Загальновідомо, що навіть без спеціального навчання діти вже з раннього віку виявляють значний інтерес до мовної дійсності, створюють нові слова, орієнтуючись як на смисловий, так і на граматичний бік мови. Проте за умов стихійного мовного та мовленнєвого розвитку лише деякі з дітей досягають високого рівня оволодіння комунікативними навичками. Тому педагогам необхідно звертати особливу увагу на цілеспрямоване навчання мови та розвиток зв’язного мовлення дошкільників. Одним із найефективніших інструментів для цього є комунікативно- діяльнісна технологія. Як організовують освітній процес із застосуванням даної технології, поділилися педагоги ДНЗ № 12 «Світлячок» загального розвитку (завідувач Юрченко С.Д.) 27.04.2018р під час методичного об’єднання вихователів ЗДО. Вихователь- методист Лобанова Н.М. в теоретичній частині засідання розкрила основні поняття комунікативного розвитку, сутність комунікативно-діяльнісного підходу до навчання мовлення дітей. Неля Миколаївна наголосила, що на момент досягнення дитиною шестирічного віку її «комунікативний вік» залишається дуже малим. Отже, сфера спілкування дитини дошкільного віку ще досить обмежена, а потреба в комунікації-велика. Розширення комунікативної сфери дошкільника висуває певні вимоги до його мовленнєвого розвитку та, безумовно, потребує пошуку шляхів «комунікативного зростання».
У практичній частині учасники засідання переглянули комплексне заняття з розвитку зв’язного мовлення з використанням логоказок «Диво-квітка» з дітьми старшої групи «Калинка», яке провела учитель – логопед Прибак В.М. Педагог використала метод наочного моделювання для навчання дітей складати розповіді, при цьому розвиваючи монологічне мовлення.
Однією з умов успішної реалізації комунікативно- діяльнісної технології є позитивний емоційний настрій – створення у дітей під час роботи стану душевного контролю. І найліпше це можливо здійснити за допомогою елементів комунікативної гри, що і запропонувала присутнім вихователь дітей
старшої групи «Незабудка» Купенко Т.О. під час комплексного заняття з розвитку мовлення. Тетяна Олександрівна запросила малят на екскурсію до телестудії «Світлячок». Дошкільнята під час комунікативних ігор висловлювали своє ставлення до навколишнього, підтримували розповідь за заданою темою на основі життєвих вражень, вчилися обґрунтовувати та пояснювати свої відповіді.
Завершальним аспектом роботи методичного об’єднання була презентація виставки «Створюємо мовленнєве середовище засобами комунікативних ігор та вправ», де представлено ігри різноманітної тематики.
Під час обговорення учасники заходу високо оцінили рівень проведення методичного об’єднання і визначили, що запровадження комунікативно-діяльнісної технології у ЗДО дає змогу здійснити комплексний підхід до навчання мови та розвитку мовлення.
Л.М. Гречка,
методист відділу освіти
Миргородької міської ради
|