Неділя, 23.02.2020, 15:20
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Відділ освіти та ММК

Головна » Відділ освіти та ММК » Методоб'єднання вчителів » історії та правознавства

У категорії матеріалів: 13
Показано матеріалів: 1-10
Сторінки: 1 2 »

Сортувати по: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам

Серпень 2019 року

1. Аналіз роботи м/о за минулий навчальний рік (Пугач Н. М., голова м/о).

2. Основні тенденції оновлення середньої освіти та шкільних навчальних програм. Ознайомлення з рекомендаціями обласної наради керівників районних та міських методичних об’єднань вчителів суспільствознавчих дисциплін (Пугач Н. М., голова м/о).

3. Аналіз стану викладання і рівня навчальних досягнень з історії за результатами ДПА та ЗНО випускників 11-х класів 2019 року (Усатенко О. О., методист МК).

4. Ознайомлення з інструктивно-методичними рекомендаціями МОН України щодо вивчення предметів суспільно-гуманітарного спрямування у 2019 – 2020 н. р. (Усатенко О. О., методист МК).

5. Рекомендації щодо синхронізації календарно-тематичного планування викладання історії України та всесвітньої історії за оновленими програмами (Усатенко О. О., методист МК).

6. Вироблення рекомендацій.

Жовтень 2019 року

1. Методи і форми навчальних досягнень учнів з історії, правознавства та громадянської освіти за Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів (Пронька А. М., учитель ЗОШ № 9 ім. І. А. Зубковського).

2. Підготовка учнів 9 і 11 класів до ДПА та учнів 11 класів до ЗНО (Пугач Н. М., голова м/о).

3. Затвердження рекомендацій для проведення заходів у рамках Всеукраїнського тижня (місячника) права (Усатенко О. О., методист МК).

4. Інтегрований урок – шлях до цілісного сприйняття учнями навколишнього світу (Олексієнко Н. Г., учитель ЗОШ № 1 ім. Панаса Мирного; Лоза К. О., учитель гімназії ім. Т. Г. Шевченка).

Січень 2020 року

1. Вплив пошуково-дослідницької роботи на розвиток творчої потенціальності учнів (Сахацька Т. І., учитель ЗОШ № 9 ім. І. А. Зубковського).

2. Роль історичного краєзнавства у формуванні життєвих компетентностей учнівської молоді (із досвіду роботи пошукового загону «Славія») (Москаленко Я. В., учитель ЗОШ № 1 ім. Панаса Мирного).

3. Історія повсякденності як засіб формування історичної компетентності (Негруб С. М., учитель СШ № 5).

4. Тренінг «Навчально-методичні аспекти підготовки до ЗНО та ДПА з історії України» (Борисенко Л. М., учитель СШ № 5).

5. Прийняття рекомендацій.

Березень 2020 року

1. Критичне мислення у світлі вимог концепції «Нової Української Школи» (Носенко В. А., учитель гімназії ім. Т. Шевченка).

2. Вплив критичного мислення на ефективність навчання учнів, формування предметних компетентностей (із досвіду роботи Бузанова О. М., учитель гімназії ім. Т. Г. Шевченка).

3. Розвиток особистісного потенціалу школярів (Зосим А. В., учитель ЗОШ № 7; Рудич Л. Б., учитель ЗОШ № 3).

4. Особливості роботи з учнями з особливими потребами на уроках історії (Кулик О. В., учитель НВК (ДНЗ-ЗНЗ) «Гелікон»; Харитоненко С. В., учитель СШ № 5).

5. Експертна оцінка робіт учнів у рамках діяльності МАН (Усатенко О. О., методист МК).

6. Наслідки ІІ та ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з історії та правознавства 2019 – 2020 н. р. (Усатенко О. О., методист МК).

7. Вироблення рекомендацій.

історії та правознавства | Переглядів: 153 | Додав: shkola9 | Дата: 02.09.2019 | Коментарі (0)

Звіт про роботу міського методичного об’єднання 

за 2018-2019 н.р.

      Протягом 2018-2019 навчального року робота методобєднання вчителів  історії та правознавства була задовільною.

         Педагоги Миргорода добросовісно підійшли  до вирішення основного  завдання – якісної підготовки 11-класників до ЗНО  з історії України. Підтвердженням цього є досить висока якість знань з предмета, високі бали ДПА і ЗНО, велика кількість учнів, які вступили до вишів де був необхідним сертифікат  якості знань з історії та їх подальше успішне навчання.

         На засіданнях МО  розглядалися питання  особливості  структури текстів, формування тестових завдань, рекомендації на допомогу учням щодо тактики виконання тестів Алгоритм виконання тестів з історії України).        

 

історії та правознавства | Переглядів: 88 | Додав: shkola9 | Дата: 24.06.2019 | Коментарі (0)

План роботи методичного об'єднання учителів історії та правознавства 

на 2017-2018 н.р.

історії та правознавства | Переглядів: 323 | Додав: ok_hora | Дата: 21.08.2017 | Коментарі (0)

Методичні рекомендації
щодо відзначення
150-річчя

від дня народження Михайла Грушевського

 

Завдяки історичній пам’яті

людина стає особистістю,

народ — нацією,

країна — державою.

 

Михайло Грушевський

 

У вересні 2016 року на державному рівні відзначається  150-річчя від дня народження видатного українського державного та політичного діяча, Голови Центральної Ради Української Народної Республіки, першої у ХХ столітті незалежної Української держави, історика і організатора української науки Михайла Грушевського.

Указом Президента України затверджено план заходів з підготовки та відзначення 150-річчя видатного українського діяча.

Серед заходів з відзначення 150-річчявід дня народження видатного українця заплановано проведення Днів Михайла Грушевського в Україні, проведення урочистостей за участю представників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадськості, науковців, церемонії покладання квітів до пам’ятних знаків, установлених на честь видатного українця в  населених пунктах держави.

Також заплановано проведення в освітніх закладах різноманітних заходів, присвячених популяризації наукової, державотворчої та історико-культурної спадщини М. Грушевського.

 

Рекомендовані форми роботи:

  • бесіди, години спілкування, розмови в дружньому колі;
  • усні журнали;
  • хвилини історичної пам’яті;
  • тематичні лекції;
  • круглі столи;
  • наукові читання;
  • диспути;
  • інтелектуальні ігри;
  • клуби знавців історії;
  • історичні квести;
  • тематичні книжкові виставки;
  • перегляд тематичних документальних та художніх фільмів;

 

 

Рекомендована тематика заходів:

  •   «Роль Михайла Грушевського в історії українського державотворення»;
  •   «Віхи біографії М. Грушевського»;
  •   «Роль Михайла Грушевського в історії української науки»;
  •   «Михайло Грушевський – дослідник і творець історії»;
  •   «Михайло Грушевський – громадський та політичний діяч»; 
  •   «Михайло Грушевський та Полтавщина»;
  •  «Михайло Грушевський – будівничий нації»;
  •   «М.  Грушевський – великий син свого народу»
  •   «Національний герой України»;
  •   «Славний син України»;

 

При оформленні приміщення рекомендуємо використовувати:

  •  державну та національну символіку;
  •  портрети М. Грушевського;
  •  тексти  творів М. Грушевського;

 

Під час підготовки заходів варто враховувати вікові, індивідуальні та психологічні особливості учнів.

 

Цитати М. Грушевського:

  • Українці є творцями своєї долі.
  • Біда України в тому, що нею керують ті, кому вона не потрібна.
  • Завдяки історичній пам’яті людина стає особистістю, народ — нацією, країна — державою.
  • Ми не іконописці, а історики. Ставимо не іконостас, а галерею типових представників нашого громадського руху, в плоті і крові, в сильних і слабих формах їх діяльності. 
  • Доки народ живе, живе і його мова.
  • Всі вчаться своєї рідної мови, а наша біда така, що треба вчитися її більше, ніж кому іншому.
  • …що сказати про нас, коли глузуємо й відрікаємося чистісінького українського виразу тому тільки, що він для великоросійського вуха зазвучить дивно.
  • Подивіться, як слабо розповсюджуються українські газети й журнали, всякі українські видання, які незвичайно малі круги української людності захоплюють, який незвичайно малий процент вводять вони в національну українську течію.
  • …Весь той тяжкий і небезпечний шлях до повного тріумфу наших демократичних і соціальних завдань Українська Народна Республіка мусить пройти самостійно, як незалежна держава…
  • У такій страшній боротьбі треба бути свобідним і незв'язаним! Се перша умова і велика необхідність — вимога самостійності, котрої тому мусять до останнього боронити всі, кому дорогі інтереси України і її трудового народу.

 

 

Література

1.     Грушевський М.С. Твори. У 50 т.- Львів: Світ, 2002.- Т. 2.- 650 с.

2.     Грушевський М.С. Всесвітня історія в короткім огляді: У 6 ч.- К.: Українознавство, 1996.

3.     Грушевський М.С. Духовна Україна: Збірка творів. - К.:

4.     Либідь, 1994.- 560 с.

5.     Грушевський М.С. Із літературної спадщини. - Нью – Йорк; К., 2000.- 416 с.

6.     Грушевський М.С. Ілюстрована історія України. - К.: Наук. думка, 1992.- 543 с.

7.     Грушевський М.С. Історія України, приладжена до програми початкових і нижчих класів шкіл середніх. - К.: Видав. Дім. “КМ Академія”, 1994.- 256 с.

8.     Грушевський М.С. Історія України - Руси: В 2т., 12 кн. – К.: Наук. думка, 1992.- Т.2.- 633 с.

9.       Верстюк В.Ф. М.С. Грушевський: Коротка хроніка життя та діяльності / Верстюк В.Ф., Пиріг Р.Я. - К.: Либідь, 1996.- 144 с.

10.   Верстюк В.Ф. Діячі Української Центральної Ради: біогр. Довідник / Верстюк В.Ф., Осташко Т.- К.: Наук. думка, 1998.- 254 с.

11.   Пристайко В. Михайло Грушевський. Трагічне десятиліття: 1924-1934 / Пристайко В., Шаповал Ю. - К.:Україна,1996.- 335 с.

12.   Винар Л. Михайло Грушевський – історик і будівничий нації: Статті і матеріали.-К.; Нью – Йорк. Торонто, 1995.-304 с.

13.   Великий українець: Матеріали з життя та діяльності М.С.Грушевського.- К., 1992.-551с.

14.   Шевчук Г. Сестринівка “Мала Батьківщина”: Про увічнення пам’яті держ. діяча і вченого // Шлях перемоги. - 2005.-13 лип. - С.15

15.   Марочко В. Михайло Грушевський: невідомі листи першого Президента України: (Період 1917-1920 рр.) // Слово Просвіти.- 2004.- 21- 27 жов.- С.10

16.   Жуковський А. Політична і публіцистична діяльність М.С.Грушевського на еміграції 1919-1924рр. // Укр.іст.журн.- 2002.- №1.- С.96-125

17.   Владовська Т. Видавнича діяльність М. Грушевського // Дивослово.-2001.-№2.-С.22-23

18.   Енциклопедія життя і творчості Михайла Грушевського http://www.m-hrushevsky.name/

 

історії та правознавства | Переглядів: 365 | Додав: ok_hora | Дата: 14.09.2016 | Коментарі (0)

       Відповідно до наказу ректора ПОІППО ім. М.В. Остроградського від 24.12.2015 р. №382 (протокол №6) до обласної картотеки об'єктів передового педагогічного досвіду внесені прізвища педагогів області, досвід яких  був вивчений і узагальнений методичними працівниками інституту в 2013-2015 роках:

Лопата Іван Іванович, учитель історії  Семенівського навчально-виховного комплексу №1 імені М.М. Хорунжого, "Викладання історії та суспільствознавства на основі схем".

     З адресою досвіду можна ознайомитися на сайті ПОІППО ім. М.В. Остроградського.

історії та правознавства | Переглядів: 378 | Додав: ok_hora | Дата: 13.04.2016 | Коментарі (0)

Методика проведення самоаналізу уроку

(Орієнтовний план самоаналізу уроку)

Варто розпочати із задуму та плану проведенння уроку.

1. Якими були головні підстави вибору саме такого уроку, виходячи з наступних міркувань:

  • Яке місце даного конкретного уроку в темі, що вивчається, розділі, курсі, в системі уроків?
  • Як пов’язаний проведений урок  із попередніми уроками; на які основні знання, набуті навички він спирається?
  • Як сьогоднішній урок впливає на наступні уроки, теми, розділи (в тому числі й з інших предметів)?
  • Як під час підготовки до уроку були враховані програмні вимоги, освітні стандарти, стратегія розвитку даного навчального закладу?
  • В чому Ви бачите специфіку, унікальність цього уроку, його особливе значення? (Мова йде про випадок, коли вчитель має можливість сам обрати термін проведення «відкритого» уроку, що й визначає його тему, форму проведення, специфіку тощо).
  • Як і чому був обраний саме такий тип уроку, форма заняття?

2. Які особливості учнів, класу були враховані під час підготовки до уроку (і чому саме ці особливості)? Адже один і той самий урок в різних класах не тільки може, але й повинен бути проведений по-різному. Особливо це стосується тих навчальних закладів, де учнів розподіляють по класах.

3. Які головні проблеми вирішувались на уроці? Чому саме ці проблеми?

(При цьому мова може йти не тільки про навчальні проблеми, а й психологічні, педагогічні тощо).

4. Чим обумовлений вибір структури і темпу проведення обраного уроку?

5. Чим обумовлений конкретний хід уроку, характер взаємодії вчителя та учнів? Чому обрані саме такий зміст, методи, засоби та форми навчання?

6. Які умови (соціально-психологічні, навчально-методичні, гігієнічні, естетичні, темпоритмічні)  були створені для проведення уроку і чому?

Коротко аналізуючи урок, варто відмітити, чи були зміни (відхилення, удосконалення) у порівнянні з обраним планом протягом уроку; якщо – так, то які, чому й до чого вони призвели?

Чи вдалося вчителеві:

  • розв’язати на необхідному (або, навіть, на оптимальному) рівні поставлені задачі уроку і отримати відповідні результати навчання?
  • уникнути перевантаження та перевтоми учнів?
  • зберегти і розвинути продуктивну мотивацію вчення, настрій, самопочуття?

Яка загальна самооцінка уроку?

Цікаво було б почути від вчителя, які, на його думку, причини успіхів і недоліків (якщо такі є) проведеного уроку? Які невикористані, резервні можливості? Що в цьому уроці слід було б зробити інакше? Які висновки з уроку необхідно зробити на майбутнє? 

історії та правознавства | Переглядів: 257 | Додав: ok_hora | Дата: 04.02.2016 | Коментарі (0)

1-10 11-13

влажность:

давление:

ветер:




























Пошук


Відділ освіти Миргородської міської ради © 2020
Створити безкоштовний сайт на uCoz