Про
правовий брейн-ринг
між
учнями 9-х класів «На терезах Феміди»
«Закони
потрібні не для страху, а для допомоги громадянам...» – так вважав ще у часи Просвітництва видатний
французький письменник і філософ Вольтер. Це актуально і для сьогодення. Адже морально-правові
знання, одержані школярами на уроках, у поєднанні з власними спостереженнями,
практичне дотримання дисципліни і порядку в класі та за його межами, збереження
навколишнього середовища відіграють важливу роль у їхньому світогляді,
моральному і правовому вихованні, у формуванні їхньої правової культури. Активну
в правовому плані людину необхідно формувати змалку, особливо у шкільному віці.
Тому перед школою стоїть завдання розширити правові знання молоді, сформувати в
неї високу відповідальність перед суспільством і державою, виховати молодих
людей у дусі безумовного дотримання норм права і моралі. Виконання цих завдань
педагогічним колективом сприяє формуванню у школярів морально-правових якостей,
які стануть на заваді допущенню ними проявів антисоціальної поведінки.
Правоосвітня робота здійснюється під час
уроків та в позаурочний час і охоплює як учнів, так і їхніх батьків. Для учнів
9, 10-х класів читається курс «Основи права». Періодично функціонує тематична
виставка правової літератури в шкільній бібліотеці. Освітня робота учнів
здійснюється також і в позаурочний час через ряд позакласних та позашкільних
заходів. Ефективною щорічною формою правовиховної роботи стало проведення Тижня
правових знань у школі. У його рамках традиційно
проводиться бібліотекарем Яценко Н. О. правовий брейн-ринг між учнями 9-х
класів «На терезах Феміди». Його проведення має мету:
§
формування в учнів правових почуттів, які б
регулювали їхню поведінку: почуття законності обраної мети, правомірності
шляхів і засобів її реалізації, справедливості, нетерпимості до порушників норм
права, відповідальності. Інакше основним регулятором їхньої поведінки будуть
прості емоції, які призводять до ситуативної поведінки, нерідко неправомірної.
Наявність правових почуттів допомагає учням долати різні труднощі, конфліктні
ситуації, внутрішні суперечності, обирати з різних шляхів тільки той, який відповідає
нормам моралі і права;
§
вироблення навичок і звичок правомірної
поведінки. Як і навички, звички є автоматизованими діями; у цьому їхня
спільність. Різниця між ними полягає у тому, що навичка – це тільки вміння,
здатність виконувати ту чи іншу дію без особливого контролю свідомості; звичка
ж включає потребу виконувати відповідну дію;
§
формування в учнів активної позиції у правовій
сфері, тобто нетерпимого ставлення до правопорушень, прагнення взяти участь у
боротьбі з цими негативними явищами, які ще мають місце в нашому житті, вироблення
уміння протистояти негативним впливам;
§
подолання в свідомості окремих учнів помилкових
поглядів та переконань, негативних навичок і звичок поведінки, які сформувалися
внаслідок помилок і недоліків виховання.
У цьому році змагалися команди з 9-А, 9-Б
та 9-В класів. І з найпершого раунду лідирувала команда 9-Б класу. А це і не
дивно, бо член команди, Кропивка Юля, є
переможцем міської олімпіади і зайняла друге місце на обласній олімпіаді з
правознавства.
Намагалися не відставати і команди 9-А і
9-В класів, відповідали чітко, злагоджено, правильно, блискуче. Та, на жаль, не
зуміли виправити становища ні другий, ні третій раунди, ані гра із залом, коли,
відповідаючи правильно на запитання ведучої, однокласники приносили бали за
правильні відповіді командам своїх класів. В запеклій боротьбі, у дружній і
веселій обстановці швидко промайнув час, пролунав дзвінок. Журі у складі Фесенко Т.О., Пугач Н.М.,
Олексієнко Н.Г. оголосили переможцем команду 9 – Б класу. Дев’ятикласники,
обговорюючи моменти, які їх найбільше зацікавили і схвилювали, вийшли на
перерву.
Дуже приємно, що цей захід не залишив
дітей байдужими. І надіюся, що він виконав свої головні завдання: дав учням
поштовх
¨ для розширення
їх правових знань,
¨ для застосування
набутих правових знань у повсякденному житті.
Яценко Н.О., бібліотекар
ЗОШ №1 ім. Панаса Мирного
|