13
березня 2013 року вся педагогічна спільнота відзначала 125-річчя від дня народження А.С. Макаренка, українського і російського педагога - новатора, класика світової педагогіки ХХ століття, творця нової методики виховної роботи з дитячим колективом, письменника, автора творів:«Марш 30-го року», «Педагогічна поема», «Книжка для батьків», «Прапори на баштах», «Методика організації виховного процесу» та ін.
На
відзначення цієї знаменної дати та з метою відродження всесвітньо значущих
вітчизняних педагогічних гуманістичних традицій як ідейного, теоретичного і
практичного потенціалу розвитку сучасної освіти, на базі Миргородської гімназії
ім. Т.Г. Шевченка було проведено педагогічні читання «Спадщина А.С. Макаренка в
контексті пріоритетів освіти ХХІ
століття». Учасниками заходу були вчителі української мови та
літератури, російської мови та світової літератури, трудового навчання, історії
та шкільні бібліотекарі. Відкрила педагогічні читання методист методичного кабінету відділу освіти
Шевченко І.В., яка акцентувала увагу присутніх саме на педагогічній діяльності
А.С. Макаренка та поділилася враженнями від участі у міжрегіональному
науково-практичному семінарі, який проходив на базі музею-заповідника А.С.
Макаренка у с. Ковалівка Полтавського району.
Педагогічна
діяльність А.С. Макаренка ввібрала в себе кращі досягнення класичної та нової
педагогіки. Його спадщина – досягнення всього прогресивного людства, яке прагне
гуманної освіти. Він вирішував складні педагогічні проблеми, які хвилюють нас і
зараз. Його розробки і дослідження у педагогіці не втратили свого значення і
сьогодні. Це довели у своїх виступах учителі Уйміна О.М. (гімназія ім. Т.Г.
Шевченка), Карпенко А.М. (ЗОШ №9), Рудич Л.Б. (ЗОШ №3). З літературною спадщиною
видатного письменника познайомила присутніх бібліотекар
гімназії ім. Т.Г. Шевченка Аршиннікова В.Ф. Учасники
педагогічних читань також переглянули уривки із фільмів за творами А.С.
Макаренка «Прапори на баштах» і «Педагогічна поема».
Час
невпинно біжить вперед, та внесок А. Макаренка у сучасну педагогічну науку
неможливо переоцінити, його виховна система пройшла через вогонь життєвого
експерименту. Його слова звучать впевнено і сьогодні та допомагають зрозуміти
не тільки те, що повинен робити вчитель, але й те, як це слід робити.
Насамкінець учасники педагогічних читань прийняли відповідні рекомендації щодо
впровадження науково-теоретичної спадщини А.С. Макаренка у начально-виховний
процес.
Т.І. Даценко,
завідувач методичним кабінетом
відділу освіти
Миргородської міської ради |