Семінар - практикум вихователів дошкільних навчальних закладів міста.
«Формування природничо–екологічної компетенції дошкільника» - така тема семінару – практикуму, проведеного в рамках методичного об’єднання вихователів дошкільних навчальних закладів міста. 7 жовтня 2014 року в ДНЗ №10 «Веселка» (завідувач Левченко Н.Г., вихователь–методист Усач Т.В.) зібралися вихователі дитячих садків міста, щоб обговорити питання формування природничо-екологічної компетентності дошкільників, презентувати напрацювання, форми і методи роботи з цього питання, поділитися кращим досвідом роботи. Девізом семінару стали слова великого педагога, учителя, просвітителя Василя Сухомлинського: «Природа рідного краю – верба над тихим ставком, тополя над шляхом, запашний луг, жовте пшеничне поле – все це не просто середовище, в якому росте, зводиться на ноги й робить перші кроки на Землі маленька людина, це тисячі найтонших коренів, що беруть і несуть життєдайні соки до гілок і листя, і розквітає могутнє дерево – Людина». Програма семінару, запропонована учасникам, була надзвичайно насичена, цікава, змістовна. Присутні переглянули організовану навчальну діяльність з вихованцями старшої та середньої групи: інтегроване заняття з пізнавального розвитку на тему «Космічна подорож» (вихователь Д’ячишина О.В., старша група) та відеозапис заняття в природі «Подорож до фруктового саду» ( вихователь Гречка Л.М., середня група). У доповіді «Створення умов з формування природничо-екологічної компетентності дошкільника» дошкільний навчальний заклад №10 «Веселка» презентував свою систему роботи з природничо-екологічного виховання дошкільників. Зацікавила учасників семінару виставка робіт з природного матеріалу «Руками творяться дива», виготовлена батьками і дітьми, та презентація спільного екологічного проекту дошкільного навчального закладу та родин вихованців на тему «Будь природі другом» (вихователь Садовська Н.В.). Результатом роботи над проектом було створення листа – звернення до дітей міста, де звучить прохання любити природу, берегти її, бути уважними та добрими до всього живого, допомагати довкіллю. У методичних рекомендаціях, прийнятих на засіданні семінару, всім дошкільним навчальним закладам запропоновано створювати сучасне еколого-розвивальне середовище, впроваджувати в навчально-виховний процес новітні педагогічні технології (досвід В. Сухомлинського, проектні технології, міні – музеї, мультимедійні презентації тощо), здійснювати педагогічну просвіту батьків з питань формування природничо-екологічної компетентності дошкільників.
Силко В.П., методист методичного кабінету відділу освіти Миргородської міської ради
|