Гра -це іскра, що запалює вогник
допитливості і любов до знань.
В.О.Сухомлинський
LEGO – одна з найбільш відомих нині педагогічних систем, яка широко використовує тривимірні моделі реального світу в предметно-ігровому середовищі під час навчання та розвитку дитини дошкільного віку. Сьогодні педагогічна спільнота шукає нові дієві способи і методи для чуттєво-пізнавального розвитку дітей. Одним із таких вважається широке використання конструкторів LEGO Education - незамінного матеріалу для занять у закладах дошкільної освіти.
Досвідом системного впровадження конструювання в освітній процес поділилися педагоги ДНЗ №12 «Світлячок» під час методичного об’єднання вихователів, що відбулося в онлайн-режимі 19 квітня. Завідувач закладу Юрченко С.Д. відмітила, що ігри з LEGO -конструктором – це дієвий засіб, який дає можливість навчати дитину через гру, адже LEGO в перекладі з данської означає «захоплива гра». Саме цей вид діяльності надає дітям необмежену можливість вигадувати і створювати свої побудови, конструкції, проявляючи зацікавленість, кмітливість і творчі здібності, на власному досвіді пізнаючи конструктивні властивості окремих деталей, можливості їх з'єднання, комбінування, оформлення. При цьому кожна дитина творить як дизайнер, засвоюючи під час конструювання закони гармонії і краси.
Оцінивши переваги LEGO-технології, творча група закладу розробила методичний проєкт «LEGO- конструктор в освітньому просторі ЗДО», реалізація якого здійснювалася за участі всіх учасників навчально-виховного процесу протягом 2020-2021 н. р. Лобанова Н.М., вихователь – методист садочка, презентувала такі шляхи впровадження технології:
- оптимізація розвивального середовища із використанням необхідних конструкторських наборів;
- пошук та наповнення методичного і програмового забезпечення;
- підвищення професійної компетентності педагогів, формування готовності до участі в проєктній діяльності з вихованцями;
- розроблення механізмів інтеграції конструювання у різні види діяльності дітей;
- просвітницька робота з батьками, залучення до спільних, творчих заходів.
Неля Миколаївна відмітила, що досягнути поставлених цілей при застосуванні конструкторів LEGO в роботі з дошкільниками допоміг ключовий постулат: не говорити дитині, що її конструкція/модель неправильна, а показати можливість її вдосконалення, визнати її право бути іншою та створювати щось по -своєму.
Цікавою та пізнавальною для учасників була інформація практичного психолога Бешти В.М. про історію виникнення, розвиток та розмаїття конструктора LEGO.
Вихователь Зінченко Л.М. розкрила питання «Діяльнісний підхід до формування життєвої компетентності дошкільників засобами LEGO- технології» та презентувала присутнім дидактично-ігровий матеріал «Від маленької цеглинки-до розумної дитинки». Особливістю запропонованих нею ігор є добір літературного матеріалу та яскравих ілюстрацій, схем, що зацікавлюють дітей та стимулюють до виконання завдань.
Також учасники заходу переглянули відео інтегрованого заняття «Зоопарк» з дітьми молодшої групи «Ромашка», під час якого дошкільнята вправлялися в умінні створювати вертикальні та горизонтальні конструкції, експериментувати, винаходити, колективно співпрацювати.
Отже, залучення дошкільнят до LEGO-конструювання дозволяє посилити виховний ефект, реалізувати творчий потенціал дітей, організувати їх спілкування з вихователями та однолітками, викликати бажання і далі освоювати процес конструювання. Все це спрямоване на формування ключових компетенцій дітей.
Любов Гречка, інспектор
відділу освіти Миргородської міської ради
|