішно готують абітурієнтів до ЗНО, стверджують: завдання ЗНО з математики найчастіше складніше за шкільну програму. Тут треба згадати вивчений матеріал, особливо якщо попалося завдання на перетин тем. Тому важливо не забути потрібні формули - їх слід записати, щоб потім легко було повторити. Крім того, абітурієнтові треба не лише проходити теми в шкільних підручниках, але і скористатися збірками тестових завдань.

Підготовка учнів до ЗНО здійснюється на наших уроках математики по наступних напрямах :

- інформаційна робота;

- змістовна підготовка;

- психологічна підготовка.

Інформаційна робота. В кабінеті математики щорічно оформляється інформаційний стенд, що відображає загальну інформацію, пов'язану із ЗНО, а також матеріали ЗНО по математиці : демонстраційний варіант ЗНО, інструкція по виконанню роботи, інструкція по заповненню бланків, методичні і психолого-педагогические особливості підготовки до здачі ЗНО по математиці (рекомендації для випускників), розклад іспитів, графік консультативних занять з підготовка до ЗНО, список література і адреса сайт.

Невід'ємним елементом підготовки до ЗНО, на мій погляд, являється навчання учнів заповненню бланків. Цю роботу ми ведемо з 10 класу. Проте, деякі учні навіть до кінця 11 класу допускають помилки при заповненні бланків ЗНО під час тренувальних робіт: хто від хвилювання, а хто і через неувагу. Робота в цьому напрямі ведеться систематично з окремими учнями на консультаціях.

Змістовна підготовка. Частенько учителі, репетитори і батьки, що допомагають своїм дітям підготуватися до ЗНО, намагаються прорешать якомога більше варіантів попередніх років. На мій погляд, такий шлях перспективний.

Сформулюємо принципи побудови методичної підготовки до ЗНО.

Перший принцип - тематичний. На мій погляд, розумніше вибудовувати таку підготовку, дотримуючись правила - від простих типових завдань до завдань частини С. Система розвитку логічного мислення учнів здійснюється за допомогою системи різних типів завдань з наростаючою трудністю. Дослідження показали, що має в розпорядженні однотипних завдань групи особливо корисно, оскільки дає можливість навчитися логічним міркуванням при рішенні завдань і освоїти основні прийоми їх рішення.

Другий принцип: перехід до комплексних тестів розумний, починаючи з 2 півріччя, коли у школяра накопичений запас загальних підходів до основних типів завдань і є досвід в їх застосуванні на завданнях будь-якої міри складності.

Третій принцип: усі тренувальні тести слід проводити з жорстким обмеженням часу. Заняття з підготовки до тестування треба намагатися завжди проводити у форсованому режимі з підкресленим акцентуванням контролю часу. Цей режим дуже важкий школярам на перших етапах, але, звикнувши до цього, вони потім почувають себе на ЗНО набагато спокійніше і впевненіше.

Четвертий принцип в жартівливій формі звучить так: "Нормальні герої завжди йдуть в обхід"!. Треба вчитися використати наявний запас знань, застосовуючи різні " хитрощі" і "правдоподібні міркування" для отримання відповіді найбільш простим і зрозумілим способом.

Категорія: математики | Додав: Юлия (12.04.2017)
Переглядів: 2585 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Block title
Block content

влажность:

давление:

ветер:



























Відділ освіти Миргородської міської ради © 2024
Create a free website with uCoz