Екологія дитинства
Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж бути дорослими.
Дайте дитинству дозріти в дітях.
Жан – Жак Руссо
13.05.2015 року на базі НВК «Гелікон» відбувся семінар – практикум для завідувачів дошкільних навчальних закладів, вихователів - методистів, заступників директорів з навчальної роботи ЗНЗ на тему «Екологія дитинства: полілог науково - педагогічних підходів».
Відкрила семінар методист методичного кабінету відділу освіти Силко В.П., яка ознайомила присутніх з планом роботи семінару, підвела учасників до сприйняття теми « Екологія дитинства».
На сучасному етапі дошкільна освіта України обрала шлях гуманізації, то ж головним пріоритетом кожного дошкільного навчального закладу має бути забезпечення належної екології дитинства. Сприятлива екологія дитинства передбачає бережне й шанобливе ставлення до унікальності дитинства, активний захист дитини у найуразливіший період її розвитку, збереження фізичного, психічного, духовного, морального здоров’я малечі, створення розвивального освітнього середовища, наповнення притаманним дитинству ціннісним змістом життєдіяльності. Місія педагога – оберігати дитинство своїх вихованців, дарувати щиру любов, радість і повагу, допомогти розкритися здібностям і талантам кожної дитини.
Директор комплексу Карач І.А. у виступі – презентації розкрила наукові, теоретичні основи, практичне забезпечення у навчальному закладі екології дитинства. Поняття екологія дитинства як інтегроване за своєю суттю відображає сукупність проблем, пов’язаних із забезпеченням комфортного проживання кожною дитиною періоду дитинства, її гармонійної взаємодії з довкіллям та збереженням здоров’я як у фізичному, так і в соціально- психологічному, соціально - педагогічному контекстах. Це різноманітне та багате природне, благополучне соціальне і безпечне предметно – ігрове середовище, це чисте виразне мовлення найближчого оточення, оздоровча музика та інші доступні дітям твори мистецтва; це фізіологічно доцільний режим життєдіяльності з гармонійним поєднанням і чергуванням різних видів життєдіяльності дошкільника, оптимальні умови для рухової активності, здорове харчування. Ірина Анатоліївна назвала систему гуманності та комфортності екологічної освіти (за А.Богуш): материнсько – батьківська школа - від народження до 3-х років; школа радості – дошкільний навчальний заклад; школа мислення – початкова школа; школа гуманності, людяності – середня школа; школа духовності – старша школа. Дотримуючись послідовності та наступності в реалізації чинників екології в навчальному закладі застосовуються здоров’язбережувальні та здоров’яформувальні технології в навчанні та грі, в спілкуванні та самостійній діяльності, в математиці й фізкультурі, образотворчості й музиці… Нині в навчально - виховному комплексі впроваджується нова наука - філософія для дітей. Педагоги організовують кожну діяльність так, щоб вона була екологічно благополучною для дітей, дарувала їм здоров’я, мудрість, духовність, радість і задоволення від процесу.
Вихователь – методист закладу Парфенчик Н.І. поділилася досвідом роботи щодо блочно – тематичного планування навчально – виховного процесу дошкільників, яке забезпечує сприятливу екологію дитинства. Під час практичної частини семінару присутні переглянули організовану навчальну діяльність дошкільників: бінарне заняття - ознайомлення з природою та фізичне виховання на тему «Подорож дощових краплинок» (середня група, вихователь Парфеник Н.І., інструктор з фізичного виховання Супруненко Л.Г.) і граматичну хвилинку на тему «Весняні барви» (старша група, вихователь Ковальова Т.Г.). На заняттях простежувалися вдало підібрані зміст, методи і форми педагогічного впливу, спрямовані на розвиток мислення, пізнавальних і творчих здібностей дитини, формування ціннісної свідомості та відповідної культури поведінки.
Обговорюючи побачене, керівники дошкільних навчальних закладів, заступники директора з навчальної роботи відмітили важливість наступності в роботі дитячого садка і школи, забезпечення належної екології дитинства, бережне й шанобливе ставлення до дитинства, як у віковому вимірі, так і у глобальному значенні особистісного становлення людини.
Великий педагог - дошкільник Софія Русова сказала «Дитинство – це ранок життя людини, а ранок має бути щасливим». Над цим і працюють справжні «садівниці» дошкільних навчальних закладів міста.
Матеріали презентації: https://drive.google.com/file/d/0B0li6VgTj6NIdnVvV1Z0UUpmZ00/view?usp=sharing
Методист методичного кабінету
відділу освіти Миргородської міської ради В.П. Силко
|