Пізнавальна активність дошкільника – один із найважливіших чинників навчання, здобуття знань про навколишній світ. Юна особистість успішно формується лише в процесі активної взаємодії з навколишньою дійсністю. Як зацікавити дитину, викликати в неї бажання пізнавати, експериментувати, досліджувати, розмірковувати, робити висновки? Як організувати дитячу діяльність та які засоби найефективніше використовувати в роботі з дошкільниками для формування пізнавальних здібностей? Ці питання були винесенні на обговорення засідання постійнодіючого семінару - практикуму завідувачів та вихователів – методистів дошкільних навчальних закладів, що відбувся наприкінці лютого 2015 року на базі ДНЗ №5 «Сонечко» (завідувач Шклярук Л.А.).
У доповіді – презентації «Діяльність педколективу щодо формування пізнавальної компетенції дошкільника» вихователь - методист Солонець І.М. поділилася досвідом роботи педагогів дошкільного навчального закладу з цього питання. Особливу увагу приділила роботі з формування пізнавальної активності дошкільників засобами художньої літератури. Педагогічним колективом ДНЗ №5 «Сонечко» був розроблений довготривалий освітній проект «Розвиток пізнавальних здібностей дітей засобами художньої літератури. У світі казки». Мета проекту - розвиток мовленнєвих і творчих здібностей дошкільнят через роботу з казкою. Завдання проекту – розширювати світогляд через життєву мудрість казки, стимулювати пізнавальну активність дошкільників, використовувати казкотерапію, методику Л. Фесюкової «Виховання казкою», залучати до духовних та моральних цінностей українського народу, виховувати чуйність, доброту, толерантність.
Як реалізується освітній проект «У світі казки» присутні переглянули під час організованої навчальної діяльності дошкільників. Використовуючи методику Л. Фісюкової провела сюжетно – ігрове заняття «Казка все зробити може – світ пізнати допоможе» вихователь В. Белезюк. Граючись і навчаючись малята емоційно сприймали казки, активно діяли з «казковими» предметами, відтворювали мову, жести, рухи, дії героїв, знайомилися з українським побутом, предметами вжитку, українським костюмом, виявляли чуйність та бажання допомогти. Елементи казкотерапії застосувала при проведенні інтегрованого заняття з мовленнєвого спілкування «Казки ми дуже любимо, в чарівний світ мандруємо» вихователь Дудніченко С.О. Уявно подорожуючи шляхами відомих казок, діти закріплювали знання про казки, придумували нову казку та змінювали кінець відомої, дружно обігрували казкові ситуації, фантазували, творили. відгадували.
Учасники семінару відмітили важливість творчого етапу проекту, де діти разом з батьками і вихователями оформили виставку малюнків до казок, іграшок - саморобок, різних видів театру для драматизації та інсценізації, облаштували куточок книги «Наші казки», підготували казку-виставу, а педагоги попрацювали над створенням презентації «У світі казки» .
Обговорюючи побачене керівники дошкільних навчальних закладів відзначили високий рівень підготовки педагогів, організацію навчально - виховної роботи дитячого садка щодо формування пізнавальної активності дошкільників засобами художньої літератури, в тому числі - казки.
Методист ММК Силко В.П.