Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з географії в 9-х класах закладів загальної середньої освіти
у 2017-2018 навчальному році
Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 31.01.2018 № 1/9-66 «Про організоване завершення 2017/2018 н. р. та особливості проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти» державна підсумкова атестація з географії може проводитися в 9 класах як предмет за вибором педагогічної ради закладу освіти.
У процесі підготовки до державної підсумкової атестації педагогічні працівники використовують лист Міністерства освіти і науки України від 27.03.2018 № 1/9-185 «Щодо проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2017/2018 навчальному році», в якому розміщені орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань для проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у закладах загальної середньої освіти в 2017/2018 навчальному році». Відповідно до цього листа державна підсумкова атестація з географії проводитися в письмовій формі.
Звертаємо Вашу увагу на те, що:
- завдання для проведення державної підсумкової атестації з географії укладають учителі географії та затверджує керівник навчального закладу;
- тематичне наповнення атестаційної роботи здійснюється за навчальною програмою з географії для учнів 6-9 класів;
- для проведення атестації вчитель готує декілька варіантів завдань;
- спосіб розподілу варіантів між учнями класу обирається вчителем;
- загальна кількість завдань в атестаційній роботі – 21, а для класів із поглибленим вивченням географії – 23;
- структура атестаційної роботи з географії включає такі завдання:
Типи завдань
|
Кількість завдань
|
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих
|
8 (із них 2 завдання формуються за темами 6 класу, 2 завдання – за темами 7 класу, 2 завдання – за темами 8 класу, 2 завдання – за темами 9 класу)
|
Тестові завдання на визначення відповідності
|
4 (із них 1 завдання формується за темами 6 класу, 1 завдання – за темами 7 класу, 1 завдання – за темами 8 класу, 1 завдання – за темами 9 класу)
|
Тестові завдання, що містять сім варіантів відповідей, три з яких є правильними
|
4 (із них 1 завдання формується за темами 6 класу, 1 завдання – за темами 7 класу, 1 завдання – за темами 8 класу, 1 завдання – за темами 9 класу)
|
Завдання, що передбачають розгорнуту відповідь на поставлені запитання
|
2 (одне завдання повинно стосуватися курсу «Україна у світі: природа, населення» [8 клас], а інше – курсу «Україна і світове господарство» [9 клас])
|
Географічні задачі
|
2 (для складання завдань використовувати теми від 6 по 9 клас)
|
Завдання на контурній карті
|
1 (це завдання повинно стосуватися одного із курсу географії [6-9 клас])
|
Для класів із поглибленим вивченням географії пропонується додати до атестаційної роботи ще два завдання: одне – практичного спрямування, а друге – теоретичного, творчого характеру;
- на виконання атестаційної роботи відводиться 90 хвилин (для класів із поглибленим вивченням – 120 хвилин);
- виконання атестаційних робіт учнями не передбачає використання атласів та інших джерел картографічної та візуальної інформації;
- оформлення відповідей на завдання атестаційної роботи здійснюється учнем (ученицею) на аркушах зі штампом закладу загальної середньої освіти (може бути використаний спеціальний бланк відповідей, що розроблений вчителем) та на контурній карті;
- зразок підпису учнем (ученицею) атестаційної роботи:
Робота
на державну підсумкову атестацію
з географії за курс базової середньої освіти
учня (учениці) 9 класу
(прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)
- виконання учнями завдання на контурній карті здійснюється тією ж ручкою, що й інші завдання;
- учитель самостійно складає систему переведення балів в оцінку;
оцінка за ДПА виставляються в класному журналі в колонку з написом «ДПА» без зазначення дати після колонки з написом «Річна».
|