Завдання на 2017-2018 н. р.
Робота методичного об’єднання вчителів російської мови та зарубіжної літератури спланована з урахуванням моніторингу сформованості методичних вмінь та професійних навичок педагогів. Тож на 2017-2018 н.р. визначена методична проблема: «Формування ключових і предметних компетентностей учнів шляхом ефективного поєднання традиційних та інноваційних форм організації навчально-пізнавальної діяльності на уроках зарубіжної літератури та російської мови». Виходячи з цього, буде проаналізовано можливості роботи вчителя по впровадженню нових педагогічних технологій, здатності до перебудови стереотипів, які склалися раніше; на засіданнях особлива увага приділятиметься обговоренню нового Державного стандарту середньої освіти, який ґрунтується на компетентнісному та особистісно орієнтованому підходах до навчання, враховує вікові особливості психофізичного розвитку дитини на кожному з рівнів освіти, орієнтується на здобуття школярами умінь і навичок, необхідних сучасній людині для успішної самореалізації в професійній діяльності, особистому житті, громадській активності.
Проблема, над якою працюватимуть учителі, передбачає такі завдання:
• підвищення рівня професійної майстерності вчителів через організацію самоосвітньої діяльності, курсову перепідготовку, атестацію, вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду колег, участь у конференціях, семінарах, конкурсах педагогічної майстерності тощо;
• реалізація компетентнісно орієнтованого підходу до організації навчально-виховного процесу шляхом використання традиційних та інноваційних технологій навчання;
• використання педагогічних методів, які сприяють формуванню ключових та предметних компетентностей учнів, передбачених новими Державними стандартами;
• визначення напрямків, форм і методів роботи з обдарованими та здібними учнями з метою їх підготовки до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт у МАН, творчих та інтелектуальних конкурсах, змаганнях.
Ураховуючи мету та завдання методоб’єднання вчителів на 2017-2018 н.р., можемо визначити основний напрямок у роботі педагогів – досконало проаналізувати питання компетентнісного підходу в навчанні та вивчити шляхи його запровадження в повсякденній шкільній діяльності.
Засідання методичного об’єднання
вчителів зарубіжної літератури та російської мови
Засідання №1 (серпень)
1. Аналіз роботи методоб’єднання у 2016-2017 н. р. та затвердження плану роботи на 2017-2018 н. р.
(Оробець С.Ю., голова м/о)
2. Ознайомлення з нормативними документами і методичними рекомендаціями МОН України, ПОІППО ім. М.В. Остроградського щодо викладання російської мови та зарубіжної літератури у 2017-2018 н. р.
(Шевченко І.В., методист ММК)
3. Навчально-методичне забезпечення викладання зарубіжної літератури та російської мови за оновленими програмами.
(Шевченко І.В., методист ММК)
4. Обговорення вимог щодо ведення та перевірки учнівських зошитів, інструкції з ведення класних журналів.
(Шевченко І.В., методист ММК)
Засідання №2 (жовтень)
1. Роль зарубіжної літератури та російської мови у формуванні ключових компетентностей.
(ЗОШ №3)
2. Завдання реалізації наскрізних ліній у вивченні зарубіжної літератури та російської мови.
(гімназія імені Т.Г. Шевченка)
3. Підготовка і проведення І (шкільного) та ІІ (міського) етапів Всеукраїнської олімпіади з російської мови та літератури, методичний супровід написання учнями науково-дослідницьких робіт МАН з російської мови та зарубіжної літератури.
(Шевченко І.В., методист ММК)
Засідання №3 (січень)
1. Самоосвіта, її значення для формування професійної компетентності вчителя.
(СШ №5)
2. Звіт учителів, що атестуються у 2017-2018 н. р. (майстер-класи).
3. Формування комунікативної компетентності учнів через інтегровану систему навчання на уроках зарубіжної літератури (формування різних видів мовленнєвої діяльності в процесі міжкультурного спілкування; реалізація внутрішньопредметних та міжпредметних зв᾽язків у процесі формування комунікативної компетентності учнів; застосування дидактичного матеріалу як засобу формування комунікативної компетенції на уроках).
(ЗОШ №1 імені Панаса Мирного)
Засідання №4 (березень)
1. Результати проведення Всеукраїнської олімпіади з російської мови та літератури, захисту науково-дослідницьких робіт МАН (секції «російська мова» та «зарубіжна література»).
(Оробець С.Ю., голова м/о)
2. Опрацювання нормативних документів МОН України про проведення державної підсумкової атестації із зарубіжної літератури у 9-х класах. ЗНО із російської мови.
(Шевченко І.В., методист ММК)
3. Проект типового навчального плану для 10-11 класів як перший крок до змін в межах масштабної реформи «Нова українська школа».
(ЗОШ № 9 імені І.А. Зубковського) |