Сучасна загальна мистецька освіта націлена на естетичну соціалізацію школярів (інкультурацію) та на їхню художньо-творчу самореалізацію (культуротворчість).
Мета загальної мистецької освіти – особистісний художньо-естетичний розвиток школярів. У процесі сприймання творів вітчизняного і зарубіжного мистецтва, практичної художньої діяльності необхідно виховувати в учнів особистісно-ціннісне ставлення до мистецтва, розвивати загальні та спеціальні здібності, художньо-образне мислення, творчий потенціал, забезпечити реалізацію компетентностей – потреби й здатності до художньо-творчої самореалізації, духовно-естетичного самовдосконалення.
Загальна мета конкретизується в основних завданнях:
- збагачення емоційно-естетичного досвіду учнів під час сприймання та інтерпретації творів мистецтва і практичної художньої діяльності, формування культури почуттів, ціннісно-смислових компетентностей;
- формування у школярів системи художніх знань, уявлень, інформаційних і навчально-пізнавальних компетентностей, умінь сприймати, інтерпретувати та оцінювати твори мистецтва різних видів, жанрів і стилів, висловлювати особисте ставлення до них, аргументувати свої думки, судження, оцінки, використовуючи відповідні поняття і терміни;
- опанування учнями художньо-практичних умінь та навичок, розвиток загальних і художніх здібностей, асоціативно-образного мислення, формування творчо-діяльнісних компетентностей, здатності керувати набутими знаннями та вміннями у самостійній діяльності, у процесі самоосвіти;
- розуміння учнями зв`язків мистецтва з природою, соціальним і культурним середовищем життєдіяльності людини, розвиток життєвих потреб особистості, усвідомлення власної причетності до художніх традицій свого народу з одночасним розумінням особливостей інших національностей, формування полікультурних компетентностей (Л. Масол).