Сьогодення потребує від людини не тільки певної суми знань, умінь і навичок, а й вміння самостійно здобувати та використовувати на практиці нові знання, вміння співпрацювати, спілкуватися, адаптуватися до нових обставин, знаходити шляхи вирішення життєвих проблем. Тобто основною метою стає максимальний розвиток компетентності особистості щодо самоосвіти та самовдосконалення й виховання відчуття постійної потреби до цього.
Досягти цієї мети шляхом використання лише традиційних форм та методів організації навчальної діяльності неможливо. Вирішенню цієї проблеми значною мірою сприяє використання активних методів навчання, серед яких провідну роль відіграють навчальні ігри, які дають учням змогу формувати знання шляхом інтенсивної самостійної пізнавальної діяльності й, разом з тим, сприяють розвитку індивідуальних творчих здібностей. Гра підвищує якість навчання, збільшує інтелектуальну напруженість, активізує розумові процеси, підвищує інтерес до знань, тренує пам’ять, вміння міркувати логічно. Саме використання дидактичних ігор волонтер Корпусу Миру Остін Доуел вважає необхідним і важливим на уроках англійської мови. Тому 19 квітня у СШ І-ІІІ ст. №5 він провів тренінг «7 Wonders of Education», де запропонував педагогам міста цікаві дидактичні ігри для вивчення лексики. Учителі із задоволенням брали участь в іграх: «Magic Cabbage», «Hot seat», «Slap Game», «Tic Tac Toe», «Bord Race» та інші. Остін Доуел зазначив, що проведення уроків англійської мови з використанням ігрового матеріалу активізує школярів, сприяє досягненню високої результативності занять. Ігри можуть бути використані на всіх етапах навчання в школі, однак зміст мовного матеріалу та характер завдань підбираються відповідно до віку школярів і рівня підготовки певного класу. Ретельно продумана й добре проведена гра полегшує вивчення й закріплення лексики та сприяє формуванню відповідних умінь і навичок. Волонтер підкреслив, що гра є ефективним засобом навчання, який охоплює різні види мовленнєвої діяльності. Вона допомагає в оволодінні іноземною мовою, а крім того, учні відчувають емоційне задоволення як у процесі гри, так і під час досягнення результатів.
Усатенко О.О., методист ММК
|