21.10.2020 року відбулося онлайн засідання методичного об’єднання учителів-логопедів, учителів-дефектологів та корекційних педагогів закладів дошкільної освіти міста, з планом якого познайомила Ганжа О.М., керівник МО, учитель-дефектолог ДНЗ №10 «Веселка». На засіданні досвідом роботи в групі спеціального призначення дітей із порушенням зору поділилася Різніченко О.В., учитель-дефектолог ДНЗ № 2 «Оленка». Вона розкрила питання «Розвиток і відновлення функцій зорового аналізатора в дітей старшого дошкільного віку з порушенням зору під час занять образотворчою діяльністю». Народившись, малюк потрапляє у яскравий світ барв, звуків, рухів і тактильних вражень. Ці відчуття стають основою його розвитку. Слух є базовим для розвитку мовлення, а зорова інформація-основою мислення. Основну інформацію про навколишній світ діти отримують до трьох років, і більше ніж 90% цієї інформації – за допомогою зору. Тому, в своїй роботі Ольга Вікторівна акцентує увагу на розвиток зорового сприйняття, що реалізується під час фронтальної та індивідуальної роботи з дітьми з вадами зору. Під час занять образотворчою діяльністю вирішуються такі корекційні завдання: розвиток зорової моторики, вдосконалення сприйняття глибини простору, розширення й автоматизація способів обстеження предметів, уточнення та корекція уявлень про предмети і явища навколишнього світу. Педагог запропонувала для перегляду відео інтегрованого заняття «Чарівні звірі» за творчістю Марії Приймаченко, під час якого продемонструвала методи та прийоми роботи по удосконаленню зорового аналізатора в дітей з порушенням зору на занятті з малювання.
Про важливість використання у роботі з дітьми дошкільного віку кінезіологічних вправ, як засобу розвитку дрібної моторики та інтелектуальних здібностей, розповіла вчитель-дефектолог ДНЗ № 2 «Оленка» Дем’яненко В. М. Вона наголосила, що за допомогою прийомів кінезіології зміцнюється здоров’я, оптимізуються основні психічні процеси, підвищується розумова працездатність, поліпшується психоемоційний стан. Ці вправи розвивають міжпівкульні зв’язки, синхронізують роботу півкуль, розвивають дрібну моторику, здібності, мовлення. Віта Миколаївна ознайомила з правилами проведення таких вправ та апробувала їх на присутніх.
Наостанок, учасники засідання виробили методичні рекомендації.
Любов Гречка, методист відділу освіти
Миргородської міської ради
|