Методичні рекомендації щодо оформлення портфоліо учасника конкурсу «Вчитель року - 2017»:
Портфоліо – це комплект матеріалів, що розкривають професійну діяльність учителя за темою самоосвіти, характер його діяльності, творче і професійне становлення вчителя, сприяння формуванню навичок рефлексії (самооцінки). Найважливіше ˗˗ щоб учитель проаналізував свою роботу, власні успіхи, узагальнив і систематизував педагогічні досягнення, об'єктивно оцінив свої можливості й побачив способи подолання труднощів і досягнення більш високих результатів.
Коментар до портфоліо має бути вдумливим, відображати власні думки вчителя щодо його діяльності, надавати повну картину творчого зростання педагога. Коментар може бути представлений у вигляді окремого листа читачеві, виступу, короткого параграфа з висловленням своїх думок, есе, пояснювальної записки та ін.
Розмістити портфоліо бажано на Інтернет-ресурсі навчального закладу або власному.
Вимоги до оформлення портфоліо:
- Логічність структуризації матеріалів, лаконічність усіх письмових пояснень.
- Цілісність, тематична завершеність представлених матеріалів.
- Технологічність.
- Наочність результатів роботи.
- Достовірність поданої інформації.
- Націленість автора на самовдосконалення.
- Охайність та естетичність оформлення.
Портфоліо може містити такі розділи:
Розділ 1. «Загальні відомості»
Розділ 2. «Мої досягнення»
Розділ 3. «Я у світі людей»
Розділ 4. «Погляд на себе і в майбутнє»
Розділ 5. Результати педагогічної діяльності
Розділ 6. Науково-методична діяльність
Розділ 7. Позаурочна професійна діяльність
Розділ 8. Навчально-матеріальна база
Конкурсні випробування:
Конкурсне випробування: «Тестування з фахової майстерності»
Мета: перевірити знання конкурсантів з фаху, методики викладання предмета, психології та педагогіки.
Формат: комп’ютерне тестування (40 питань).
Конкурсне випробування: «Майстер - клас»
Мета: оцінити методичну майстерність конкурсанта, його вміння транслювати власний досвід учасникам майстер – класу.
Формат: домашня заготовка у формі міні – тренінгу «учитель - учителю» тривалістю до 20 хвилин, відповіді на питання журі до 5 хв.
Аспекти, на які слід звернути увагу:
Знання сучасних ідей та теорій з теми майстер – класу;
Методично грамотне формування теми майстер – класу;
Дотримання принципу майстер – класу – «Я знаю, як це робити. Я навчу вас»;
Представлення власних методичних знахідок та коментування методичної доцільності їх використання;
Дотримання законодавства України щодо захисту авторських прав, зазначення авторів ідей, технологій, що використовуються у ході майстер – класу;
Залучення учасників майстер – класу до активної діяльності, практичне опрацювання представлених методів та прийомів роботи.
Критерії оцінювання: актуальність теми і змісту майстер – класу, методична доцільність і цінність, застосування інноваційних освітніх розробок та напрацювань, застосування методів активізації аудиторії, інтерактивних методів, доцільне застосування мультимедійних засобів, оригінальність проведення, педагогічний такт, професійне спілкування з аудиторією, предметна культура, володіння державною мовою, дотримання часового регламенту.
Конкурсне випробування: «Урок»
Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсанта.
Формат: урок тривалістю 45 хв.
Теми конкурсних уроків:
Номінація «Початкова освіта» - 4 клас, літературне читання, тема: «Кольори і звуки осені. Ліна Костенко.»
Номінація «Музичне мистецтво» - 6 клас, тема «Видатні імена в хоровому мистецтві»
Номінація «Біологія» - 8 клас, тема «Група крові»
Номінація «Інформатика» - 4 клас, тема «Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами, фрагментів тексту, окремих слів»
Аспекти, на які слід звернути увагу:
Використання у ході уроку технологій, методів, прийомів, про які заявлено в інформаційних картках та презентовано під час попередніх конкурсних випробувань;
Формування ключових і предметних компетентностей;
Мотивація учнів до самостійної навчальної діяльності;
Оптимальне співвідношення індивідуальної й групової роботи учнів;
Доцільність використання інформаційно – комунікаційних технологій, організаційних форм;
Дотримання часового регламенту.
Критерії оцінювання: володіння дидактичними та фаховими знаннями, навчальним матеріалом, науковість та доступність викладення навчального матеріалу, досягнення мети й завдань уроку, дотримання структури певного типу уроку, відповідність методів, форм, прийомів роботи, засобів навчання завданням уроку і змісту навчального матеріалу, їх оптимальне поєднання, доцільність використання інноваційних педагогічних технологій, ІКТ, активізація пізнавального інтересу учнів, організація самостійної діяльності учнів, індивідуальний та диференційований підходи до учнів, реалізація діяльнісного підходу, наявність завдань, пов’язаних із формуванням ключових і предметних компетентностей, реалізація міжпредметних зв’язків, формування цілісності знань, психологічний та виховний аспекти уроку, зміст, форми, доцільність, диференційованість та обсяг домашнього завдання, володіння державною мовою, дотримання культури мовлення педагога та учнів, особистісні якості вчителя.
Конкурсне випробування: «Практична робота»
Мета: перевірити вміння конкурсантів виконувати та презентувати практичні завдання в межах навчального предмета.
Формат: презентація – 13 слайдів.
Як приклад: розкриття практичної діяльності конкурсанта (уроки, виховні заходи, позакласна робота).
Критерії оцінювання: структурна цілісність презентації, використання дослідницьких та пошукових методів, оформлення та дизайн презентації, відповідність практичних робіт віковим особливостям учнів, дотримання правил техніки безпеки, навички та уміння дітей користуватися приладами, наявність зразків виконаних робіт. |