В умовах карантину зазнали змін майже всі звичні нам процеси. У ситуації, в якій сьогодні опинилася Україна і весь світ, важливою є автономія шкіл та вчителів, що прописана у новому Законі "Про повну загальну середню освіту”.
Навчання в умовах карантину – неочікуваний виклик для освіти і освітян ЗЗСО області, який засвідчив, наскільки вчителі та учні володіють важливими навичками ХХІ століття, які на сьогодні потрібно застосовувати в режимі дистанційного навчання.
З переходом на дистанційне навчання в умовах карантину перед кожним закладом загальної середньої освіти, кожним педагогічним працівником постала низка запитань, як-от: «Які форми та способи є оптимальними для організації навчання з використанням технологій дистанційного навчання?»; «Як оцінити результати навчання здобувачів освіти і при цьому забезпечити об’єктивність цих результатів?»; «Чи мають здобувачі освіти в умовах віддаленого навчання рівний доступ до отримання якісних освітніх послуг?». Запитання непрості, а отже, легкі відповіді, які б задовольнили всіх, знайти складно.
Що робити, коли бібліотека на карантині? Для ефективності організації дистанційної роботи шкільних бібліотек області під час карантину пропонуємо:
- проаналізувати діяльність та продумати стратегію кожної окремої бібліотеки, враховуючи виклики сьогодення;
- налагодити постійний зв'язок з користувачами через електронну пошту, сайти, блоги, сторінки в соціальних мережах, чат-боти, телефон тощо;
- популяризувати ресурси, що можуть стати у нагоді в освітньому процесі, який зараз в школах відбувається дистанційно та представляти нові інформаційні продукти і сервіси бібліотеки;
- активніше використовувати сайти, блоги, сторінки в соцмережах, бібліотек закладів загальної середньої освіти та публічних бібліотек області, що працюють з дітьми та онлайн-сервіси в мережі Інтернет.
Рекомендуємо також організовувати віртуальні книжкові виставки та перегляди літератури, створювати цікаві медіапродукти: буктрейлери, тізери, відеопрезентації книг та періодичних видань, аудіочитання тощо.
На допомогу бібліотечним працівникам в організації навчальної, ігрової та розважальної діяльності в умовах дистанційного обслуговування користувачів під час карантину пропонуємо сайти, сторінки, онлайн-сервіси та медіапродукти шкільних бібліотек Полтавської області, Полтавської обласної бібліотеки для дітей імені Панаса Мирного: Онлайн-продукти: Тизери http://www.odb.poltava.ua/index.php/uchnyam-5-9-klasiv/1558-tizer-book Інтерактивні ресурси http://www.odb.poltava.ua/index.php/uchnyam-5-9-klasiv ІСТОРИКО-ЛІТЕРАТУРНИЙ "GPS-НАВІГАТОР ПО ПОЛТАВЩИНІ"https://irysja1515.wixsite.com/gps-pobd Мапа літературних подій https://bibliotekapmirnogo.wixsite.com/mysite Ігротека http://www.odb.poltava.ua/index.php/igroteka Текстові ігри http://www.odb.poltava.ua/index.php/uchnyam-5-9-klasiv/1491-tekstovi-igri Новини http://www.odb.poltava.ua/index.php/uchnyam-1-4-klasiv/7-novosti Сторінки в соцмережах: Фейсбук https://www.facebook.com/PoltavskaOblasnaBibliotekaDlaDitejImPanasaMirnogo/ ЮТУБ- канал https://www.youtube.com/channel/UCNXRWSqqH8EVXwRnP0FBCog?view_as=subscriber
Наукова ім. В. Даля бібліотека Східноукраїнського національного університету http://library.snu.edu.ua/ Увага: Дозвілля! http://school7library.blogspot.com/2020/03/blog-post_26.html На карантині http://school7library.blogspot.com/2020/03/blog-post.html Як ми проводимо час на карантині http://school7library.blogspot.com/2020/03/blog-post_13.html Наші читацькі щоденники під час карантину http://school7library.blogspot.com/2020/04/blog-post.html Відгук на книгу http://school7library.blogspot.com/2020/04/i.html Книжка завжди з нами http://school7library.blogspot.com/2020/04/blog-post_6.html Сторінка facebook. Таємне товариство книгоманів https://www.facebook.com/100022051372584/videos/684761988935507/ Вікторина https://drive.google.com/file/d/1qCpfdJjnhHKQo2RGclwJR3twDzMenbPi/view Еволюція книги https://drive.google.com/file/d/1nHWttDLI3_b_9H52HRT7Vzmv-vW1kgK0/view Володимир Малик - майстер історичного роману https://drive.google.com/file/d/1DYyLyzZ64GJIjDbXvcpQ-tl29yiJWxkW/view Відеорозповідь https://drive.google.com/file/d/1CuM-vHasPnW2hL6spoff1O5QVHns0iyt/view
https://drive.google.com/file/d/1pk7_lTPUgDVreXSjPUezY3JHZvQFDfIr/view Відгуки на улюблені книги Андрія Кокотюхи «Гімназист і Чорна рука» та Сесилії Джеймісон «Леді Ждейн» можна переглянути за посиланням https://www.facebook.com/100022051372584/videos/684694355608937/UzpfSTEwMDAyMjA1MTM3MjU4NDo2ODYwNzc2OTg4MDM5MzY/?q Буктрейлери
https://www.youtube.com/watch?v=KvI2j5VC9aI
https://www.youtube.com/watch?v=gRr2s307Auc Буктрейлер https://drive.google.com/file/d/1iRlJ899WiYos8Vf_cXIlQbMk4QKR8FqO/view Пригоди Літератуса https://media.am/literatus/#uk Медіазнайко https://www.aup.com.ua/Game/index.html Посилання на сайти та сторінки шкільних бібліотек https://librarylicey4.ucoz.ru/index/metodichna_skarbnichka_vchiteliv/0-38- ліцей№4
https://schoollibrary3.at.ua/load/
https://bib9school.ucoz.ru/publ/
https://girl-alishka.wixsite.com/ks16/video
https://libraryznz20.nethouse.ua/
https://scool23kr.jimdofree.com/%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0-
%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0/
Освітній процес із предмета «Захист Вітчизни» рекомендуємо організувати відповідно до календарно-тематичного планування на II семестр 2019/2020 н.р. Варто:
послідовність вивчення розділів та тем в межах вимог навчальної програми вчитель може коригувати самостійно
довести до відома учнів теми, які необхідно опрацювати самостійно;
зазначити Інтернет-ресурси (веб-ресурси закладу освіти; сайти, блоги вчителів «Захисту Вітчизни» тощо);
підготувати та організувати проведення on-line уроків або відеофрагментів з демонстраційними матеріалами, завданнями та вправами;
організувати перевірку та оцінювання самостійно виконаних учнями завдань, використовуючи інструменти спілкування у дистанційному навчанні.
рекомендуємо організувати надання індивідуальних консультацій за допомогою відеозв'язку, чату. Інтернет-ресурси
1.Офіційний веб-сайт Міністерства освіти і науки України / [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua.
2.Офіційний веб-сайт Інститут модернізації змісту освіти/ [Електронний ресурс] – Режим доступу : http:// imzo.gov.ua
3.Офіційний веб-сайт Міністерства оборони України / [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.mil.gov.ua.
4.Сайт газети «Народна армія» / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.na.mil.gov.ua/
5.Сайт журналу «Військо України» / [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://viysko.com.ua
6.Сайт науково-теоретичного та науково-практичного журналу «Наука і оборона» / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.nio.mil.gov.ua.
7.Сайт Державної служби з надзвичайних ситуацій України / [Електронний ресурс] – http://www.mns.gov.ua.
8.Сайт Товариства сприяння обороні України / [Електронний ресурс] – http://tsou.org.ua.
9.Сайт Товариства Червоного Хреста України / [Електронний ресурс] – http://www.redcross.org.ua.
10.Сайт методично-інформаційного журналу «Основи захисту Вітчизни» / [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://3axuct.at.ua.
11. Сайт Центру військової політики та політики безпеки (ЦВППБ) / [Електронний ресурс] – Режим доступу http://www.defpol.org.ua Фізична культура
Під час карантину рекомендуємо поглибити теоретико-методичні знання з видів спорту (обраних модулів): історія, правила гри та суддівство, правила проведення змагань.
У зв’язку з постійним знаходженням учнів в обмеженому просторі необхідно проведення учнями самостійних занять фізичними вправами.
Ці заняття надають можливість оволодіти цілим рядом рухових умінь та навичок, які непередбачені програмою з фізичного виховання, розширити діапазон рухових дій. Збільшується загальна фізична підготовка, при цьому виключаються вправи на витривалість та швидкість. Навчати молодших школярів руховим діям доцільно, застосовуючи переважно ігровий метод.
До форм самостійних занять відносяться:
ранкова гімнастика;
фізичні вправи протягом дня.
Заняття повинні викликати в учнів позитивні емоції, з цією метою необхідно творчо використовувати ігрові методи, музичний супровід, ІКТ тощо.
Ранкова гімнастика (зарядка) повинна входити в розпорядок дня учня в ранковий час після пробудження від сну.
У комплекс слід включати вправи для всіх груп м'язів, вправи на гнучкість і дихальні вправи. Не рекомендується виконувати вправи статичного характеру, зі значними обтяженнями, на витривалість.
При складанні комплексів та їх виконанні рекомендується фізичне навантаження на організм підвищувати поступово, з максимумом у середині чи в другій половині комплексу.
Кожну вправу слід починати в повільному темпі й з невеликою амплітудою рухів з поступовим її збільшенням. Між серіями з 2-3 вправ (а для силових вправ - після кожного) виконуються вправи на розслаблення.
Дозування фізичних вправ, тобто збільшення або зменшення їх інтенсивності, забезпечується зміною амплітуди рухів, прискоренням або уповільненням темпу, збільшенням або зменшенням числа повторень вправ, включенням в роботу більшого або меншого числа м'язових груп, збільшенням або скороченням пауз для відпочинку.
Фізичні вправи протягом дня забезпечують попередження стомлення, сприяють підтримці працездатності тощо. Вправи виконуються в перервах між заняттями з інших предметів.
Зазвичай це прості загально розвивальні вправи (нахили, повороти, кругові рухи голови, кругові рухи в плечових, ліктьових суглобах тощо); ізометричні (максимальна напруга і розслаблення м'язів кистей, рук, ніг, тулуба); спеціальні для м'язів очей (рухи очей вправо-вліво, вгору-вниз, кругові рухи).
Вибір кількості занять в тиждень, залежить в значній мірі від мети самостійних занять. Для підтримки фізичного розвитку на досягнутому рівні досить займатися двічі на тиждень; для його підвищення – не менше трьох разів, а для досягнення помітних результатів – 4-5 разів на тиждень і більше.
Тренуватися потрібно через 2-3 години після прийому їжі. Не рекомендується тренуватися вранці натщесерце, відразу після сну, а також пізно ввечері.
Тренувальні заняття, як правило, носять комплексний характер, тобто повинні сприяти розвитку всього комплексу фізичних якостей, а також зміцненню здоров'я та підвищенню загальної працездатності організму.
Спеціалізований характер занять вимагає індивідуального підходу і попередньої підготовки, тобто спеціального добору тренувальних засобів, навантажень, місця і часу занять, консультацій з фахівцями. Наприклад: https://www.youtube.com/watch?v=LF1hsGsYYH4
Для покращення психологічного стану учнів рекомендуємо проведення спортивних челенджів серед учнів класу, паралелі, школи. Наприклад: https://twitter.com/FCBarcelona/status/1240737473170493440?ref_src
Олег Сич, методист центру методології та методики
формування цінностей ПОІППО
Враховуючи те, що в закладах загальної середньої освіти області створено соціальний розділ «Дистанційне навчання» та організовано навчальні заняття з використанням дистанційних технологій, пропонуємо досвід роботи учасника ОСДГ «Проектування як метод пізнання в освітній галузі «Технології», заступника директора Лохвицької гімназії № 1 Боярського А.В. (див. сайт Лохвицька гімназія № 1). Для спілкування використовують Skype, Viber, Facebook тощо.
Щоб учні набували під час навчального процесу корисних побутових навичок, у програмі передбачено розділ ІІ «Технологія побутової діяльності та самообслуговування». Цей розділ реалізують як окремі маленькі проєкти, що не входять до загального обсягу проєктів програми. Їх виконують в будь-який час, зокрема і під час карантину. Це проєкти: «Сервірування святкового столу», «Побутові електроприлади в моєму житті», «Здоров’я та краса мого волосся», «Охайне житло», «Малярні роботи у побуті власними руками»,
«Я споживач», «Моя зачіска», «Мій одяг – мій імідж», «Мій власний стиль».
У графі «Орієнтовний перелік об'єктів проектно-технологічної діяльності учнів» можна рекомендувати учням вибрати такі проекти: «Обладнання зони відпочинку на вулиці, в школі, вдома (лавка, стіл, гойдалка, садові фігури, ліхтар тощо)», «Вироби для власних потреб», «Нове життя старим речам» (Виготовлення маски ручним та машинним способом), «Підставка під горнятко», «Серветниця», «Гольниця», «Брелок», «Лялька-мотанка», «Закладка для книги», «Серветка», «Торбинка для дрібничок», «Рамка для фото», «Листівка», «Пазли», «Панно,картина», «Прикраси з бісеру, стрічок, ниток», «Писанка», «Гарячі напої», «Бутерброди», «Салати», «Макет транспортного засобу», «Вирощування кімнатних рослин», «Елементи ландшафтного дизайну», «Гаманець», «Намисто, підвіска», «Заколка для волосся», «Текстильні квіти», «Фоторамка», «Будинок для тварини», «Столова білизна»,
«Шарф», «Чохол для горнятка», «Килимок на стілець», «Краватка- метелик», «Декоративний рушник», «Декоративний вінок», «Гарячі напої», «Бутерброди», «Салати», «Кондитерські вироби», «Гарніри», «Страви української кухні», використовуючи технології з третьої графи програми.
Навчальна програма «Технології» (рівень стандарту) має модульну структуру і складається з десяти обов’язково-вибіркових навчальних модулів, з яких учні спільно з учителем можуть вибрати:
«Дизайн предметів інтер’єру»,
«Дизайн сучасного одягу»,
«Краса та здоров’я»,
«Кулінарія»,
«Ландшафтний дизайн»,
«Креслення».
Основою для вивчення будь-якого модуля є проектно-технологічна система навчання, яка ґрунтується на творчій, навчально-пізнавальній та дослідно-пошуковій діяльності старшокласників від творчого задуму до реалізації ідеї у завершений проєкт.
Цікаві проєкти можна запропонувати учням до Великодня (писанка, Великодній кошик, Великодня листівка, виготовлення паски, печива, використовуючи різні технології).
При виконанні проєктів учень розраховує потребу матеріалів на проєкт - розраховує та планує орієнтовну вартість витрачених матеріалів, тощо. Учитель, застосовуючи Інтернет-ресурси, забезпечує методичний супровід проєктно-технологічної діяльності учнів (освітні веб-ресурси та онлайн-платформи, мультимедійні матеріали, відеофільми, аудіо записи, «віртуальні дошки», віртуальні екскурсії тощо) залучаючи батьків та з дотриманням безпечних умов праці, санітарно-гігієнічних норм.
Завдання для учнів оприлюднювати на сайті закладу освіти, на сторінках власного сайту чи блогу з чітким алгоритмом виконання (інструкційна карта) та всі завдання, виконані учнями самостійно, проаналізувати та оцінити.
Рекомендуємо стати учасником загальнодоступної групи «Трудове навчання в українській школі» (Facebook).
Валентина Чемшит, методист відділу природничоматематичних дисциплін та технологій ПОІППО
В умовах карантину необхідно перш за все зберегти здоров’я дітей і вчителі мають долучитись до цього процесу, допомагаючи батькам подбати про фізичну, психічну, духовну і соціальну складові. Передусім ми повинні дотримуватись стратегії викладання основ
здоров’я, розробленій у 2005 році, яка передбачає формування життєвих навичок у дітей. Тому під час занять на карантині необхідно пропонувати дітям завдання, які передбачають різні підходи до опрацювання нового матеріалу.
Зокрема, це може бути перегляд відео, наприклад, на каналі YOUTUBE, читання підручника та виконання вправ і завдань. У підручниках основ здоров’я є дуже багато вправ, які передбачають участь батьків. Ураховуючи факт, що батьки зараз вдома, бажано рекомендувати такі вправи, які будуть можливими і цікавими для спільної участі усіх членів родини.
Важливим є урахування внутрішнього стану учнів. Учителям при спілкування з учнями бажано вислуховувати їх, акцентувати увагу, що вониможуть самостійно зробити багато задля збереження свого здоров’я. Наприклад, запроваджувати практику соціального дистанціювання (стояти навідстані від друзів, уникати натовпів, не торкатися людей, якщо в цьому немає необхідності тощо), а також зосередитися на засвоєнні хороших поведінкових і гігієнічних практик, таких як прикривати рот і ніс при кашлі, чхати в лікоть та
часто мити руки. Більше про те, як запобігати ризику бути інфікованим читайте тут.[ https://www.unicef.org/ukraine/en/coronavirus]/
Під час спілкування з учнями необхідно враховувати їхні вікові особливості, спостерігати за реакцією і бути чутливими до рівня тривоги дітей. Якщо ви не можете відповісти на їхні запитання, не намагайтеся вигадати правильну відповідь. Використовуйте це, як можливість разом ознайомитися з інформацією. Її чудовими джерелами є вебсайти міжнародних організацій, наприклад, ЮНІСЕФ та Всесвітньої організації охорони здоров’я. Поясніть, що деяка інформація в інтернеті не є точною і краще довіряти експертам.
Урахуйте поради ЮНІСЕФ, як можна і як не можна говорити з дітьми про коронавірус. 1. Ставте відкриті запитання та слухайте. Спочатку запропонуйте дитині обговорити проблему. Дізнайтеся, що саме діти вже знають, і дозвольте їм визначати напрямок розмови. Якщо діти ще маленькі й не чули про спалах, можливо, вам не потрібно піднімати це питання: просто нагадайте їм про хороші гігієнічні практики, не створюючи нових побоювань.
Переконайтеся, що ви в безпечному просторі. Нехай дитина скаже все, про що думає, не обмежуйте її у цьому. Допомогти почати розмову можуть малювання, розповіді й інші види діяльності. Найголовніше — не применшуйте і не уникайте побоювань дітлахів.
Визнавайте почуття дітей та запевняйте їх, що боятися — це природно. Покажіть, що ви слухаєте їх, приділяючи всю свою увагу. Давайте зрозуміти, що діти можуть поговорити з батьками та своїми вчителями, коли захочуть. 2. Будьте чесні: поясніть правду словами, зрозумілими для дітей
Діти мають право на правдиву інформацію про те, що відбувається у світі. Але дорослі несуть відповідальність за те, щоб захистити їх від стресу. Використовуйте мову, відповідну віку, спостерігайте за реакцією і будьте чутливі до рівня тривоги дітей. Якщо ви не можете відповісти на їхні запитання, не намагайтеся вигадати правильну відповідь. Використовуйте це як можливість разом ознайомитися з інформацією. 3. Покажіть їм, як захистити себе та своїх друзів
Один із найкращих способів уберегти дітей від коронавірусу та інших захворювань — просто заохочувати їх регулярно мити руки. Це не повинно перетворитися на страшні розмови. Співайте разом або танцюйте, щоб зробити навчання цікавим. Ви також можете показати дітям, як прикривати обличчя під час кашлю чи чхання згином ліктя, пояснити, що краще не перебувати надто близько до
людей, у яких є ці симптоми, і попросити їх говорити вам, якщо вони починають відчувати, що у них лихоманка, кашель або ускладнене дихання. 4. Запевніть їх, що все буде добре
Коли ми бачимо безліч сюжетів, які непокоять усіх, на телебаченні чи в інтернеті, здається, що криза просто оточила. Діти можуть не розрізняти зображення на екрані та реальність навколо себе. Вони можуть вірити, що їм загрожує небезпека. Ви допоможете дітям впоратися зі стресом, граючи чи відпочиваючи з ними, коли у вас є змога. Дотримуйтеся регулярних процедур і розкладу, наскільки це можливо, особливо перед сном, або допомагайте створювати новий розклад у нових умовах.
Якщо у вашому районі спалах захворювання, нагадайте своїм дітям, що вони, ймовірно, не підхоплять інфекцію, що більшість людей, які мають коронавірус, не хворіють тяжко, і що багато дорослих наполегливо працюють над тим, щоб зберегти вашу родину.
Якщо ваша дитина почувається погано, поясніть, що їй доведеться залишитися вдома або в лікарні, оскільки це безпечніше для неї та її друзів.
Скажіть їй, що ви знаєте, що часом це важко (можливо, страшно чи нудно), але дотримання правил допоможе зберегти всіх у безпеці. 5. Перевірте, чи не відчувають вони стигму та чи вони її не поширюють
Спалах коронавірусу приніс численні повідомлення про расову дискримінацію у всьому світі, тому важливо переконатися, що ваші діти ані зазнають булінгу, ані сприяють йому.
Поясніть дітям, що коронавірус не має нічого спільного з тим, який хтось має вигляд, звідки походить чи якою мовою говорить. Якщо дітей обзивають або знущаються над ними в школі, вони повинні відчувати і мати змогу безпечно розповісти про це дорослим, яким вони довіряють. Нагадайте своїм дітям, що кожен і кожна має право бути в безпеці в школі. Знущання — це завжди неправильно, і всі ми повинні робити все, щоб добре ставитися та підтримувати одне одного. 6. Шукайте помічників
Дітям важливо знати, що люди допомагають одне одному добрими вчинками. Поділіться зокрема історіями медичних працівників, вчених і молодих людей, які працюють над тим, щоб зупинити спалах. Якщо діти знають, що співчутливі люди докладають зусиль для їхнього захисту, це заспокоює. 7. Дбайте про себе
Ви краще допоможете дітям, якщо піклуватиметеся про себе. Діти бачать, як ви реагуєте на новини. Тому для них важливо розуміти, що ви спокійні й не панікуєте.
Якщо ви занепокоєні або засмучені, знайдіть час для себе і зверніться до інших родин, друзів та людей у вашій громаді, яким ви довіряєте. Приділіть трохи часу заняттям, які допоможуть вам розслабитися та відновити сили. 8. Обережно закінчуйте розмови
Дітям важливо знати, що вони не залишаться на самоті з бідою. Коли ви завершуєте розмову про дражливі речі, оцініть рівень тривожності дитини: спостерігайте за мовою тіла, оцінюйте, чи використовує вона звичайний тон голосу, і дивіться, як вона дихає.
Нагадайте дітям, що вони можуть у будь-який час поговорити з вами на будь-які інші теми, зокрема на складні. Нагадуйте, що ви піклуєтеся про них, слухаєте їх і що вони можуть звернутися до вас завжди, коли занепокоєні.
- Сайт ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-talk-your-childcovid-19
- Сайт ВООЗ https://www.who.int/countries/ukr/ru/
Ірина Козак, методист відділу природничоматематичних дисциплін та технологій
Враховуючи те, що в закладах загальної середньої освіти області створено соціальний розділ «Дистанційне навчання» та організовано навчальні заняття з використанням дистанційних технологій, пропонуємо досвід роботи учасника ОСДГ «Проектування як метод пізнання в освітній галузі «Технології», заступника директора Лохвицької гімназії № 1 Боярського А.В. (див. сайт Лохвицька гімназія № 1). Для спілкування використовують Skype, Viber, Facebook тощо.
Щоб учні набували під час навчального процесу корисних побутових навичок, у програмі передбачено розділ ІІ «Технологія побутової діяльності та самообслуговування». Цей розділ реалізують як окремі маленькі проєкти, що не входять до загального обсягу проєктів програми. Їх виконують в будь-який час, зокрема і під час карантину. Це проєкти: «Сервірування святкового столу», «Побутові електроприлади в моєму житті», «Здоров’я та краса мого волосся», «Охайне житло», «Малярні роботи у побуті власними руками»,
«Я споживач», «Моя зачіска», «Мій одяг – мій імідж», «Мій власний стиль».
У графі «Орієнтовний перелік об'єктів проектно-технологічної діяльності учнів» можна рекомендувати учням вибрати такі проекти: «Обладнання зони відпочинку на вулиці, в школі, вдома (лавка, стіл, гойдалка, садові фігури, ліхтар тощо)», «Вироби для власних потреб», «Нове життя старим речам» (Виготовлення маски ручним та машинним способом), «Підставка під горнятко», «Серветниця», «Гольниця», «Брелок», «Лялька-мотанка», «Закладка для книги», «Серветка», «Торбинка для дрібничок», «Рамка для фото», «Листівка», «Пазли», «Панно,картина», «Прикраси з бісеру, стрічок, ниток», «Писанка», «Гарячі напої», «Бутерброди», «Салати», «Макет транспортного засобу», «Вирощування кімнатних рослин», «Елементи ландшафтного дизайну», «Гаманець», «Намисто, підвіска», «Заколка для волосся», «Текстильні квіти», «Фоторамка», «Будинок для тварини», «Столова білизна»,
«Шарф», «Чохол для горнятка», «Килимок на стілець», «Краватка- метелик», «Декоративний рушник», «Декоративний вінок», «Гарячі напої», «Бутерброди», «Салати», «Кондитерські вироби», «Гарніри», «Страви української кухні», використовуючи технології з третьої графи програми.
Навчальна програма «Технології» (рівень стандарту) має модульну структуру і складається з десяти обов’язково-вибіркових навчальних модулів, з яких учні спільно з учителем можуть вибрати:
«Дизайн предметів інтер’єру»,
«Дизайн сучасного одягу»,
«Краса та здоров’я»,
«Кулінарія»,
«Ландшафтний дизайн»,
«Креслення».
Основою для вивчення будь-якого модуля є проектно-технологічна система навчання, яка ґрунтується на творчій, навчально-пізнавальній та дослідно-пошуковій діяльності старшокласників від творчого задуму до реалізації ідеї у завершений проєкт.
Цікаві проєкти можна запропонувати учням до Великодня (писанка, Великодній кошик, Великодня листівка, виготовлення паски, печива, використовуючи різні технології).
При виконанні проєктів учень розраховує потребу матеріалів на проєкт - розраховує та планує орієнтовну вартість витрачених матеріалів, тощо. Учитель, застосовуючи Інтернет-ресурси, забезпечує методичний супровід проєктно-технологічної діяльності учнів (освітні веб-ресурси та онлайн-платформи, мультимедійні матеріали, відеофільми, аудіо записи, «віртуальні дошки», віртуальні екскурсії тощо) залучаючи батьків та з дотриманням безпечних умов праці, санітарно-гігієнічних норм.
Завдання для учнів оприлюднювати на сайті закладу освіти, на сторінках власного сайту чи блогу з чітким алгоритмом виконання (інструкційна карта) та всі завдання, виконані учнями самостійно, проаналізувати та оцінити.
Рекомендуємо стати учасником загальнодоступної групи «Трудове навчання в українській школі» (Facebook).
Валентина Чемшит, методист відділу природничоматематичних дисциплін та технологій ПОІППО
Освітнім проєктом «На урок» (https://naurok.com.ua/post/organizaciyadistanciyno-roboti-pid-chas-karantinu) створено безкоштовний сервіс онлайнтестів для повноцінної дистанційної перевірки знань, які здобули учні під час самостійної роботи. Створити тест ви можете за посиланням: https://naurok.com.ua/test/create.
Усі тести, створені вами, ви можете знайти за цим посиланням: https://naurok.com.ua/test/moe.
Відеоінструкції для створення тестів та роботи з ними: https://www.youtube.com/watch?v=MtQHZTwuoHg&list=PL84BeAGplb_TnM0cObkJi_Du5yGnuBmlV.
Результати тестувань: https://naurok.com.ua/test/homework/list. Бібліотека тестів: https://naurok.com.ua/test. Освітній портал «Педагогічна преса» (https://pedpresa.ua/201392-yakorganizuvaty-dystantsijne-navchannya-pid-chas-karantynu.html) пропонує такі інструменти для спільної роботи:
Опитування та залучення групи до роботи –https://www.mentimeter.com/https://get.plickers.com/https://www.quizalize.com/ https://nearpod.com/https://kahoot.com/ (провести контрольні роботи, зрізи знань, тести й оцінювання в ігровій формі);
https://onlinetestpad.com/ua – конструктор тестів, опитувань, кросвордів, ігор та комплексних завдань та сотні готових матеріалів;
https://learningapps.org/ – готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань;
організувати клас в працюючу спільноту з елементами гейміфікації – https://www.classdojo.com/uk-ua;
https://www.edmodo.com/ – освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook, яка дозволяє спілкуватися вчителям та учням, об’єднавшись навколо процесу навчання у школі,
https://grockit.com/ об’єднує учнів під час навчання, що проходить курсами на цьому великому соціальному сайті. Цей портал пропонує відеоуроки 1-11 клас. Уроки музичного та обрадотворчого мистецтва 1-5 клас: https://pedpresa.ua/vu https://pedpresa.ua/vu.
У рубриці «Дистанційне навчання» сайту для вчителів мистецьких дисциплін Полтавщини «Vivat, ART!» розміщено матеріали для самоосвітньої діяльності та організації навчального процесу під час карантину, зокрема: поради від Освіторії «Карантин: нові безкоштовні освітні можливості, які відкриті для всіх», Онлайн-курс «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів» від «Освіта.ua», перелік Google-сервісів у навчальній діяльності викладачів, матеріали до уроків музичного, образотворчого мистецтва та мистецтва
вчителів області та України, авторів підручників із презентаціями та необхідними інструментами для дистанційного навчання; лінки он-лайн музеїв, мистецьких подорожей та інших корисних ресурсів, зокрема:
http://www.music.com.ua/ – інформація про музичне життя у світі;
http://www.classic.net.ua/calendar/ – події в музичному житті минулого;
http://spilka.org/propoz.php – сайт Національної спілки художників України;
http://www.naoma.edu.ua/ – сайт Національної Академії образотворчого мистецтва і архітектури;
http://www.fri.net.ua/loadnews – вільний молодіжний портал (арт-мистецтво та ін.);
http://www.storinka-m.kiev.ua/ – новини мистецтва, статті про мистецтво, фотогалерея;
http://www.refine.org.ua/pageid – образотворче мистецтво у Середньовічній Європі;
http://artgreensofa.com/press-u.htm – мистецька галерея у Львові;
http://www.mln-gallery.kiev.ua/map/ – віртуальна галерея;
http://triptych-gallery.org/index – Галерея сучасного мистецтва;
http://www.artofukraine.com/catalogue каталог – скульптура (галерея Пінчука та ін.);
http://kobzar.info/memories/museums/nac_museum/ – Національний музей Тараса Шевченка;
http://kobzar.info/kobzar/works/pictures/ – картини Т.Г. Шевченка.
www.canvas.com.ua/ – репродукції картин відомих художників.
Також на сайті «Vivat, ART!» у рубриці «Підемо в гості» вказано адреси сайти вчителів мистецтва, якими вже опрацьовано дистанційне навчання. Для зручності вашої роботи також створено групу «Vivat, ART!» на Фейсбуці.
Наполегливо прошу користуватися перевіреними джерелами, не реагувати на фейки, застосовувати аргументацію критичного мислення, здорового глузду та мистецтва.
Якщо маєте пропозиції щодо покращення нашої спільної діяльності, звертайтеся! (050-857-64-07, khaletska@poippo.pl.ua).
Лілія Халецька, методист відділу гуманітарних та мистецьких дисциплін, ст. викладач
кафедри методики змісту освіти ПОІППО ім. М.В. Остроградського
Для навчання в дистанційному режимі особливе місце займають так звані «віртуальні планетарії». Це програми, які дозволяють отримувати зображення зоряного неба в потрібний час з потрібного місця. Серед таких програм можна відзначити Red Shift, Celestia, Starry Night та інші. Наприклад, Red Shift дозволяє моделювати зоряне небо на декілька тисячоліть вперед і назад, при цьому з приголомшливою точністю створювати живописне зображення, видавати інформацію про будь-який об'єкт. Спостереження зоряного неба справа не така вже й складна, зате дуже цікава. Є, звичайно, і ряд складнощів, але всі вони долаються, якщо підійти до проблеми творчо. Stellarium — вільний віртуальний планетарій доступний відповідно до GNU General Public License Програма використовує технології OpenGL та SDL, щоб створювати реалістичне небо у режимі реального часу. Із Stellarium, можливо побачити те, що можна бачити неозброєним оком, біноклем або маленьким телескопом.
Посилання на ресурс: https://stellarium.org/uk/ Star Walk 2 - красивий і простий у використанні додаток для наочного вивчення зірок, сузір'їв, планет і інших небесних об'єктів. Ваш особистий гід по зоряному небу.
Основні можливості:
- Карта зоряного неба в реальному часі
- Спостереження за зірками, планетами та іншими об'єктами вдень і вночі
- Об'єкти глибокого космосу
- Величезна кількість інформації про небесні тіла та події
- Можливість налаштовувати час з «Машиною часу»
- 3D моделі сузір'їв і інших небесних об'єктів
- Доповнена реальність
- Різні фільтри для спостереження за небом
- Нічний режим
- Опція "Sky Live"
- Новини зі світу космосу, астрономії та космонавтики
- Актуальні астрономічні події для вашого місця розташування
Посилання на ресурс: https://star-walk-2-free.ru.uptodown.com/android (версія для Android), https://apps.apple.com/ru/app/star-walk-2-звездное небо/id892279069 (версія для AppStore)
Олег Кучеренко, методист відділу природничоматематичних дисциплін та технологій ПОІППО
В умовах карантину доцільно організувати освітній процес з фізики за моделлю навчання «Перевернутий клас» (Flipped Class). Головною особливістю цієї моделі навчання є те, що домашнім завданням для учнів є робота в онлайнсередовищі: перегляд навчальних відеоматеріалів або інформаційних ресурсів для опрацювання нового навчального матеріалу, або закріплення вже
вивченого. Натомість у класі після завершення карантину діти під керівництвом і за допомогою вчителя виконуватимуть практичні завдання до тієї теми, яку засвоїли вдома. Різновид такого навчання – модель «віртуальний перевернутий клас».
Учителі фізики можу самостійно розробити відеоуроки з відповідних тем навчальної програми та викласти їх для перегляду на сайті закладу освіти або на особистому сайті чи блозі. Якщо така можливість у вчителя відсутня, то рекомендуємо вчителям пропонувати учням для ознайомлення з новим навчальним матеріалом відеоуроки Віктора П.А., які можна переглянути на каналі You Tube (https://www.youtube.com/user/pvictor54/videos).
За умов, якщо навчальний матеріал уроку сфокусований на демонстрації, проведенні наочних дослідів, то учитель може демонструвати необхідну діяльність та записувати відеоролик, а учні – переглядати його, аналізувати, а потім виконувати певні дії у власному темпі з підручних матеріалів. Перелік цих матеріалів учитель може надавати вкінці відеоролика. Також, укінці відеоуроку вчитель може пропонувати дітям переглянути розв’язання типових задач з теми та озвучити задачі для самостійного розв’язування.
Важливим аспектом роботи вчителя фізики в умовах дистанційної освіти є проведення онлайн консультацій, використовуючи Skype, та тестування.
Учителі фізики можуть створювати тести самостійно, використовуючи Google форми на сайті закладу освіти.
Нижче подані найбільш актуальні ресурси для проведення дистанційного навчання: Дистанційна підтримка освіти школярів «Отримання знань»
Матеріали 10000 уроків за програмами загальноосвітньої школи та профільного навчання. Дистанційна підтримка традиційного навчання. Створення вчителями власних курсів, уроків, розміщення навчальних матеріалів, презентацій, проходження учнями дистанційного навчання, збір статистики, підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання. Дистанційні курси, навчальні вебінари.
Посилання на ресурс: https://disted.edu.vn.ua/ Сайт «ФІЗИКА НОВА»
Створений для підтримки вивчення уроків з фізики за новою програмою та містить розробки уроків (конспекти, презентації, контрольні роботи, самостійні роботи, лабораторні роботи, демонстрації, відео), фізичні диктанти, тренажери формул, таблиці з пропусками.
Посилання на ресурс: https://www.fizikanova.com.ua/ Дистанційне навчання з фізики
Ресурс містить відео-розробки уроків з тем для учнів 8-11 класів.
Посилання на ресурс: https://sites.google.com/view/distancephysics/ Сайт «Фізика в школі»
Ресурс містить електронні версії уроків для 7-11 класів до підручників видавництва «Ранок» (авторів Бар'яхтар В. Г., Довгий С.О., Божинова Ф. Я, Кірюхіна О. А.)
Посилання на ресурс: https://sites.google.com/site/alg8school19/ Блог «Учителю фізики»
На якому розміщенно методичні та дидактичні матеріали саме для підтримки самостійної роботи учнів. На сторінках блогу учні зможуть познайомитися із теоретичним матеріалом, що стосується фізичних термінів, явищ, величин, законів. Виклад матеріалу супроводжується фотографіями, відео фрагментами, флеш анімаціями та практичними порадами. Завершується кожна сторінка тестами самоперевірки, за допомогою якого учні зможуть перевірити якість засвоєного матеріалу та виявити прогалини у знаннях.
У цьому ж блозі у рубриці «Експеримент» учні зможуть самостійно опанувати методи дослідження фізичних явищ або способи вимірювання фізичних величин та перевірити якість своїх експериментальних умінь, виконавши тести для самоперевірки, що розташовані наприкінці сторінки.
У розділі «Мультимедіа» учні зможуть переглянути відео фрагменти та флеш-анімації багатьох фізичних явищ і процесів, які демонструвалися в рамках фізичних олімпіад, фестивалю фізичного експерименту або такі, що не можна відтворити у лабораторних умовах.
Посилання на ресурс: http://ternofizik.blogspot.com/ Інтернет-ресурси «Фізика»
Підбірка різноманітних інтернет-сайтів, авторські блоги/сайти, вікістатті, відеоролики, що стосуються предмету «Фізика»
Посилання ресурси_Фізика на ресурс: http://zw.ciit.zp.ua/index.php/Інтернет
Олег Кучеренко, методист відділу природничоматематичних дисциплін та технологій ПОІППО