Людина освічена – та, яка знає, де
знайти те, чого вона не знає.
Г. Зільмель
Центр естетичного виховання відділу освіти Миргородської міської ради вже давно став не лише осередком культурно-дозвіллєвої, а й навчально-методичної діяльності міста і району. Щороку до нас за допомогою звертаються сотні педагогів шкіл, позашкільних установ, працівників закладів культури
Методичний відділ, адміністрація ЦЕВ постійно проводить індивідуальні та групові консультації для педпрацівників з планування діяльності, організації науково-методичної роботи, здійснення контрольно-аналітичної діяльності, ведення ділової документації тощо. Вважаємо, що успіх роботи нашої методичної служби – у небайдужості до педагогів і їхніх потреб.
Але щоб навчати інших, потрібно постійно навчатися самим. Спираючись на багаторічний досвід роботи нашого колективу, ми застосовуємо різноманітні форми методичної роботи для вдосконалення змісту й розширення форм професійного зростання кожного педагога закладу: педагогічні читання, методичні дні та декади, засідання педагогічного кафе та світлиці, нестандартні педради, круглі столи, методичні посиденьки, педагогічні навігатори тощо. Однією з ефективних форм вдосконалення педагогічної діяльності кожного керівника гуртка ЦЕВ є робота Школи педагогічної майстерності (ШПМ) «Успіх», яка успішно діє вже 10 років.
Ось і цього року, 15 листопада відбулося чергове засідання ШПМ у залі засідань ЦЕВ.
Виходячи із загальноміської та загальноцевівської науково-методичної проблеми, темою засідання ми обрали «Створення акмесередовища у Центрі естетичного виховання». Ми намагалися розглянули питання: «Чи готові ми, педагоги, до інноваційної діяльності? Чи вміємо та бажаємо йти назустріч новому, прогресивному? Що заважає нам плідно і творчо працювати? Які шляхи подолання інерції, професійної втоми, а, можливо, і небажання вдосконалюватися, змінюватися?». Засідання підготувала і провела заступник директора з навчально-виховної роботи Чемара Валентина Григорівна.
Психологічним посилом на плідну і творчу діяльність стало знайомство з одним із оповідань вже знайомої для наших педагогів книги американських психологів Джека Кенфілда і Марка Хансена «Бальзам для душі». Потім присутні познайомилися з правилами зустрічі в ШПМ та притчею «Ризикнути спробувати».
На засідання ми запросили досвідченого психолога-практика, нашого хорошого друга Баніт Світлану Григорівну, яка цікаво розповіла про емоційну готовність педагогів до інноваційних процесів, про запобігання емоційному вигоранню та шляхи підняття нашого життєвого та професійного тонусу. Жвавий, цікавий діалог із професіоналом був корисним для всіх. В обговорення питань активну участь взяли керівники гуртків та творчих колективів ЦЕВ Літічевський Валерій Вікторович, Гула Олена Петрівна, Сторожук Тамара Михайлівна.
Було проведено анкетування «Мотиваційна готовність педагогів-позашкільників до нововведень», після чого зроблено спільний висновок:педагогічний колектив закладу має потужний творчий потенціал та готовий до інновацій. Колективно складений психологічний портрет педагога-новатора був яскравим підтвердженням цього.
У сучасних умовах досить швидко відбуваються реформаторські процеси, які значно розширюють освітній простір. Кожен із нас повинен розвиватися щомісяця, щотижня, щодня – це вимога сьогодення. Тому методична служба Центру естетичного виховання намагається створювати сприятливі умови для подальшого зростання всіх педагогів закладу.
В.Г. Чемара, заступник директора
з навчально-виховної роботи ЦЕВ
|