«Затверджено»
наказом відділу освіти
Миргородської міської ради
від 28.12.2007 р. № 514
Положення про міську психолого-медико-педагогічну-консультацію
1. Загальні положення
1.1. Міська психолого-медико-педагогічна консультація (далі - ПМПК) є державною діагностико-корекційною структурою, що функціонує у галузі освіти міста.
1.2. У своїй діяльності ПМПК керується Конституцією України (254 к/96- ВР), Конвенцією ООН про права дитини (995- 021), законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями Управління освіти і науки Полтавської облдержадміністрації, „Положенням про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико- педагогічні консультації” та цим Положенням.
1.3. Діяльність ПМПК спрямована на:
виявлення, облік, діагностичне обстеження дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, віком до 18 років; надання індивідуальної корекційної допомоги та добір відповідних програм навчання цієї категорії дітей;
консультування батьків (осіб, які їх замінюють), педагогів, медичних працівників з питань навчання, виховання, соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя дітей з відхиленнями в психофізичному розвитку; просвітницьку діяльність серед населення.
1.4. ПМПК діє у м. Миргород.
1.5. Міська ПМПК створюється при методичному кабінеті відділу освіти Миргородської міської ради та підзвітна обласній ПМПК.
1.6. Міська ПМПК не є юридичною особою.
2. Основні завдання:
2.1. Своєчасне виявлення, облік дітей з вадами розвитку (як тих, які перебувають на обліку в дитячих медичних закладах, так і з числа дітей із труднощами у навчанні в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах), визначення для них адекватних форм соціально-педагогічної чи медичної допомоги.
2.2. Попередній збір даних про стан здоров'я та розвиток дитини з метою направлення її на діагностичне вивчення в ПМПК.
2.3. Здійснення психолого-медико-педагогічного обстеження дітей з метою виявлення порушень їхнього психофізичного розвитку, установлення діагнозу і визначення умов реабілітації.
2.4. Направлення дітей із складними для діагностики порушеннями психофізичного розвитку на обстеження обласною (прирівняною до неї) ПМПК для встановлення остаточного діагнозу і визначення адекватних умов навчання, виховання, лікування, соціально-трудової адаптації.
2.5. Консультативно-методична допомога батькам (особам, які їх замінюють), педагогам, лікарям, працівникам соціально-психологічних служб з питань виховання, навчання і лікування дітей з відхиленнями в розвитку, з девіантною поведінкою, у тому числі тих, які не підлягають направленню до спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів.
2.6. Проведення роз'яснювальної роботи серед населення, працівників закладів освіти, охорони здоров'я, установ та закладів системи праці та соціального захисту населення тощо про необхідність раннього виявлення та організації своєчасної допомоги дітям з відхиленнями в розвитку.
2.7. Участь у розробці пропозицій щодо розвитку мережі спеціальних навчальних закладів для дітей дошкільного і шкільного віку, створення умов для інтегрованого навчання дітей з особливими освітніми потребами.
2.8. Підготовка аналітичної звітності для обласної ПМПК.
3. Склад міської психолого-медико-педагогічної консультації
3.1. Для здійснення консультативно-діагностичної, індивідуально корекційної, координаційної та методичної роботи до складу міської ПМПК входять:
завідувач ПМПК; секретар;
консультант-лікар-психоневролог (дитячий);
За потребою залучаються фахівці: консультант - практичний психолог (фахівець з питань інтелектуального розвитку дитини);
консультант - практичний психолог (фахівець з питань девіантної поведінки);
консультант- учитель-логопед;
консультант - учитель-дефектолог (олігофренопедагог);
консультант - учитель-дефектолог (сурдопедагог);
консультант - учитель-дефектолог (тифлопедагог);
3.2. Для роботи можуть запрошуватися окремі фахівці системи освіти, охорони здоров'я, установ та закладів системи праці та соціального захисту населення.
3.3. Міська ПМПК працює в тісному співробітництві з витттими навчальними закладами, інститутом післядипломної педагогічної освіти, відповідними управліннями виконкому Полтавської міської ради, психологічною службою системи освіти, громадськими та іншими організаціями.
3.4 Діяльність міської ПМПК забезпечується висококваліфікованими консультантами, які мають відповідну вищу освіту і за своїм статусом належать до педагогічних працівників.
4. Організація роботи
4.1. Міська психолого-медико-педагогічна консультація здійснює активне виявлення дітей з порушеннями психофізичного розвитку спільно з управлінням охорони здоров'я виконкому Полтавської міської ради.
4.2. Діагностичне обстеження дітей здійснюється:
з ініціативи адміністрації (за поданням фахівців соціально-психологічної служби, педагогічних працівників) загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів, а також з ініціативи батьків або осіб, які їх замінюють; тільки в присутності батьків (осіб, які їх замінюють).
4.3. Для проходження діагностичного обстеження необхідно подати такі документи:
заява від батьків або осіб, які їх заміняють;
свідоцтво про народження дитини;
витяг з історії розвитку (хвороби) дитини (медична картка дитини);
розгорнута характеристика із загальноосвітнього чи дошкільного навчального закладу, у якому перебуває дитина;
зошити з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнки; результатів попереднього обстеження дитини лікарями (психіатром, отоларингологом, офтальмологом, неврологом), логопедами, практичними психологами, педагогами системи освіти та охорони здоров'я України (Картка стану здоров'я і розвитку дитини).
4.4. Міська ПМПК проводить діагностичне обстеження дітей відповідно до графіка, погодженого з обласною ПМПК та з участю її представника. Видані документи завіряються печаткою ПМПК, якій вона методично підпорядкована.
4.5. На основі даних обстеження дитини робиться висновок про характер відхилень у її розвитку, приймається колегіальне рішення про форму організації корекційного навчання, виховання і лікування дитини з урахуванням її психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей; при необхідності даються рекомендації щодо реабілітації, соціальної та трудової адаптації дітей.
У разі якщо остаточний діагноз може бути встановлений лише в процесі навчання, міська ПМПК за погодженням з обласною дає рекомендацію про направлення дитини до відповідного навчального закладу на пробне навчання терміном на один навчальний рік і стежить за динамікою її розвитку з наступним переглядом попереднього діагнозу.
4.6. Висновок міської ПМПК має рекомендаційний характер і є підставою для направлення дітей органами управління освітою, охорони здоров'я, установ та закладів системи праці та соціального захисту населення до відповідних навчальних або лікувальних закладів за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
4.7. У міській ПМПК ведеться така документація:
Журнал обліку дітей;
Книга протоколів діагностичного засідання ПМПК;
Картка стану здоров'я і розвитку дитини;
Картка індивідуально - корекційної роботи з дитиною;
Бланки виклику на діагностичне засідання ПМПК;
Витяг з протоколу діагностичного засідання ПМПК;
Плани індивідуально-корекційної роботи з дітьми (робоча документація конкретного фахівця) (форма довільна);
Журнал обліку консультацій батькам, учителям, медпрацівникам (форма довільна);
План роботи ПМПК на навчальний рік;
Дидактичні матеріали та методики, що використовує ПМПК для діагностичного обстеження дітей (рекомендовані обласною ПМПК).
4.8 Виїзні засідання у загальноосвітні чи дошкільні навчальні заклади можуть проводитися у скороченому складі (але не менше 3-х фахівців) з обов'язковою участю дитячого лікаря-психіатра, учителя-дефектолога, практичного психолога.
5. Управління психолого-медико-педагогічною консультацією
5.1. Міську ПМПК очолює завідувач, який призначається наказом відділу освіти Миргородської міської ради.
5.2. Завідувач міською ПМПК:
у межах своєї компетенції взаємодіє з відділом освіти Миргородської міської ради, з вищими навчальними закладами, інститутом післядипломної педагогічної освіти, психологічною службою, громадськими організаціями тощо;
планує й організовує роботу ПМПК, здійснює підбір кадрів;
видає розпорядження, які є обов'язковими для консультантів ПМПК;
створює належні умови для продуктивної праці консультантів ПМПК;
5.3. Відділ освіти Миргородської міської ради забезпечує ПМПК необхідними приміщеннями, обладнанням, наочно-дидактичними та методичними матеріалами, комп'ютерною технікою тощо.
6. Припинення діяльності міської психолого-медико-педагогічної консультації
6.1. Припинення діяльності ПМПК здійснюється у формі її реорганізації або ліквідації згідно з чинним законодавством за рішенням засновника.
6.2. При реорганізації ПМПК її права та обов'язки переходять до правонаступника.
6.3. При реорганізації або ліквідації ПМПК звільненим працівникам гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
|