Інклюзивне навчання – якісна освіта для дітей
із особливими потребами.
Не хвороба створює обмеження діяльності, а умови життя, що їх може запропонувати суспільство людям з обмеженими можливостями. Умови різних можливостей досяжні лише в тому суспільстві, де таке обмеження можливостей розглядається через соціальну концепцію, де відсутня дискримінація словами та діями здорових людей. Тоді головний зміст процесу інклюзії можна означити так: «Усім тут раді!».
«Інклюзивне навчання – якісна освіта для дітей із особливими потребами» - саме таку назву мало чергове засідання постійно діючого семінару для заступників директорів із навчально-виховної роботи. Цього разу воно відбулося на базі Миргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3.
Робота семінару розпочалося із вітального слова начальника відділу освіти Миргородської міської ради Колибельнік Тетяни Миколаївни. Очільниця освітян міста наголосила на необхідності впровадження інклюзивної освіти, окреслила основні етапи і завдання цього напрямку педагогічних реформ.
Далі до слова була запрошена Невєрова Юлія Володимирівна – завідувач методичного кабінету відділу освіти Миргородської міської ради, яка ознайомила присутніх із особливостями, перспективами і труднощами інклюзивної освіти у межах міста, області й України.
Вичерпним і змістовним був наступний виступ. Заступник директора з навчально-виховної роботи Миргородської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Погорєлова Валентина Андріївна поділилася системою роботи навчального закладу у царині впровадження якісної освіти для дітей із особливими потребами.
Надзвичайно цікавим було спілкування учасників семінару із практичним психологом і педагогом соціальним Миргородської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Світланою Борисівною Покиньбородою. Світлана Борисівна гостинно запросила присутніх відвідати сенсорну кімнату – єдину поки що у навчальних закладах міста, яка була створена саме її титанічними зусиллями. Педагог поділилася формами і методами роботи із інклюзивними дітьми, підкресливши очевидні успіхи своїх вихованців.
Голуб Світлана Іванівна, учитель початкової школи, класний керівник 2-А класу, поділилася з учасниками семінару системою роботи із ученицею з особливими освітніми потребами, яка за два роки досягла вагомих результатів як у навчанні, так і в плані соціальної адаптації. Також Світлана Іванівна надала практичні поради педагогам, які планують у подальшому працювати із такими дітьми.
Асистент учителя Гордусенко Наталія Анатоліївна розповіла присутнім про специфіку своєї роботи, поділилася власним баченням необхідності присутності посади асистента вчителя у системі інклюзивної освіти.
Роботу семінару продовжив тренінг «Цінність і унікальність кожної людини», яким керувала методист методичного кабінету відділу освіти Миргородської міської ради Гречка Любов Михайлівна. У цікавій ігровій формі, у невимушеній атмосфері освітяни міста знову підтвердили цінність і незмінність аксіоми «Кожна людина – це унікальний, неповторний Всесвіт».
Методист методичного кабінету відділу освіти Миргородської міської ради, консультант ПМПК Кириленко Яна Валеріївна надала учасникам семінару ґрунтовні рекомендації психолога щодо спілкування з дітьми з особливими освітніми потребами.
Підводячи підсумки, завідувач методичного кабінету відділу освіти Миргородської міської ради Юлія Володимирівна Невєрова наголосила на безсумнівному практичному призначенні подібних зустрічей, висловила сподівання, що учасники семінару мали змогу отримати відповіді на актуальні запитання, поділитися досвідом, обмінятися думками з приводу наявних проблем у процесі організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі.
По завершенню семінару учасники отримали методичні рекомендації, розроблені методистами відділу освіти Миргородської міської ради.
В.В. Шаповалова, заступник директора з виховної роботи ЗОШ І-ІІІ ступенів№3.
З матеріалами семінару можна ознайомитися за посиланням |