Sunday, 24.11.2024, 08:24
Вітаю Вас Guest | RSS


Меню сайту
Категорії розділу
Бухгалтерія [1]
Бухгалтерська звітність
Конкурси [3]
Конкурси на замыщення вакантних посад
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Булінг опитування
Форма входу


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія





Главная » 2018 » April » 2 » Контроль та керівництво за розвитком мовленнєвої компетентності дошкільників
11:37
Контроль та керівництво за розвитком мовленнєвої компетентності дошкільників

 

Словесна творчість – це могутній засіб
розумового розвитку людини, перед якою
відкривається світ…”

В. Сухомлинський

      Мова – невичерпне багатство, яким природа обдарувала людину, його можна примножити, а можна й непомітно розгубити. Тож перед дорослими завжди стоїть завдання: прищепити дитині любов до слова, навчити її чітко, красиво і влучно висловлюватися, відстоювати власну думку. Першочерговим завданням розвитку мовлення дітей на етапі дошкільного дитинства є виховання мовної особистості, такої, яку характеризує достатній рівень мовленнєво-комунікативної компетентності, яка вільно і творчо застосовує мову в різних ситуаціях життєдіяльності.

     Питання здійснення контролю та керівництва за розвитком мовленнєвої компетентності дошкільників  було розглянуто під час семінару завідувачів та вихователів – методистів  міста,  який відбувся  27 березня у ДНЗ № 10 «Веселка» комбінованого типу (завідувач Левченко Н.Г.). Наталія Григорівна ознайомила присутніх із планом роботи засідання і наголосила, що оволодіння рідною мовою та мовленням , як найголовнішими засобами пізнання і спілкування, є першочерговими у роботі з дітьми протягом усього дошкільного віку. Презентацію роботи  закладу за освітньою лінією Базового компоненту «Мовлення дитини» продемонструвала вихователь – методист Головіченко О.В.,  в якій розповіла про використання  різноманітних форм роботи з дітьми  з розвитку мовлення, педагогами, батьками.

      Протягом 2017- 2018 н. р. в закладі працює логопедичний пункт для дітей старших груп загального розвитку, із завданнями  якого познайомила присутніх учитель - логопед Ганжа О.М. Які методи та прийоми постановки і автоматизації звуків (шиплячих, свистячих, сонорів) використовує педагог у своїй роботі, присутні побачили під час перегляду фрагментів відеозанять із дітьми . Важлива роль у формуванні особистості дитини, зокрема у розвитку мови, належить сім ї. Спрямувати роботу на розширення знань батьків про особливості порушення  розвитку дітей, інформувати щодо змісту спеціальних занять, консультувати онлайн і отримувати зворотній зв’язок допомагає нетрадиційна форма роботи з батьками засобами ІКТ   -  технологія «Фідбек», яку Оксана Михайлівна  вдало застосовує. Педагог зазначила , що основне завдання у роботі логопедичного пункту, - постановка звуків, - вирішується значно швидше і якісніше, якщо батьки мають можливість побачити елемент заняття, звернути увагу на його особливості, переглянути через деякий час та порівняти результати.

      Використання інноваційних технологій на заняттях з мовленнєвого розвитку сприяє підвищенню рівня активності дітей та успішному їх закріпленню. Так,   вихователь дітей старшої групи «Конвалія» Сергієць О.М. під час комплексного заняття з елементами грамоти  на тему «Давайте,діти, поговорим про весну!» за допомогою методу багатоканальної діяльності  формувала у дітей уміння сприймати зображення через уявні відчуття та передавати їх у зв’язному висловлюванні. Навчитися  складати та «читати» речення за допомогою карток – замісників  дошкільнята змогли у процесі   дидактичної гри «Веселі речення». Олена Михайлівна розширила та активізувала словник дітей за заданою темою.

     Ставити та розв’язувати мовленнєві завдання можна в будь-якій діяльності, якою цікавляться діти.  Вихователь старшої групи «Мак» Ребрик О.Г. розповіла про роль театралізованої діяльності у вирішенні завдань мовленнєвого розвитку дошкільників. Театральне мистецтво сприяє естетичному вихованню дітей, залучає їх до мистецтва, розвиває вміння бачити, чути, розуміти красу слова, дії. В цій групі діє гурток «Англійська мова для дошкільнят», керівником якого є вихователь Яценко С.С. Світлана Сергіївна в ігровій формі навчає малят сприймати на слух та розуміти англійські висловлювання, відтворювати їх у мовленні. Як майстерно діти виконують  ролі казкових героїв, володіють засобами емоційно- образної виразності(інтонація, міміка, жести), технікою мовлення, присутні мали змогу  побачити  під час театралізації казки «Пригоди у книжковій крамниці». Перевтілившись у різних персонажів, малеча з легкістю вирішувала казкові завдання разом  з її господарем -  домовичком  Кузею. І як буває в казці,  добро перемогло зло.  Незвичайним, дивовижним був танок – флешмоб про добро, який спонукав присутніх висловити яскраві враження від переглянутих заходів. Атмосфера семінару була доброзичливою та невимушеною. 

Гречка Л.М.,

методист відділу освіти

Миргородської міської ради

   

 

 

 

Просмотров: 421 | Добавил: Юлия | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Архів записів
Календар
«  April 2018  »
SuMoTuWeThFrSa
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Пошук
Block title
Block content

влажность:

давление:

ветер:



























Відділ освіти Миргородської міської ради © 2024
Create a free website with uCoz