…Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю,
пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній.
Жалюгідна кожна людина, що відстала від свого часу;
поява ж учителя молоді, який сам живе в минулому,
викликає лише співчуття всіх людей,
які живуть у ногу із своїм часом
і мислять суголосно зі своїми сучасниками.
А. Дістервег
12 листопада 2021 року для інструкторів з фізичної культури та вихователів закладів дошкільної освіти відбулося онлайн-засідання Педагогічної майстерні, під час якого було розглянуто такі питання:
- «Нова фізкультура – фізкультура без бар’єрів» - ознайомлення з аспектами методики О. П. Аксьонової «Школа розумного руху». Місія інструктора з фізкультури в системі фізичного виховання сучасних дітей нового покоління «z» і «a»;
- Кардіотренування з використанням пакетів (робота з дітьми);
- «Граючись-розвиваємось» – рухові задачки з використанням різноманітного матеріалу (пакетиків, мочалок, паперових тарілок).
Дошкільний вік є одним із найбільш відповідальних періодів життя людини для формування фізичного здоров’я й культурних навичок, які забезпечують його вдосконалення, зміцнення і збереження в майбутньому. А це можливо завдяки використанню здоров’язберігаючих технологій у фізичному вихованні дошкільників. Педагогам потрібно опановувати такі методики, за якими діти мали б змогу діяти за своїми правилами, що народжуються в ході взаємодії з дорослими та однолітками, та опановувати навчання раціональній техніці руху.
Із педагогічними завданнями та цілями парціальної програми «Школа розумного руху» (автор О.П. Аксьонова) для впровадження в закладах дошкільної та початкової освіти познайомила присутніх Вороніна Н. В., інструктор з фізичної культури ЗДО №11 «Теремок». Методологічними засадами методики фізичного виховання за даною програмою є педагогічна стратегія невтручання, орієнтована на формування у дітей таких умінь:
- спілкуватися один з одним мовою рухів;
-діяти усвідомлено залежно від обставин;
-бачити положення інших людей у просторі;
-прогнозувати наступні (майбутні) ситуації в різних часових інтервалах;
-діяти на випередження.
Програмний матеріал і особливості методики навчання у «Школі розумного руху» спрямовані на формування нової генерації дітей засобами фізичного виховання, в яких створюється образ фізкультурно-освіченої особистості. Лише методика, яка спирається на дитячу творчість, ініціативність, варіативність поведінки, допоможе дитині відчути себе спритною, сильною, здатною разом із друзями впоратися з різними важкими завданнями, життєвими труднощами.
Ніна Віталіївна запропонувала присутнім переглянути відеоролики, де діти виконували завдання способом, який обрали самі і в своєму особистому темпі, використовуючи мотузку, мочалки, паперові тарілочки, поліетиленові торбинки.
Під час обговорення учасники засідання відмітили, що діти сучасності вже зовсім інші, і у педагогів є лише один вихід – сприймати їх такими, як вони є, і звісно змінювати свої методи роботи та відходити від штампів. Бо хто, як не педагоги?...
Любов Гречка, інспектор відділу освіти
Миргородської міської ради
|