У 2013-2014 н.р. ЗОШ №9 імені Івана Андрійовича Зубковського була започаткована традиція презентувати свої найкращі надбання у роботі учнівського самоврядування навчального закладу. І вже через рік естафету підхопив НВК «Гелікон». Саме тут 24 квітня відбулася зустріч юних лідерів та педагогів-організаторів із усіх шкіл міста.
Знайомство з «Геліконом» почалося із вітального слова директора навчального закладу Карач Ірини Анатоліївни. А потім діти мали можливість поласувати солодощами на традиційному ярмарку, який проводиться у рамках тижня «Гелікону».
Із структурою учнівського парламенту та роботою, яку він проводить, ознайомив усіх присутніх Холод Віктор, президент школи. Він наголосив на тому, що сьогодні учнівське самоврядування «Гелікону» можна розглядати як форму творчої співпраці вчителів і учнів, як спосіб виявлення організаторських та виконавських здібностей і можливостей учнів у різних видах діяльності, спілкування та відносин, як один із методів формування в колективі громадської думки та вироблення управлінських навичок і вмінь. Для старшокласників дуже важливо привчатися до прийняття самостійних рішень. І в цьому допомагає налагоджена робота в органах учнівського самоврядування. Завдяки активній участі в організації шкільного життя формуються такі якості, як відповідальність, самостійність, прагнення до творчості та виявлення ініціативи.
Педагог-організатор навчального закладу розповіла про особливості «Кольорових ігор», які проводяться в «Геліконі» традиційно у квітні уже 12-ий рік поспіль. Цей проект дуже зацікавив усіх присутніх, і учнівські лідери детально ознайомились з історією проведення цього заходу та навіть зробили певні нотатки, щоб використати ідеї у своїх школах.
Найціннішим було те, що активісти мали змогу переконатися, що учнівське самоврядування не фікція, якщо воно займається реальними проблемами учнів і приймає реальні рішення; представляє всіх учнів закладу; має право називатися демократичним (тобто учні вільно і самостійно обирають своїх представників, беруть участь в підготовці й реалізації програми самоврядування).
Цікаво було спостерігати за тим, як жваво та ініціативно вівся діалог між учасниками зустрічі. І приємно те, що лідери учнівського самоврядування відкриті до співпраці і з повагою ставляться до своїх ровесників, а в роботі шкільних парламентів знаходиться багато точок дотику. Тож сподіваймося, що шкільні родини в нашому місті будуть спільно йти до важливої мети – відродити усі найкращі надбання нашої рідної єдиної держави та прославити її у віках добрими справами!
Шевченко І.В., методист методичного кабінету відділу освіти Миргородської міської ради
|