Формування творчої
особистості у позашкільній діяльності
Позашкільна діяльність сьогодні розглядається як одна з
головних ланок безперервної освіти в системі виховання всебічно розвиненої
особистості, найповнішого розкриття її задатків і нахилів, створення умов для
розвитку і підтримання талантів та обдарувань у галузі науки, техніки,
мистецтва тощо. Забезпечення при цьому можливостей щодо вибору діяльності, до
якої дитина проявила зацікавленість, створює необхідні передумови для прояву її
природних здібностей.
Широка мережа позашкільних закладів у нашому місті дає
змогу дітям задовольнити потреби в додатковій освіті, у змістовному дозвіллі.
До цієї мережі входять Центр естетичного виховання, Станція юних туристів та
Станція юних техніків, Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської
молоді та Дитячо-юнацька спортивна школа. У закладах діє 75 гуртків (153
групи), позашкільною освітою охоплено 2334 дитини. Міська влада робить усе
можливе для збереження і розширення цієї мережі, адже саме таке завдання
ставить Президент України у соціальних ініціативах «Діти – майбутнє України».
У цьому навчальному році при
методичному кабінеті відділу освіти Миргородської міської ради почала свою
роботу творча група керівників гуртків позашкільних навчальних закладів із
проблеми «Розвиток творчої особистості, розкриття її здібностей та задоволення
інтересів і потреб у самовизначенні як основне завдання навчально-виховного
процесу у позашкільному навчальному закладі». У неї увійшли талановиті педагоги
СЮТ, СЮТур, ЦЕНТУМ та ЦЕВ, які у своїй діяльності виявляють креативність та
намагаються відкрити та підтримати таланти своїх вихованців. Заплановано
декілька майстер-класів, один із яких пройшов 19 листопада. На ньому керівники
гуртків СЮТ та ЦЕНТУМ: Пестременко Т.І., Тузенко Н.В. та Левченко Р.О. –
продемонстрували методи та форми згуртування учнівського колективу для
подальшого виявлення природних здібностей вихованців, їхнього самоствердження
та активізації творчої діяльності. Вони
довели, що гурток – це особлива сфера, де школярі можуть задовольняти
особистісні потреби в самоперевірці, самооцінюванні власного «Я», це зона
активного спілкування, в якій задовольняються потреби в контактах, розширюється
світогляд школярів та виробляються можливості для самостійного сприйняття
сучасного життя.
Керівники гуртків позашкільних навчальних
закладів нашого міста творчі та креативні, вони можуть допомогти своїм
вихованцям знайти не тільки захоплення до душі, а й визначитись із майбутньою
професією.
Шевченко І.В., методист методичного кабінету
відділу
освіти Миргородської міської ради
|