Проведення науково-практичних семінарів методичним
кабінетом відділу освіти Миргородської міської ради є однією з традиційних форм
популяризації кращого педагогічного досвіду вчителів міста. Ось і минулого тижня на базі ЗОШ №1 ім.
Панаса Мирного відбулися науково-практичні семінари міських методичних об’єднань учителів географії та хімії з проблеми
«Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у
навчально-виховний процес». Цього разу
власний досвід роботи з даної проблеми презентували голови міських методичних
об’єднань учителів географії Логащук Т.І., та учителів хімії Носова А.А.
Проблема розумового розвитку
учнів є однією із актуальних у шкільній освіті. Оновлення системи шкільної
освіти, і особливо дисциплін природничого циклу, має створити умови для
інтелектуального розвитку молоді, виховання відповідальної особистості,
становлення в учнів цілісного наукового світогляду. Сучасний етап розвитку
шкільної освіти характеризується великою різноманітністю форм і методів
організації навчально-виховного процесу. Однією із складових реформування
вітчизняної освітньої галузі є упровадження інноваційних комп’ютерних
технологій, які відповідають викликам сучасного інформаційного суспільства і
забезпечують високий рівень якості освіти. Упровадження мультимедійних
технологій у навчальних закладах стає дедалі актуальнішим. А відтак, і
адміністрація ЗОШ №1 імені Панаса
Мирного (директор Фененко В.В.,
заступник директора з навчально-виховної роботи
Кононенко Н.А.) створюють умови для раціонального використання
комп’ютерних кабінетів, оснащених новою сучасною комп’ютерною технікою та програмним
забезпеченням з базових дисциплін.
Справжній урок майстер-клас з географії
«Художні промисли України» у 9 класі
провела учитель-методист Логащук Тетяна Іванівна. Використовуючи
мультимедійні технології, цікавий демонстраційний матеріал, зразки різних
промислів учитель ознайомила учнів з географією розвитку і поширення по
території України різновидів українських народних промислів, адже їх історія
досить багатогранна. Люди здавна намагалися прикрасити своє житло і все з ним
пов’язане. При виготовленні будь-якої речі народний майстер думав не лише про
практичне застосування, але й про красу виробу. Із найпростіших матеріалів:
глини, дерева, металу, тканини – майстер створював шедеври
декоративно-ужиткового мистецтва. Звичайно народне мистецтво формувалося
протягом багатьох поколінь силами справжніх майстрів, проте учні теж спробували
власноруч виготовити вироби з глини та дерева і прикрасити їх художніми
розписами, а дівчатка показали майстер-клас
з різновидів української вишивки. Цікаві відеосюжети, то переносили у
світ давнини, то знайомили із сучасними умільцями. Після таких цікавих
відкриттів учні з легкістю виконали практичну роботу та показали високий рівень
знань.
Завдання вчителя хімії, вважає Носова
Антоніна Анатоліївна, - зацікавити учнів, продемонструвати можливості хімічних
знань для пояснення процесів повсякденного життя. Учень має зрозуміти, що
навколо постійно відбуваються хімічні реакції. Тоді він зрозуміє значення науки
хімії, яка вивчає речовини та їх перетворення.
Використовуючи електронний
конструктор уроку з програмного забезпечення для уроків хімії, Антоніна
Анатоліївна зуміла організувати навчально-виховний процес як розвиваючий
пізнавальний експеримент. Виходячи із особливостей хімічних дисциплін,
використання комп’ютера в процесі вивчення хімії, є найбільш природним. З
допомогою мультимедійних технологій учні моделювали хімічні процеси та явища,
які практично неможливо виконати (шкідливі речовини не використовуються у навчальній
практичній діяльності). А тестовий
контроль знань учнів виконала
задана програма, результат – повна
засвоюваність навчального матеріалу.
Про високий професіоналізм
вчителів ЗОШ №1 імені Панаса Мирного Логащук Т.І. та Носової А.А. свідчить і те, що їх
вихованці щорічно займають призові місця на міському етапі всеукраїнських
олімпіад з базових дисциплін. Особливу увагу вони приділяють і підготовці
випускників до зовнішнього незалежного оцінювання.
Після перегляду відкритих уроків, за круглим столом, вчителі обговорили
суттєві завдання сучасної шкільної природничої освіти та шляхи їх реалізації. Сучасний
учитель на уроці виступає як менеджер навчальної діяльності і має бути
компетентним, вимогливим, здатним створювати психолого-педагогічні умови для
співробітництва, творчої взаємодії, поважати учнів як особистостей, допомагати
реалізації їх природних можливостей у пошуках свого «я», відчувати причетність
до результативності уроку, значущості кожного в учнівському колективі. Учитель орієнтує учня на навчання, спрямовує
на саморозвиток, самоорганізацію, будує навчальний процес у такий спосіб, щоб
форми організації діяльності учнів були оптимальними, характерними для їх віку,
з визначенням переваг кожного.
Адже високих результатів навчання
досягає той учитель, який приводить у рух сили учнів, формує потрібні для
навчання розумові й практичні дії, вчить їх учитися.
Участь у семінарі надала можливість поповнити методичну скарбничку
вчителів сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, педагогічними
методиками, творчими надбаннями вчителів-практиків щодо ефективного їх використання
та подальшого розвитку професіоналізму педагогів міста.
Методист ММК відділу освіти Миргородської
міської ради Н.О.Косенко
|