Thursday, 25.04.2024, 04:00
Вітаю Вас Guest | RSS


Меню сайту
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Булінг опитування
Форма входу


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія





Відділ освіти та ММК

Головна » Відділ освіти та ММК » Методоб'єднання вчителів » зарубіжної літератури

Зарубіжна література. Методичні рекомендації ПОІППО

Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу  із зарубіжної літератури  у 2017/2018 навчальному році

         На засіданнях районних (міських) методичних об’єднань учителів зарубіжної літератури рекомендуємо опрацювати листи Міністерства освіти і науки України: від 09.08.2017 № 1/9-436 «Щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017-2018 навчальному році»;  від 07.06. 2017 №1/9-315 «Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів».

          Звертаємо увагу, що у 2017-2018 навчальному році вивчення   зарубіжної літератури в 5-9 класах здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013  зі змінами,  затвердженими наказом  МОН від 07.06.2017 № 804. 

            У 10-11 класах - за програмами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки  від 28.10.2010 № 1021,  крім рівня стандарту та академічного рівня зі змінами 2016 року.

               Програми розміщені на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України.

Рекомендуємо:

           Ознайомитися зі змістом Пояснювальної записки до Програми, де визначено роль зарубіжної літератури у формуванні ключових компетентностей, з’ясовано особливості запровадження наскрізних ліній «Екологічна безпека та сталий розвиток» (НЛ–1), «Громадянська відповідальність» (НЛ–2), «Здоров'я і безпека» (НЛ–3), «Підприємливість та фінансова грамотність» (НЛ–4), які відображають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються в процесі навчання й виховання.

        Спрямувати діяльність на реалізацію стратегічних завдань компетентнісного підходу у викладанні зарубіжної літератури: імплементувати передовий іноземний досвід у вітчизняний простір, розбудувати Нову українську школу й сформувати нове покоління громадян України з високою культурою та світоглядом, що спирається на гуманістичний потенціал художньої культури різних народів. Засобами предмета “Зарубіжна література” мають бути сформовані такі ключові компетентності, а саме: спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя.

              У процесі вивчення зарубіжної літератури учні набувають (окрім ключових) і предметні компетентності. Комплексним показником рівня літературної освіти є літературна компетентність учнів, яка передбачає:

  1. розуміння учнями літератури як невід’ємної частини національної і світової художньої культури;
  2. усвідомлення специфіки літератури як мистецтва слова, її гуманістичного потенціалу й місця в системі інших видів мистецтва;
  3. знання літературних творів, обов’язкових для вивчення, ключових етапів і явищ літературного процесу, основних світоглядних позицій видатних письменників, усвідомлення їхнього внеску в скарбницю світової культури;
  4. оволодіння основними літературознавчими поняттями й застосування їх у процесі аналізу та інтерпретації творів;
  5. формування якостей творчого читача та розвиток читацького досвіду;
  6. уміння й навички створення усних і письмових робіт різних жанрів;
  7. уміння орієнтуватися у світі художньої літератури й культури (класичної та сучасної), оцінювати художню вартість творів, порівнювати їх (у різних перекладах; в оригіналах і перекладах, переспівах; утілення в інших видах мистецтва тощо).

             Прогнозувати очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів як сукупність знаннєвого (знає, називає, формулює, наводить приклади), діяльнісного (розпізнає, розрізняє, описує, аналізує, порівнює, планує, прогнозує, застосовує на практиці)  та ціннісного (усвідомлює, критично ставиться, оцінює, обґрунтовує, робить висновки, обстоює власну думку) компонентів.

            Урахувати зміни програми у змісті навчального матеріалу, а саме: рубрику «Міжпредметні зв’язки»; розширені списки творів для альтернативного вивчення; для вивчення напам’ять за вибором учнів; для додаткового читання; спрощення формулювання окремих державних вимог літературознавчої лінії з метою урахування вікових особливостей учнів; можливість вибору (вчителем та учнями) творів у межах обов’язкових тем, а також для уроків вивчення сучасної літератури, розвитку мовлення, позакласного читання і для уроків із резервного часу. Вибір учнів (в окремих розділах і темах програми) вимагає від учителя відповідного планування уроків, творчості, урахування читацьких інтересів молоді, здатності йти поруч зі своїми вихованцями, допомагати формуванню їхніх духовних потреб та естетичних смаків у сучасний період.

            Звертаємо увагу, що модернізована навчальна програма із зарубіжної літератури  надає  учителеві змогу самостійно, враховуючи запропоновану кількість годин на вивчення тем у межах розділу, розподіляти години на вивчення художніх творів і види навчальної діяльності; планувати види роботи, спрямовані на опанування змісту матеріалу та формування вмінь і навичок учнів, опрацювання різних рубрик програми, а отже, вільно й творчо підійти до реалізації програми в кожному класі, врахувати інтереси й рівень підготовки учнів, конкретні умови викладання (наявність художніх текстів; можливість використання інформаційно-комунікаційних технологій; рівень володіння учнями іноземними мовами; знання української мови і літератури, історії та інших предметів; підготовка до контрольного оцінювання тощо).

          Викладання зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах України здійснюється українською мовою. Твори зарубіжних письменників в курсі зарубіжної літератури вивчаються в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні (англійською, німецькою, французькою тощо). За наявності необхідних умов бажаним є розгляд художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами оригіналів. У такому разі предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення володіння учнями іноземними та іншими мовами.

Методист відділу гуманітарних  та мистецьких дисциплін  В.В.Чирка

Категорія: зарубіжної літератури | Додав: Ірина (21.08.2017)
Переглядів: 589 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Block title
Block content

влажность:

давление:

ветер:



























Відділ освіти Миргородської міської ради © 2024
Create a free website with uCoz