(від творчого
вчителя - до творчого учня)
Школа ХХІ століття… Про неї багато говорять, пишуть,
сперечаються. Не вщухають дискусії щодо оновлення змісту освіти, впровадження
тих чи інших інноваційних технологій навчання, ролі вчителя в освітньому
процесі, адже нові освітні стандарти та
програми вимагають від нього високої компетентності та
професіоналізму, аби забезпечити оволодіння учнями ключовими компетентностями,
які передбачають їх особистісно-соціальний, розумовий та інтелектуальний
розвиток.
Як же підвищити навчальну мотивацію
молодшого школяра? Які шляхи обрати, щоб учням було цікаво, комфортно? Які
форми і методи організації навчально-виховного процесу допоможуть
озброїти кожну особистість широким спектром компетентностей, передбачених Державним
стандартом початкової загальної освіти?
Ці питання хвилюють учительство міста і, особливо, молодих спеціалістів.
Саме для них нещодавно на базі ЗОШ №3
методичним кабінетом відділу освіти Миргородської міської ради було
організовано та проведено науково-практичний семінар «Формування комптентностей
молодшого школяра шляхом впровадження проектних технологій». Молоді спеціалісти, учителі
початкових класів, мали змогу поповнити свої педагогічні скарбнички змістовними
методичними матеріалами, щодо ефективного впровадження у навчально-виховний
процес проектих технологій. Та особливе захоплення викликала практична частина
семінару.
Чарівними стежками
у світ природи вела своїх третьокласників учитель-методист початкових класів ЗОШ
№3
Фирса Людмила Миколаївна.
Справжній урок майстер-клас, який заворожує високою майстерністю,
глибоким змістом, науковістю, поєднанням краєзнавчого матеріалу з художнім
словом, чудовими краєвидами миргородських митців - поетеси Наталії Харасайло та
художника Віктора Брикульця.
Саме такі уроки-проекти формують предметну компетентність
– здатність учня розв’язувати доступні соціально і особистісно значущі
практичні та пізнавальні проблемні задачі, пов’язані з реальними об’єктами
природи у сфері відносин «людина – природа». У Людмили Миколаївни відсутні
грані між навчальною та виховною діяльністю.
Навчаючи – виховує, виховуючи – навчає. Разом з учнями переживає радість
пізнання нового, створює ситуацію успіху, активізує учнів нехай і на маленьке,
але власне відкриття. Творчому почерку педагога властива віра в кожну дитину, у
її розум і здібності, доброзичливе ставлення до кожного, тож і суть її педагогічного кредо криється в трьох
заповідях: любов до дітей і безмежна віра в їх можливості, безперервний пошук
найбільш ефективних прийомів навчання, співробітництво зі своїми вихованцями та
їх батьками. Впроваджуючи проектні технології,
особливої уваги надає розвиткові навичок самостійної роботи школярів,
учить їх спостерігати й уявляти, запам’ятовувати й порівнювати, досліджувати й
аналізувати, міркувати і
узагальнювати, уміти виділяти
головне і другорядне в явищах і предметах, робити висновки, формує соціальну
компетентність – здатність особистості молодшого школяра
продуктивно співпрацювати у групі та команді, виконувати різні ролі та функції
в колективі.
Уроки педагога – це й цікава подорож у світ науки, це й
гра, і пізнання нового, і радість творчого пошуку, це час зростання особистості
учнів, їх розумового та інтелектуального розвитку. Недаремно вихованці Людмили
Миколаївні активні учасники та переможці Всеукраїнських природничо-математичних
конкурсів «Колосок» та «Кенгуру».
Л.М.Фирса
щедро ділиться своїм досвідом з колегами – це цікаві презентації, відкриті
уроки, участь у міських науково-методичних заходах, вона керівник шкільного методичного
об’єднання, автор кількох методичних посібників. Підсумком семінару стала активна робота круглого
столу, адже говорити було про що… Молоді
спеціалісти прагнуть стати майстрами педагогічної справи, тож заходи,
спрямовані на популяризацію кращого педагогічного досвіду, сприйняли схвально.
Н.О.Косенко, методист методкабінету
відділу освіти Миргородської міської
ради
|