Завдання олімпіади
Задачі розташовані в тексті у порядку зростання їх складності. Запропоновані задачі, розв’язання яких не потребує використання великих обсягів обчислень, громіздких переборів тощо.
Розподіл завдань для кожного класу може бути таким:
6 класи
|
7-11 класи
|
Кількість завдань
за складністю
|
кількість завдань
|
час виконання
|
кількість завдань
|
час виконання
|
підвищеної складності
|
олімпіадні
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
решта
|
Запитання щодо умов завдань
Учасники олімпіади повинні мати змогу ставити запитання щодо умов завдань протягом перших 30 хвилин.
Бажано, щоб на запитання, що стосуються певної задачі, відповідала одна й та сама людина, старший відповідної паралелі або його заступник. У такому випадку учасники отримують однакові відповіді на одні й ті самі запитання.
Перевірка завдань
Персональний склад журі ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики формується з висококваліфікованих фахівців відповідного профілю з числа наукових працівників, викладачів і аспірантів вищих навчальних закладів, учителів які мають вищу кваліфікаційну категорію, методичних працівників тощо. Водночас наголошуємо, що журі змагань не повинно складатись переважно з представників одного закладу.
Для здійснення якісної неупередженої перевірки завдань журі розробляє єдині критерії оцінювання до кожної задачі з урахуванням різних способів розв’язання завдань учасниками олімпіади. Кожна задача оцінюється в 7 балів.
У критеріях оцінювання повинні бути відображені всі кроки (просування) розв’язування кожної задачі. Окремо можна зазначити кроки розв’язання, які не оцінювались (наприклад, правильний рисунок до задачі, розгляд тривіального випадку тощо).
Журі перевіряє тільки завдання, що записані у чистовик учасника олімпіади. Чернетка членами журі не розглядається.
Як виключення, журі може звернутися до чернетки, де розглянуто окремі випадки або проведено доведення якогось твердження, а у чистовику вказано посилання на чернетку.
В останньому випадку, за неналежне оформлення розв’язання, журі може прийняти окреме рішення щодо зниження загального балу за виконання відповідного завдання.
Рекомендації щодо оцінювання результатів виконання олімпіадних завдань
- за повне і правильне виконання завдання ставиться "+";
- за правильне розв'язання і правильний хід міркувань при наявності недоліків "±";
- знайдена ідея розв'язання, але розв'язання не доведено до кінця або виконано більшу частину завдання "-/+ ";
- учень шукав розв'язання, зробив крок до правильного напрямку, але правильного шляху в цілому не знайшов "–";
- учень не приступив до розв'язання "0" (0 балів).
Співвідношення між системою "±" та бальною системою:
Максимальна кількість балів
|
+
|
±
|
-/+
|
—
|
7
|
7
|
5,25
|
3,5
|
0,7
|
Рекомендовані Інтернет-джерела
www.matholymp.org.ua Сайт київських та Всеукраїнських олімпіад та турнірів з математики, де можна знайти тексти завдань, результати та умови проведення математичних змагань, що проходили в Україні протягом останніх двох років.
http://imo-official.org/ Сайт міжнародних олімпіад з математики.
matempolt.at.ua Сайт Математична освіта Полтавщини.
|