Середньостатистична дитина вже з двох років перебуває під впливом інформаційного потоку, який надходить з телевізора, у три — виявляє доволі стійкі уподобання у виборі мультфільмів, а до п’яти років починає оволодівати комп’ютером. Ці ресурси несуть стільки інформації, що її складно опанувати навіть дорослому, що вже й казати про дитину. Запорукою становлення особистості, здатної активно й безпечно функціонувати в сучасному медіапросторі, є медіаосвіта.
Як сформувати в дітей медіаграмотність в умовах дошкільного закладу – це питання обговорювали 28 березня 2023 року директори та вихователі-методисти (відповідальні за дошкільну ланку у структурних підрозділах) закладів дошкільної освіти Миргородської міської територіальної громади під час постійно діючого семінару-практикуму, спікерами якого були педагоги ЗДО № 10 «Веселка». Левченко Н.Г., директор закладу, зазначила, що оптимально організована медіаосвіта в закладі дошкільної освіти забезпечує загальнокультурне зростання дорослих, навчання їх медіаграмотності та відкриває можливості для інтелектуального й особистісного розвитку дітей, допомагає навчити усвідомлено сприймати, критично осмислювати та інтерпретувати медіатексти.
Підгрунтям для організації медіаосвіти дітей є компетентність дорослих— педагогів і батьків. Харіна В.А., вихователь-методист закладу, провела з учасниками заходу тренінг «Медіаосвіта-виклик сьогодення», метою якого було:
- підвищити рівень поінформованості з медіаосвіти, медіа грамотності та інформаційної безпеки у присутніх;
- мотивувати розвивати нові медіаосвітні компетентності;
- формувати вміння протистояти пропаганді і маніпуляції;
- удосконалювати вміння критичного і творчого мислення у процесі вирішення професійних завдань.
А Яценко С.С., вихователь ЗДО № 10, презентувала досвід роботи щодо інтеграції медіаграмотності в освітню діяльність за програмою «Впевнений старт», що зачіпає такі проблеми, як роль спілкування в житті людини, громадянські права та обов’язки, моделювання багатоманітних соціальних ситуацій. Цікавою була інформація щодо організації соціально-ігрового проєктування візитівки групи, під час якого діти рекламували свою групу, брали активну участь у створенні сюжету відеоролика, підбирали локацію, музичний супровід. На завершення Світлана Сергіївна продемонструвала роботу з QR-кодами, за допомогою яких присутні змогли перейти на портал «Впевнений старт» (https://vstart.com.ua) для перегляду інформації щодо використання дидактичних ресурсів у роботі з дітьми дошкільного віку.
Отже, медіа стають комплексним засобом освоєння дітьми навколишнього світу, а медіаосвіта — основою формування нового типу культури особистості.
Матеріали заходу можна переглянути за покликанням: https://drive.google.com/drive/folders/1t73QOC63SXTHcin8-D32Em5baXGqLu7T?usp=sharing
Любов Гречка,
консультант КУ ЦПРПП
Миргородської МР
|