Методичне об’єднання вчителів російської мови та зарубіжної літератури (куратор Шевченко І.В., методист ММК; голова м/о Оробець С.Ю.) у 2018-2019 н.р. працювало над проблемою: «Формування та розвиток ключових компетентностей особистості в умовах сучасного навчального закладу». Робота була спланована відповідно до проведеного у 2017 році моніторингу сформованості методичних вмінь та професійних навичок педагогів і виявлених питань, які потребують роз’яснення та опрацювання.
Відбулося 4 засідання, на яких педагоги ознайомилися з нормативними документами та методичними рекомендаціями МОН України, ПОІППО ім. М.В. Остроградського щодо викладання зарубіжної літератури та російської мови у 2018-2019 н. р., обговорили вимоги щодо ведення класних журналів, ведення та перевірки учнівських зошитів, вимоги щодо застосування державної мови в освітній галузі, важливі питання організації роботи на уроках російської мови та зарубіжної літератури: - зміщення акцентів з накопичення нормативно визначених знань, умінь і навичок на вироблення і розвиток умінь діяти в конкретних умовах, застосовувати досвід у проблемних ситуаціях і досягати результату на уроках зарубіжної літератури; - наскрізні лінії як засіб інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів у вивченні зарубіжної літератури; - типи уроків як форми організації освітнього процесу; - ментальні карти та їх застосування на уроках літератури; - форми рефлексії, застосування методик зворотного зв’язку. Учителі також опрацювали макети рукописів підручників для учнів 11-ого класу і вибрали підручники, за якими будуть вивчатися зарубіжна література та російська мова із 2019-2020 н.р.
Особливе місце в роботі вчителів зарубіжної літератури та російської мови зайняла підготовка кращих учнів до участі в усіх етапах Всеукраїнської олімпіади з російської мови та літератури, у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт у МАН.
Підготовлено та проведено І (шкільний) та ІІ (міський) етапи Всеукраїнської олімпіади з російської мови та літератури, у І (шкільному) етапі олімпіади взяло участь 23 учні, переможцями стали: І місце – Коваль Аліна (9 клас, ЗОШ №1 імені Панаса Мирного, учитель – Литвинова О.А.), Вербицька Марія (10 клас, СШ №5, учитель – Оробець С.Ю.), Зінчук Валерія (11 клас, ЗОШ №3, учитель – Пляшник Л.С.); ІІ місце – Денисенко Марина (9 клас, ЗОШ №1 імені Панаса Мирного, учитель – Фененко В.В.), Кобець Анна (10 клас, СШ №5, учитель – Оробець С.Ю.), Усатенко Олександра (11 клас, ЗОШ №3, учитель – Пляшник Л.С.); ІІІ місце – Сєрик Аліна (9 клас, СШ №5, учитель – Онищенко В.В.), Солонець Катерина (9 клас, ЗОШ №1 імені Панаса Мирного, учитель – Литвинова О.А.), Дьяченко Данило (10 клас, ЗОШ №9 імені Івана Андрійовича Зубковського, учитель – Галушко О.М.), Попович Таїсія (11 клас, ЗОШ №9 імені Івана Андрійовича, учитель – Сіряк М.В.), Сорокіна Тетяна (11 клас, учитель – Оробець С.Ю.). На обласний етап були направлені переможці (І місце) міського етапу. Вони з гідністю представили наше місто: Вербицька Марія посіла І місце, Коваль Аліна та Зінчук Валерія – ІІІ місце). Приємно і почесно відзначити, що Вербицька Марія представляла на всеукраїнському етапі м. Миргород і Полтавську область та посіла І місце.
Оробець С.Ю. підготувала Шинкаренко Ярину до написання науково-дослідницької роботи у МАН (секція «Світова література»). Дівчина посіла ІІІ місце в міському етапі.
Динамічна група вчителів зарубіжної літератури (куратор – Шевченко І.В., методист ММК; керівник – Уйміна О.М.) працювала над питанням «Творчо-критичне читання як новий етап викладання зарубіжної літератури в 10 класі»; на засіданнях розглянули важливі питання: - поєднання хронологічного (історико-літературного), концентричного (розширення й поглиблення відомого раніше матеріалу), жанрово-тематичного (актуальні для молоді теми, жанри) та мультикультурного підходів при вивченні літератури у 10-ому класі; - принцип концентричного розширення (від простого – до складного, від початкових понять про літературне явище або творчість письменника – до нових знань про них), поглиблення уявлення про розвиток національних літератур, напрямів, течій, тем, жанрів, стилів у попередні епохи й у сучасну добу. На одному із засідань педагоги Оробець С.Ю., Уйміна О.М. та Шевченко І.В. запропонували цікаві форми навчальної діяльності на уроках: компаративний аналіз перекладів та оригіналу; ментальні карти; прийом «кросингу»; використання qr-кодів для швидкого знаходження інформації в інтернеті (на прикладі повісті Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»; «Осінньої пісні» Поля Верлена; казки – феєрії М. Метерлінка «Синій птах»). Учителі отримали корисні матеріали для підготовки уроків за творами, які раніше не вивчалися (Р. Гарі, «Повітряні змії»; П. Коельо, «Алхімік»; лірика Т. Транстремера; Мо Янь, «Геній»; Н. Ґейман, «Чому наше майбутнє залежить від читання»; С. Таунсенд, «Таємний щоденник Адріана Моула»; Й. Ягелло, «Кава з кардамоном»).
У цьому навчальному році атестувалася на підтвердження вищої кваліфікаційної категорії та звання «Учитель-методист» Фененко В.В., учитель зарубіжної літератури та російської мови ЗОШ №1 імені Панаса Мирного. Вона представила на підтвердження звання методичний посібник «Технологія розвитку емоційного інтелекту на уроках зарубіжної літератури». У рамках атестації учитель показала відкритий урок позакласного читання «М. Геддон, «Дивний випадок із собакою вночі» - роман про “особливу дитину”».
Роботу методичного об’єднання вчителів зарубіжної літератури та російської мови в цьому навчальному році можна вважати задовільною. |