Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії подаються за блоками: тестовий, теоретичний, практичний (таблиця 1).
Таблиця 1
Вид завдання
|
Кількість завдань
|
Максимальна кількість
за одне завдання
|
Загальна сума балів
|
Тестовий блок
(20 тестів*)
|
10 (1-го рівня)
10 (2-го рівня)
|
1
2
|
30
|
Теоретичний блок
|
2 питання
|
12
|
24
|
Практичний блок
|
2 завдання
|
12
|
24
|
* Тести 1-го рівня включають 4 варіанти відповідей, лише один із яких є правильним.
Тести 2-го рівня потребують короткої відповіді (до одного речення), вставлення правильних цифр і термінів, або мають дві правильні (неправильні) відповіді. Будь-які виправлення в тестах заборонені (бали за виправлене завдання не нараховуються).
Максимальна кількість балів – 78, мінімальна для призера – 26 бали. Усі блоки передбачено виконати в один тур (упродовж 4 год., без перерви).
Комплект завдань для кожного класу охоплює матеріал шкільної програми за всі попередні роки навчання, а також компетентності, які повинні бути сформовані до терміну проведення олімпіади (таблиця 2).
Таблиця 2
Клас
|
Остання тема відповідно до програми для певного класу (включно)
|
8
|
Тваринний світ України
|
9
|
Харчова промисловість
|
10
|
Країни Європи
|
11
|
Об’єм шкільної програми з географії та природознавства
|
Оскільки олімпіада має на меті виявлення рівня географічної ерудиції та компетентності учнів, то приблизно 1/4 завдань і тестів – позапрограмні. Частина завдань і тестів традиційно мають краєзнавчу спрямованість.
Учень самостійно забезпечує обладнання: дві ручки з чорною чи синьою пастою, лінійку, транспортир, простий олівець. Під час виконання завдань забороняється мати при собі будь-які письмові джерела інформації, атласи, калькулятори, мобільні телефони, інші засоби комунікації. При їх виявленні учень відстороняється від участі в олімпіаді, а його робота не буде перевірятися.
Переможці III етапу олімпіади нагороджуються дипломами I, II, III ступенів окремо за класами (у кількості, яка не перевищує 50% числа учасників у відповідному класі з орієнтовним розподілом кількості дипломів у співвідношенні 1 : 2 : 3). |