Нестандартні підходи до організації виховної роботи
12 грудня в ЗОШ І-ІІІ ст. №9 імені Івана Андрійовича Зубковського зібрались педагоги міста для участі в науково-практичній конференції «Нестандартні форми організації позаурочної виховної роботи». На конференції вчителі мали змогу познайомитись з інноваційними формами організації виховної роботи, які створюють належні умови для розвитку і саморозвитку учня, спрямовані на проектування і становлення унікального образу його життєдіяльності, зацікавленості кожної дитини у виявленні свого життєвого досвіду, прояву своєї індивідуальності.
Головною ж рушійною силою інноваційної виховної діяльності є педагог, який має творчі здібності, готовий до пошуку, активний, компетентний, креативний, здатний до організації своєї професійної діяльності на інноваційному рівні, в роботі враховує індивідуальні, вікові, психофізіологічні особливості учнів, хоче відкрити дітям можливості творчого розвитку. Саме такі педагоги й поділилися своїм досвідом із присутніми. Сіряк М.В., заступник директора з виховної роботи ЗОШ І-ІІІ ст. №9 імені Івана Андрійовича Зубковського, розповіла, як у навчальному закладі запроваджується проектна технологія. Педагоги міста переглянули проекти, створені учнями школи, та переконались, що ця форма виховної роботи є джерелом ініціативності, винахідливості, впевненості, творчої фантазії вихованців, допомагає учням з різними здібностями і задатками досягти своєї мети, довести свою унікальність. Борисенко Л.М. (СШ І-ІІІ ст. №5) поділилась своїм досвідом роботи як класний керівник. Пріоритетним методом її виховної роботи є залучення учнів до колективної творчої діяльності. Учителі отримали пораду, до яких колективних творчих справ можна залучити дітей, щоб у результаті отримати загальну користь та розкрити нові можливості учнів. Білецька Р.О., методист ММК, презентувала нову форму виховної роботи – уроки з психологом. Вони, на її думку, сприятимуть співпраці класних керівників та психологічної служби у закладі, що слугує повноцінному особистісному й інтелектуальному розвиткові дітей на кожному віковому етапі, створенню умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку, забезпеченню індивідуального підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення.
Учасники конференції також мали можливість відвідати майстер-класи креативних та ініціативних педагогів: Трофимової Н.І. (ЗОШ №3), Хейло І.М. (ЗОШ №9 імені Івана Андрійовича Зубковського) та Білецької Р.О. (методичний кабінет відділу освіти).
Переконати у потрібності планувати та проводити виховну роботу на новому, нестандартному рівні – такою була мета науково-практичної конференції. Адже саме нестандартні форми організації виховної роботи допомагають створити додатковий простір для самореалізації особистості в позаурочний час, дозволяють виявити ознаки творчої обдарованості дітей та сприяють формуванню соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з широким кругозором і креативним мисленням.
Шевченко І.В., методист методичного кабінету відділу освіти
|