Логіка у педагогічній практиці вчителя
(нотатки із педагогічної прес-конференції)
23 квітня 2014 року на базі Миргородського НВК «Гелікон» з ініціативи методичного кабінету відділу освіти відбулася прес-конференція «Логіка у педагогічній практиці вчителя» для вчителів біології та хімії ЗНЗ міста.
Динамізм нашого часу не має собі рівних у світовій історії. Логіка і сучасна епоха – єдине ціле. Розмова про логіку проста і водночас складна. Простота її у тому, що вона супроводжує людину та її мислення на кожному кроці. Складність – у її науковому обґрунтуванні, у тих законах і формах, знання яких є фундаментом побудови правильних думок. Багато вчених світу наголошували на тому, що логіка не лише розширює кругозір, але й є мудрістю, чинником розвитку думки.
Досить змістовно розкрила сутність поєднання логіки у теорії та практиці учитель біології НВК «Гелікон» Мусієнко Наталія Олексіїївна, підкріплюючи свої переконання логічно побудованою презентацією. Логіка навчання і виховання – це праця розуму і нервів, мовлення і жестів педагога. Уміння володіти собою, «тримати себе в руках», - зазначає В.Сухомлинський, - одна із найнеобхідніших рис учителя. Вона втілюється у процесі праці, вимагає високої філософської і логічної культури. Видатні педагоги світу наголошують на тому, що вчитель повинен будувати свої уроки за законами логіки. Увесь педагогічний процес у школі ґрунтується на засадах дидактики, методологічних принципів та логічних основ, органічно пов’язаних між собою, які пронизують увесь процес. Тож, учитель хімії НВК «Гелікон» Дюдюк Лариса Іванівна запропонувала увазі учасників конференції відео сюжети «Логіка на уроках хімії». Вона наголосила на тому, що процес мислення у здібних учнів дещо економний, скорочений і рідко розгортається у певну логічну структуру. У більшості учнів він розгортається швидше і ширше, а у менш здібних учнів – досить повільно і вужче. Здатність до узагальнень, аналізу, синтезу, абстрагування потрібно розвивати в усіх учнів із урахуванням їхніх вікових особливостей і знань.
Навчання логіки сприяє становленню моральних якостей особистості: наполегливості, цілеспрямованості, творчої активності й самостійності, відповідальності й старанності, дисципліни й критичного мислення, здібності аргументовано відстоювати свої погляди і переконання.
Учасники конференції схвально підтримали виступаючих, разом дійшли висновку, що вивчення логіки – однин із найбільш продуктивних способів формування загальноосвітніх компетентностей та підвищення логічної культури мислення особистості.
Ніна Косенко, методист ММК відділу освіти Миргородської міської ради
|