5 листопада 2021 року в режимі онлайн відбулося засідання професійної педагогічної спільноти вихователів закладів дошкільної освіти Миргородської міської територіальної громади «Екологічні проєкти в роботі з дітьми дошкільного віку».
Парфенчик Н.І., керівник спільноти, вихователь-методист НВК (ДНЗ-ЗНЗ) «Гелікон», ознайомила присутніх із планом роботи засідання. Наталія Іванівна наголосила, що дошкільний вік – найважливіший етап у становленні екологічного світогляду людини, який передбачає створення передумов гуманної взаємодії з природним довкіллям. Дитяча допитливість охоплює все – від способу життя найдрібнішої комахи до влаштування Всесвіту. Завдання педагогів – не лише пояснити дитині, чому небо блакитне, а трава зелена, а й навчити цінувати й оберігати природні ресурси, усвідомлювати наслідки своєї діяльності. Державний стандарт – Базовий компонент дошкільної освіти – визначає, що перед вступом до школи дитина має оволодіти природничо-екологічною компетенцією.
Як саме організовують роботу з дітьми дошкільного віку з екологічного виховання, як впроваджують проєктну технологію в освітньому процесі – таким досвідом роботи поділилися колеги структурного підрозділу ОЗО «Трудолюбівська гімназія».
Кульченко В.М., директор гімназії, запросив учасників засідання у віртуальну подорож структурним підрозділом – ЗДО, під час якої розповів про екологічне виховання у закладі, забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти у цьому напрямі діяльності.
Цікавими та змістовними були виступи вихователів Шульги Л.О. та Кульченко О.А. про форми та методи роботи з екологічного виховання, серед яких особливе місце посідає технологія проєктної діяльності. У презентації «Використання методу проєктів в освітньому процесі – шлях до оновленого змісту освіти» вихователі нагадали присутнім алгоритм створення, типи, види проєктів та етапи їх реалізації. Учасники заходу подорожували сторінками поетапного практичного втілення у роботі з дошкільнятами екологічних проєктів «Гарбузятко», «Пташина їдальня», «Як рослини п’ють воду», «Книжечка про осінь», в ході яких діти навчалися організовувати спільну діяльність із однолітками, фантазувати, досліджувати, креативно мислити, а головне – усвідомлювати правила поведінки у природному середовищі.
Також присутні переглянули відеозаняття з дітьми молодшого дошкільного віку «Яблунева лабораторія» (вихователь Кульченко О.А.) з пріоритетом пошуково- дослідницької діяльності.
Наостанок педагоги структурного підрозділу надали вихователям поради щодо організації роботи з екологічного виховання:
• щоб зацікавити дітей та сформувати гуманне ставлення до природи, викличте в них співчуття до живої природи;
• поясніть, що від людей залежить екологічний стан наших сіл, міст, країни та планети;
• допоможіть дошкільнику відчути себе захисником та другом природи;
• закріпіть знання практичними заняттями, продемонструвавши, як саме можна допомагати природі: виготовити годівницю, посадити дерево тощо;
• поставтеся до дитячих спостережень за природою серйозно;
• підтримайте інтерес вихованців до природи, її явищ та процесів;
• подбайте, аби у дошкільнят під час занять були залучені всі органи чуття – дотик, зір, слух та нюх;
• організовуйте заняття з екологічного виховання регулярно;
• використовуйте індивідуальний підхід;
• налаштуйтеся на співпрацю, а не повчання чи примус;
• допоможіть дитині побачити природу живою та незвичайною.
Під час обговорення педагоги громади зацікавилися можливістю застосування проєктної технології саме з екологічного виховання у своєму закладі.
Любов Гречка,
інспектор відділу освіти
Миргородської міської ради
|