Sunday, 20.07.2025, 05:57
Вітаю Вас Guest | RSS


Меню сайту
Категорії розділу
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Булінг опитування
Форма входу


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія





Методична скарбниця

Головна » Методична скарбниця » Мої файли

Мнемотичні прийоми запам'ятовування
30.08.2012, 09:00

Усі прийоми запам’ятовування  матеріалу можна розділити на два основних напрямки: мнемотехніка ( методи, в основі яких лежить вербально- логічне мислення ) та ейдетика ( методи, що базуються на конкретно – образному  мисленні .)

Наведемо приклади різноманітних прийомів, що полегшують запам’ятовування математичного матеріалу.

Формула     sinх¦cosх= tgх

Синее небо, косматые облака,

Танго танцуют                 берега и река.

 ( Син – синус, кос – косинус, танг – тангенс. )

 

 cosх¦sinх= ctgх

Косматый пес, с синевою нос.

Кота схватил вчера за хвост.

 

Sin2х + cos2х = 1

Косинус квадрат

Очень рад.

К нему едет брат –

Синус квадрат.

Когда встретятся они,

Окружность удивится:

Выйдет целая семья,

То есть единица.

Уява допоможе уникнути деяких помилок,  яких часто припускаються учні. Наприклад, розкриваючи дужки і користуючись розподільним законом множення, уявляємо множник за дужками хорошим офіціантом, який обслуговує всіх без винятку клієнтів в обмеженому дужками залі.

                Під час розв’язування  лінійних рівнянь діти забувають змінювати знаки тих доданків, що переносяться  за знак рівності, або міняють знаки всім доданкам у лівій та правій частинах рівняння. Тут можна використати образи. Знак рівності – це вхідні двері. Знаки чисел – це одяг. Виходячи на вулицю, необхідно обов’язково змінити халат на парадний одяг, у якому можна ходити вулицею і, навпаки, прийшовши додому, знімаємо робочий одяг і одягаємо домашній.

Той, хто залишився вдома, одяг не змінював. Звичайно, не потрібно нав’язувати учням свого образу. Кожен може придумати зовсім іншу історію.

                Ще один прийом з арсеналу ейдетики – метод Цицерона ( метод  локуса).  Ніхто з філософів не говорив із конспектом  у руках. Локус означає місце. Готуючись до публічного виступу, Цицерон використовував для запам’ятовування власний дім, розміщуючи тези на стінах будинку. Звичайно, не буквально, а у своїй уяві. Цей метод можна використовувати для запам’ятовування плану доведення теорем. Наприклад, перший пункт доведення пишемо фарбою на стіні ( подумки, звичайно ). Потім повертаємося до вікна і ножицями вирізаємо на шторі другий пункт доведення. Третій шкрябаємо цвяхом на склі, чуємо неприємний звук. І так далі. Потім досить пригадати свою кімнату, місце написання, а що було написано – пригадається немов само собою.

                Не слід відкидати з арсеналу запам’ятовування запропонований Шаталовим В.Ф. метод опорних сигналів, образних гачків.  Коли певна інформація кодується знаками.

                Закономірність допоможе запам’ятати і значення числа e до 15 знаків після коми:

Число e,як відомо, таїну свою має.

І двічі Льва Толстого воно викликає.

А коли надумав похвастатись знаннями,

Трикутник прямокутний тобі підкаже шлях:

Коли він рівнобічний , кути його відомі.

Ти допиши їх звично до того ж Льва Толстого. 

 (e = 2,718281828459045…, 1828- рік народження Льва Толстого, 45°-90°-45°- величини кутів прямокутного рівнобедреного трикутника ).

Не останню роль відіграє і рима у запам’ятовуванні деяких математичних фактів та запису числових виразів зі змінною. Відомо, щоб правильно прочитати вираз, потрібно правильно розставити порядок дії у ньому й починати читати з останньої дії. Тут допоможе таке правило – орієнтир:   

Щоб нам вираз прочитати, треба дії перерахувати.

Ти останню дію називай, лише потім вираз цей читай.

Площа круга та об’єм кулі:

-          А я знаю площу круга, научу свого я друга:

Площа ця – πR2 ( пі ер в квадраті ).

 

-          Объем у шара вычисляю, и формула слетает с губ.

Объем у шара ? Отвечаю: 43πR3 .

Дотепні  аналогії  теж  допоможуть  швидше запам’ятати матеріал.  Наприклад, вивчаючи правило знаків під час множення, доцільно розповісти таку коротеньку історію. Математичні знаки «+» і «-» прийшли до нас із країн Сходу.  Арабські вчені, виводячи правила дії з додатними і від’ємними числами, користувалися такими цікавими аналогіями: « Друг мого друга – мій друг » ( плюс помножити на плюс  - дістанемо плюс ), « Ворог мого ворога – мій друг » ( при множенні мінуса на мінус дістанемо плюс ), « Друг мого ворога  - мій ворог », « Ворог мого друга -  мій ворог » ( коли множимо плюс намінус і навпаки, дістаємо мінус ).

 Багато мнемонічних правил існує для запам’ятовування знаків числа π.

Нужно только постаратся  и заповнить все как есть:

3, 14, 15, 92,6.

 

Категорія: Мої файли | Додав: Yulia
Переглядів: 1552 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Block title
Block content

влажность:

давление:

ветер:



























Відділ освіти Миргородської міської ради © 2025
Create a free website with uCoz