Навчальні програми
Вивчення трудового навчання (5-9 кл.), технології (10-11 кл.) та креслення у закладах загальної середньої освіти в 2020/2021 навчальному році здійснюватиметься за такими навчальними програмами:
Трудове навчання (технології)
5-9 класи ‒ Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Трудове навчання: 5-9 класи», затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804;
10-11 класи ‒ Навчальна програма «Технології» (рівень стандарту), затверджена наказом МОН від 23.10.2017 № 1407;
‒ Навчальна програма «Технології» (профільний рівень), затверджена наказом МОН від 23.09.2010 № 904;
Креслення
7-8 класи ‒ Навчальна програма «Креслення. 7-8 класи», лист ІМЗО від 25.09.2018 № 22.1/12-Г-904.
8-11 класи ‒ Навчальна програма «Креслення» для закладів загальної середньої освіти (лист ІМЗО від 08.11. 2019 р. № 22.1/12-Г-10550); або за програмою курсу за вибором «Професійні проби» для учнів 8-11класів «Технічне креслення на базі комп’ютерних програм» (лист ІМЗО від 09.06.2020 № 22.1/12-Г-346).
11 клас ‒ Навчальна програма «Креслення. 11 клас» для закладів загальної середньої освіти (лист ІМЗО від 25.09.2018 № 22.1/12-Г-906).
Зі змістом навчальних програм можна ознайомитись на сайті Міністерства освіти і науки України за покликанням: https://cutt.ly/5d2RHbQ.
- Навчально-методичні видання
В освітньому процесі заклади загальної середньої освіти можуть використовувати лише навчальну літературу, що має гриф МОН України або схвалена відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України.
Перелік навчальної літератури з трудового навчання (технології) та креслення, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році” (лист МОН від 22.07.2020 № 1/9-394) розміщено за покликанням: https://cutt.ly/rd2RnJd.
-
- Організація освітнього процесу в умовах пандемії
При організації освітнього процесу необхідно забезпечити дотримання вимог щодо організації протиепідемічних заходів у закладах загальної середньої освіти у період карантину.
Для організації дистанційного навчання в цей період пропонуємо скористатися методичними рекомендаціями, поданими у листах МОН від 23.03.2020 № 1/9-173; від 16.04.2020 № 1/9-213; методичними рекомендаціями «Організація дистанційного навчання в школі» (авт. А. Лотоцька, А. Пасічник), розробленими за підтримки МОН (https://cutt.ly/MynTayc) та листом ПОІППО від 02.04.2020 №01-22/418 «Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах дистанційного навчання» (https://cutt.ly/Nd2Rcib).
Викладання трудового навчання (технології) та креслення у закладах загальної середньої освіти доцільно організувати за моделлю змішаного та/або дистанційного навчання за допомогою:
- проведення онлайн-занять через Skype, Zoom, Google Meet тощо;
- заздалегідь записаних відео-уроків, чи відео з зовнішніх освітніх ресурсів, наприклад YouTube;
- завдань для самостійної (проєктно-технологічної) роботи із подальшою перевіркою – Trello, Quizlet, Crossword Puzzle Maker; LearningApps тощо;
- використання безкоштовних хмарних сервісів і платформ, наприклад, G Suite Enterprise for Education – хмарних інструментів для спільного навчання (Classroom, Gmail, календар, Google Drive для зберігання, документи, таблиці, слайди, форми і сайти для спільної роботи); Moodle, Microsoft Teams, Classtime;
- користуватися інструментами комунікації та зворотного зв’язку: онлайн-дошки Linoit Padlet, Flinga, Jamboard від Google; Kahoot, Mentimeter.
Актуальним викликом залишається навчання педагогів використанню інформаційно-комунікаційних технологій та хмарних сервісів в роботі. Пропонуємо до уваги українську версію ресурсу для допомоги вчителям та учням у дистанційному навчанні «Навчайте з дому» (Google за підтримки та у співпраці з Інститутом інформаційних технологій в освіті ЮНЕСКО). Режим доступу: https://cutt.ly/Rd2RvMg.
Звертаємо увагу на освітні серіали від Міністерства цифрової трансформації України: базові цифрові навички, цифрова грамотність для вчителів, онлайн-сервіси для вчителів, інтерактивне навчання: інструменти та технології для цікавих уроків, серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті» та інші. Вони доступні за покликанням: https://osvita.diia.gov.ua/.
Матеріали до розробки занять пропонує спеціалізований науково-методичний журнал «Трудове навчання в школі» (видавнича група «Основа»); на сайті цього видавництва (у вільному доступі) оприлюднено вебінари «Дистанційної академії», проведені в рамках освітнього проекту «Дистанційні TECHNOлогії трудового навчання» (https://cutt.ly/zd2T8bf).
З програмами підвищення кваліфікації педагогічних працівників через участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо можна ознайомитись на сайті інституту: http://poippo.pl.ua.
Резніченко Зоя Володимирівна, к.п.н, доцент кафедри філософії та економіки освіти ПОІППО
|