Враховуючи те, що в закладах загальної середньої освіти області створено соціальний розділ «Дистанційне навчання» та організовано навчальні заняття з використанням дистанційних технологій, пропонуємо досвід роботи учасника ОСДГ «Проектування як метод пізнання в освітній галузі «Технології», заступника директора Лохвицької гімназії № 1 Боярського А.В. (див. сайт Лохвицька гімназія № 1). Для спілкування використовують Skype, Viber, Facebook тощо.
Щоб учні набували під час навчального процесу корисних побутових навичок, у програмі передбачено розділ ІІ «Технологія побутової діяльності та самообслуговування». Цей розділ реалізують як окремі маленькі проєкти, що не входять до загального обсягу проєктів програми. Їх виконують в будь-який час, зокрема і під час карантину. Це проєкти: «Сервірування святкового столу», «Побутові електроприлади в моєму житті», «Здоров’я та краса мого волосся», «Охайне житло», «Малярні роботи у побуті власними руками»,
«Я споживач», «Моя зачіска», «Мій одяг – мій імідж», «Мій власний стиль».
У графі «Орієнтовний перелік об'єктів проектно-технологічної діяльності учнів» можна рекомендувати учням вибрати такі проекти: «Обладнання зони відпочинку на вулиці, в школі, вдома (лавка, стіл, гойдалка, садові фігури, ліхтар тощо)», «Вироби для власних потреб», «Нове життя старим речам» (Виготовлення маски ручним та машинним способом), «Підставка під горнятко», «Серветниця», «Гольниця», «Брелок», «Лялька-мотанка», «Закладка для книги», «Серветка», «Торбинка для дрібничок», «Рамка для фото», «Листівка», «Пазли», «Панно,картина», «Прикраси з бісеру, стрічок, ниток», «Писанка», «Гарячі напої», «Бутерброди», «Салати», «Макет транспортного засобу», «Вирощування кімнатних рослин», «Елементи ландшафтного дизайну», «Гаманець», «Намисто, підвіска», «Заколка для волосся», «Текстильні квіти», «Фоторамка», «Будинок для тварини», «Столова білизна»,
«Шарф», «Чохол для горнятка», «Килимок на стілець», «Краватка- метелик», «Декоративний рушник», «Декоративний вінок», «Гарячі напої», «Бутерброди», «Салати», «Кондитерські вироби», «Гарніри», «Страви української кухні», використовуючи технології з третьої графи програми.
Навчальна програма «Технології» (рівень стандарту) має модульну структуру і складається з десяти обов’язково-вибіркових навчальних модулів, з яких учні спільно з учителем можуть вибрати:
«Дизайн предметів інтер’єру»,
«Дизайн сучасного одягу»,
«Краса та здоров’я»,
«Кулінарія»,
«Ландшафтний дизайн»,
«Креслення».
Основою для вивчення будь-якого модуля є проектно-технологічна система навчання, яка ґрунтується на творчій, навчально-пізнавальній та дослідно-пошуковій діяльності старшокласників від творчого задуму до реалізації ідеї у завершений проєкт.
Цікаві проєкти можна запропонувати учням до Великодня (писанка, Великодній кошик, Великодня листівка, виготовлення паски, печива, використовуючи різні технології).
При виконанні проєктів учень розраховує потребу матеріалів на проєкт - розраховує та планує орієнтовну вартість витрачених матеріалів, тощо. Учитель, застосовуючи Інтернет-ресурси, забезпечує методичний супровід проєктно-технологічної діяльності учнів (освітні веб-ресурси та онлайн-платформи, мультимедійні матеріали, відеофільми, аудіо записи, «віртуальні дошки», віртуальні екскурсії тощо) залучаючи батьків та з дотриманням безпечних умов праці, санітарно-гігієнічних норм.
Завдання для учнів оприлюднювати на сайті закладу освіти, на сторінках власного сайту чи блогу з чітким алгоритмом виконання (інструкційна карта) та всі завдання, виконані учнями самостійно, проаналізувати та оцінити.
Рекомендуємо стати учасником загальнодоступної групи «Трудове навчання в українській школі» (Facebook).
Валентина Чемшит, методист відділу природничоматематичних дисциплін та технологій ПОІППО