Виховуємо основи працелюбства
Все починається з дитинства… І позитивне ставлення до праці, формування навичок трудової діяльності, самостійності, відповідальності є основою подальшої успішної соціалізації людини. Трудове виховання – одна із складових системи гармонійного розвитку дітей дошкільного віку. Саме темі «Умови організації трудової діяльності у дошкільному навчальному закладі» був присвячений семінар – практикум завідувачів та вихователів – методистів ДНЗ, що відбувся 13 грудня 2016 року на базі ДНЗ №5 «Сонечко» м. Миргорода. Відкрила семінар керівник закладу Шклярук Л.А., яка ознайомила присутніх із планом роботи семінару та відмітила, що головними завданнями, над яким працює дошкільний навчальний заклад є виховання у дітей інтересу до праці, бережного ставлення до її результатів, формування навичок трудової діяльності, розвиток позитивних якостей особистості. Лариса Анатоліївна запропонувала переглянути створений колективом відеофільм «Виховання працею», у якому розкриваються види і форми трудової діяльності дітей, робота з батьками з цього питання, підвищення фахової майстерності педагогів. Цікавим та змістовним був методичний коментар «Виховуємо основи працелюбства», підготовлений вихователем-методистом закладу Солонець І.М.
Під час практичної частини гості побували на занятті-грі «Зростаємо працьовитими» (старша група, вихователь Гавриш Л.В.). Поєднуючи навчання з елементами сюжетно-рольової гри, педагог разом з дітьми «зняли» цікавий «фільм» про відомі професії, важливість і корисність праці.
На завершення вихователь дитячого садка Помєщикова Л.О. провела для учасників семінару майстер – клас «Новітні техніки художньої праці». З великим задоволенням присутні вправлялися у виготовленні подарункової троянди з гофрованого паперу.
Підводячи підсумок, керівники дошкільних навчальних закладів виробили методичні рекомендації, основою яких стали слова великого педагога сучасності В. Сухомлинського: «Праця стає великим вихователем, коли вона входить у життя вихованців, дає радість дружби і товариства, розвиває цікавість і допитливість, народжує нову красу в навколишньому світі, пробуджує перше громадянське почуття – творця матеріальних благ, без яких неможливе життя людини».
Силко В.П., методист методичного кабінету відділу освіти Миргородської міської ради
|