Впровадження здоров’язберігаючих технологій
у навчально-виховний процес відповідно до вимог Державного стандарту початкової
загальної освіти
(наукова-практична
конференція)
22 січня 2014 року на базі Миргородської ЗОШ №9 імені Івана
Андрійовича Зубковського за ініціативи методичного кабінету відділу освіти
(завідувач Т.І.Даценко) відбулася науково-практична конференція для вчителів
початкових класів ЗНЗ та вихователів ДНЗ міста «Впровадження здоров’язберігаючих
технологій у навчально-виховний процес
відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти».
Проблеми здоров’я та корекції здоров’я дітей стають дедалі актуальнішими. Саме тому формуванню здоров’язбережувальної
компетентності молодших школярів приділяється особлива увага у новому
Державному стандарті початкової загальної освіти.$IMAGE2right$
Адже, здоров’я дітей – одне з основних джерел щастя,
радості і повноцінного життя батьків, вчителів, суспільства в цілому.
Найзмістовніше ця проблема реалізується
через освітню галузь «Здоров’я та фізична культура», але нові програми, які
передбачають міжпредметні зв’язки спрямовані на комплексне застосування
здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі початкової освіти.
Час навчання у школі дійсно
співпадає з найбільш інтенсивним ростом та розвитком дітей. Проте, стан здоров’я сучасних школярів
викликає серйозну тривогу спеціалістів
усіх галузей і зокрема освіти. Проблема здоров’я школярів вирішується протягом
щоденної практичної роботи вчителя, спрямованої на формування в учнів життєвої
компетентності, а саме - компетентного ставлення до власного здоров’я.
Цікаво,
що здоров’язбережувальна технологія об’єднує в собі всі напрями діяльності
загальноосвітньго закладу з формування та зміцнення здоров’я учнів. Науковці ж стверджують,
що під здоров’язберігаючими освітніми технологіями треба розуміти всі
педагогічні технології, які не шкодять здоров’ю учнів ( одна із заповідей вчителя і є – не нашкодь)
Ця проблема вивчалася багатьма представниками
педагогічної науки, зокрема це
А.Дістервег, Я.Коменський, Й.Песталоцці, Ж.Ж.Руссо. Серед класиків можна
назвати Л.Виготського, М.Пирогова, К.Ушинського і особливо великого педагога
сучасності В.Сухомлинського.
В.О.Сухомлинський вважав, що організація
навчально-виховної діяльності на уроці повинна проводитися у тісному зв’язку із
зміцненням здоров’я учнів, що у більшості випадків їх відставання у навчанні
головною причиною є поганий стан здоров’я.
Успіх у навчанні, на його думку, починається з турботи про те, як
харчується і як спить дитина, яке її самопочуття, як вона грає, скільки
протягом дня буває на свіжому повітрі. Саме над цією проблемою четвертий рік
поспіль працює творчий колектив педагогічних працівників Миргородської ЗОШ №9
імені Івана Андрійовича Зубковського. Адміністрація школи та вчителі поділилися
досвідом впровадження здоров’язберігаючих технологій. Директор школи Лушин Юрій
Васильович презентував діяльність закладу як «Школи сприяння здоров’ю». Заступник
директора з навчальної роботи Рябоконь Людмила Іванівна разом із кафедрою початкового навчання
представила увазі учасників конференції колаж багатогранного впровадження
здоров’язберігаючих технологій та зокрема технології В.Ф.Базарного у навчально-виховний
процес.
За допомогою змістовних
презентацій та майстер-класів вчителі ЗОШ №9 розкрили сутність таких питань:
«Актуальність збереження здоров’я людини на різних етапах розвитку суспільства»
(Горобець Н.І.), «Впровадження здоров’язберігаючих технологій в
освітньо-виховне середовище через творче використання ідей В.О.Сухомлинського»
(Передрій В.І.), «Особливості здоров’язберігаючої технології за методикою
В.Ф.Базарного» (Чернишова І.М.), «Дихальна гімнастика – шлях до здоров’я, краси
і гарного настрою (Чумаченко В.Д.), «Оздоровчий вплив пальчикової гімнастики на
організм людини» (Матвієнко Т.А.), «Педагогічні аспекти естетотерапевтичного
впливу на соціальний та психо-фізіологічний розвиток молодших школярів»
(Помєщикова Н.О.). Заступник директора з
виховної роботи Галушко Оксана Михайлівна акцентувала увагу на важливих
моментах здоров’язберігаючої діяльності
позаурочної зайнятості дітей, запропонувавши до уваги змістовний виступ учнівської
екологічної бригади.
Підсумовуючи роботу науково-практичної
конференції, завідувач методичним
кабінетом Т.І.Даценко наголосила, що упровадження здоров’язбережувальних
технологій у навчально-виховний процес є одним з пріорітетних завдань сучасної
освіти та потребує неабиякої уваги не тільки педагогів, а й медиків, батьків,
представників громадськості.
Насамкінець Тетяна Іванівна вручила грамоту
учителям шкільного методичного об’єднання початкової кафедри (керівник –
Чернишова І.М.) за комплексне впровадження здоров’язберігаючих технологій у
навчально-виховний процес відповідно до вимог Державного стандарту початкової
загальної освіти та подяки – директору
школи Лушину Ю.Ф., заступнику директора
з навчальної роботи Рябоконь Л.І., заступнику директора з виховної роботи
Галушко О.М. за успішну
організацію діяльності закладу з урахуванням пріоритетів збереження та
зміцнення здоров’я школярів, формування позитивної мотивації до здорового
способу життя усіх учасників педагогічного процесу.
Косенко Н.О., методист ММК відділу освіти Миргородської міської
ради
|