Важкі підлітки Психологічні причини виникнення важких підлітків. Конфлікт ролей батьків, вчителів і учнів; Конфлікт рівня домагань і самооцінки; Конфлікт з однолітками; Сексуальний конфлікт; Внутрішня напруга ; Фрустрація (переживання невдачі); Депресія; Інфантилізм ; Низька самооцінка, соромливість; Жадність, користь; Методи корекції особистісних якостей підлітків . Спонукуючи прийоми: Переконання спокійним голосом на одній ноті; Заохочення; Доброта повинна бути з суворістю; Уважність, турбота, прохання; Активізація сокровенних почуттів дитини; Фланговий підхід; Пробудження гуманних почуттів; Прояв засмучення (там, де вас поважають); Моральна підтримка і укріплення віри в свої сили; Організація успіху в спілкуванні; Залучення до цікавої діяльності. Гальмуючи прийоми: Паралельний педагогічний вплив (щоб дія колективу не переросла в агресію); Наказ (знати особистісні риси, добре діє на меланхоліків); Ласкавий докір (там, де тебе поважають); Натяк (у старших класах, з гумором); Удавана байдужість (зробили погане – не реагувати); Іронія (в старших класах); Удавана недовіра; Прояв обурення (останнє слово за вчителем, вискажіть обурення і уходьте); Попередження (багато не говорити, попередьте і уходьте); Покарання (використовувати не часто, воно породжує агресію). Поради психолога вчителям щодо взаємостосунків з учням Деякі правила виставлення оцінок 1.Не ставте учневі оцінку, поки не переконалися, що навчили його; 2.Якомога частіше оцінюйте роботу кожного учня; 3.Навчитися спостерігати за успіхами кожного учня, похваліть і поставте йому оцінку, справедливо оцінюйте його працю; 4.Щіро ставтеся до учня. Прощайте йому брак знань, якщо бачите, що він хоче досягти успіхів у навчанні. Підтримайте його. 5.Радо сприймайте будь-який успіх учня і щиро виказуйте незадоволення через його лінощі; 6.Повірте в те, що кожного учня можете навчити. Для цього лише потрібен час. Так само потрібен час для того, щоб і учень у це повірив. Отоді ви легше сприйматимете поодинокі похибки учня. Пам’ятайте, що більшість учнів не в змозі одразу все збагнути. Це поступовий процес. Від уроку до уроку; 7.Пам’ятайте, що в учня можуть бути зриви в навчанні. Зрозумійте це і допоможіть йому справедливим оцінюванням його праці; 8.Любіть своїх учнів такими, якими вони є. Тоді ставлення до них буде не суто професійне, а батьківське; 9.Створюйте гармонійні стосунки з допомогою оцінювання діяльності своїх учнів. Таблиця стресового балансу смерть батьків, чоловіка (жінки)…………………………100 розлучення………………………………………………….75 смерть члена сім’ї………………………………………….65 вступ до шлюбу…………………………………………… 50 звільнення з роботи………………………………………47 вихід на пенсію……………………………………………45 конфлікти в сім’ї………………………………………… 40 фінансові проблеми……………………………………….. 38 ремонт квартири……………………………………………30 конфлікт з керівниками…………………………………… 25 відпустка…………………………………………………… 20 хвороба близьких………………………………………… 15 несправедлива критика…………………………………….14 образа……………………………………………………….12 грубість, хамство……………………………………………10 Якщо людина набирає за певний час (тиждень, місяць, квартал) більше 300 балів, наступає невроз, котрий призводить до незворотних розладів психіки. Необхідно своєчасно і грамотно позбавлятися стресів та їх наслідків. В цьому допоможуть психолог, психотерапевт, спілкування з цікавими людьми, гарна музика, природа, аутотренінг, психологічний самозахист, медитація, спорт, робота, що потребує уваги і зосередження… Смирнова Т.Г., практичний психолог НВК (днз-знз) "Гелікон" |