Thursday, 25.04.2024, 02:58
Вітаю Вас Guest | RSS


Меню сайту
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Булінг опитування
Форма входу


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія





Відділ освіти та ММК

Головна » Відділ освіти та ММК » Олімпіади, конкурси » Всеукраїнська учнівська олімпіада

Рекомендації щодо проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології у 2016-2017 навчальному році

 

        

          Комплект завдань формуватиметься на основі пропозицій  методичної комісії та журі ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології. Частина завдань буде вибиратися з банку завдань IV етапу біологічних олімпіад попередніх років, з якими можна ознайомитися на Українському біологічному сайті (www. biology.org.ua).

          На виконання тестових завдань відводиться 120 хвилин. Після закінченні відведеного часу учасники олімпіади здають бланки з відповідями на тестові завдання і отримують експериментальні задачі. На їх виконання   відводиться 2 академічні години (по 45 хвилин на кожну задачу). Перевірку робіт учасників олімпіади здійснює журі ІІІ етапу олімпіади.

Загальна характеристика змісту і структури комплекту завдань

Комплекти завдань для кожного класу включають:

- тестові завдання трьох рівнів складності (А, Б, В);

- експериментальні задачі;

- бланки для відповідей на тестові завдання (один – на тестові завдання групи А і Б;  другий – на тестові завдання групи В);  

- відповіді  на завдання;

- пояснення системи оцінювання окремих завдань і роботи в цілому.  

Зміст завдань ґрунтується на знаннях матеріалу, визначеного навчальною програмою з біології, що вже вивчений на час проведення олімпіади. Зміст завдань охоплює вивчений матеріал з різних розділів біології, включаючи теми, що вивчались у попередніх класах.    

Завдання ІІІ етапу олімпіади базуються на знаннях  і навичках, набутих учнями в різних видах навчальної діяльності та на попередніх етапах олімпіади, і передбачають

фактичні, понятійні та теоретичні знання:

  • знання основних біологічних термінів, понять, законів, теорій;
  •  знання методів біологічних досліджень, ознак живих організмів, рівнів організації живої матерії;

- знання хімічного складу живих систем, функціонального значення хімічних елементів і речовин;

- знання особливостей будови і життєдіяльності клітин, основних груп організмів;

- знання особливостей процесів обміну речовин автотрофних і гетеротрофних організмів;

- знання основних форм розмноження та особливостей індивідуального  розвитку організмів;

- знання закономірностей спадковості і мінливості організмів;

- знання суті біологічних явищ, їх закономірностей;

уміння:

- розпізнавати і порівнювати особливості будови і життєдіяльності різних типів клітин, основних груп організмів, типи і фази поділу клітин;

- установлювати взаємозв’язок: між будовою і функціями органел клітини, тканин, органів; особливостями будови і способом життя організмів; середовищем існування й пристосованістю організмів;

- класифікувати і систематизувати;

- аналізувати, робити припущення та висновки;

- застосовувати знання: для обґрунтування заходів охорони видів рослин, тварин, та їх угруповань; для профілактики захворювань, надання першої допомоги;  для розв’язання вправ з молекулярної біології і задач з генетики.

Тестові завдання

         Комплекти завдань містять тестові завдання трьох рівнів складності (А, Б, В). Тестові завдання групи А передбачають вибір однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих.

         Тестові завдання групи Б передбачають вибір усіх можливих правильних відповідей із п’яти запропонованих (кількість правильних відповідей може бути від однієї до п’яти). 

         Тестові завдання групи В містять  завдання, одне або декілька, до поставленої умови. Це можуть бути завдання: з вибором однієї або кількох правильних відповідей; на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; на визначення правильності наведених пояснень, припущень, тверджень тощо.

Експериментальні задачі

         Комплект завдань для кожного класу включає дві експериментальні задачі  з різних розділів біології, тематика яких   визначається  межами шкільної програми з біології відповідного класу, включаючи теми, що вивчались у попередніх класах.

         Експериментальна задача містить опис певного невеликого експерименту, з малюнками, графіками, розрахунками, схемами, таблицями тощо.

Рекомендована література

  1. Біологічні олімпіади школярів: Навчально-методичний посібник/ Л.С. Ващенко, О.В. Данилова, М.Ю. Макарчук, В.О. Мотузний – К.: Ґенеза, 2002. –288с.
  2. Підготовка учнів до біологічних олімпіад/ О.В. Данилова, К.М. Задорожний, Д.А. Бабанов. С.А. Данилов – Х.: Вид. група «Основа», 2004. –112с. – (Серія «Бібліотека журналу “Біологія”»; Вип..1(13)).
  3. Олімпіади з біології для школярів / О.В. Данилова, К.М. Задорожний, Д.А. Бабанов. С.А. Данилов – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 256с.

4. Сучасна біологія. Тести теоретичної частини І, ІІ, ІV-VII міжнародних біологічних олімпіад (укр./англ. мовами)/ С.В.Страшко,
Л.А. Животовська, М.В. Гринева – К.: Вища школа, 2006.

Категорія: Всеукраїнська учнівська олімпіада | Додав: shkola9 (12.01.2017)
Переглядів: 548 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Block title
Block content

влажность:

давление:

ветер:



























Відділ освіти Миргородської міської ради © 2024
Create a free website with uCoz