Математичні знання – дітям
14 квітня 2016 року, відповідно до плану методичного кабінету відділу освіти, на базі НВК « Гелікон» (директор Карач І.А., вихователь - методист Парфенчик Н.І.) відбувся семінар – практикум «Формування сенсорно - пізнавальної та логіко – математичної компетентності – важлива лінія розвитку дитини» для вихователів дошкільних навчальних закладів міста.
В ході семінару педагоги більш детально ознайомилися з теоретичними основами формування сенсорно – пізнавальної та логіко – математичної компетентності дошкільника, про які повідомила у своєму виступі вихователь - методист комплексу Парфенчик Н.І. Компетентність дитини у розумовій діяльності засвідчується здатністю розмірковувати, аналізувати, систематизувати, порівнювати, узагальнювати, обчислювати, класифікувати, упорядковувати висловлювання, висувати елементарні гіпотези. Вихователі дошкільних груп у процесі життєдіяльності дитини формують у малят сенсорний досвід, елементарні математичні уявлення, пошуково - дослідницькі уміння.
Під час практичної частини учасники семінару переглянули інтегроване заняття з формування початкових математичних уявлень «Про гроші знаємо – Домовичка навчаємо» (старша група, вихователь Ляшенко Л.І.). Малята ознайомилися з історією виникнення грошей, продемонстрували знання про грошову одиницю України, уміння користуватися грошима та рахувати їх для купівлі – продажу, відвідали «музей нумізматики». Смачним подарунком від Домовичка дітям стали шоколадні «1-гривневі монети».
Використання інноваційних технологій для формування сенсорно - пізнавальної та логіко - математичної компетентності дошкільників продемонструвала вихователь Круглова Н.М., провівши з учасниками семінару майстер - клас «Палички Кюїзенера». Вихователі на практиці пересвідчилися, як граючись такими чудовими паличками діти (під керівництвом вихователя) засвоюють сенсорні та математичні еталони: колір, форму, розмір, рахунок, навчаються порівнювати, орієнтуватися у просторі, конструювати і творити.
Обговорюючи тему семінару педагоги - дошкільники ще раз утвердилися в тому, що весь освітньо - виховний процес слід організовувати таким чином, щоб діти могли постійно вправлятися у виконанні логіко – математичних операцій, щоб іграшка та ігри могли трансформуватися, перетворюватися, щоб кожна дитина могла повною мірою реалізувати свої інтереси та здібності.
Силко В.П., методист міського методичного кабінету відділу освіти
|