Субота, 15.08.2020, 19:42
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія


Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
Форма входу

Відділ освіти та ММК

Головна » Відділ освіти та ММК » Методоб'єднання вчителів » біології, основ здоров'я та екології

У категорії матеріалів: 32
Показано матеріалів: 1-10
Сторінки: 1 2 3 4 »

Сортувати по: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам

   В умовах карантину необхідно перш за все зберегти здоров’я дітей і вчителі мають долучитись до цього процесу, допомагаючи батькам подбати про фізичну, психічну, духовну і соціальну складові. Передусім ми повинні дотримуватись стратегії викладання основ
здоров’я, розробленій у 2005 році, яка передбачає формування життєвих навичок у дітей. Тому під час занять на карантині необхідно пропонувати дітям завдання, які передбачають різні підходи до опрацювання нового матеріалу.
   Зокрема, це може бути перегляд відео, наприклад, на каналі YOUTUBE, читання підручника та виконання вправ і завдань. У підручниках основ здоров’я є дуже багато вправ, які передбачають участь батьків. Ураховуючи факт, що батьки зараз вдома, бажано рекомендувати такі вправи, які будуть можливими і цікавими для спільної участі усіх членів родини.
   Важливим є урахування внутрішнього стану учнів. Учителям при спілкування з учнями бажано вислуховувати їх, акцентувати увагу, що вониможуть самостійно зробити багато задля збереження свого здоров’я. Наприклад, запроваджувати практику соціального дистанціювання (стояти навідстані від друзів, уникати натовпів, не торкатися людей, якщо в цьому немає необхідності тощо), а також зосередитися на засвоєнні хороших поведінкових і гігієнічних практик, таких як прикривати рот і ніс при кашлі, чхати в лікоть та
часто мити руки. Більше про те, як запобігати ризику бути інфікованим читайте тут.[ https://www.unicef.org/ukraine/en/coronavirus]/
   Під час спілкування з учнями необхідно враховувати їхні вікові особливості, спостерігати за реакцією і бути чутливими до рівня тривоги дітей. Якщо ви не можете відповісти на їхні запитання, не намагайтеся вигадати правильну відповідь. Використовуйте це, як можливість разом ознайомитися з інформацією. Її чудовими джерелами є вебсайти міжнародних організацій, наприклад, ЮНІСЕФ та Всесвітньої організації охорони здоров’я. Поясніть, що деяка інформація в інтернеті не є точною і краще довіряти експертам.
   Урахуйте поради ЮНІСЕФ, як можна і як не можна говорити з дітьми про коронавірус.
1. Ставте відкриті запитання та слухайте. Спочатку запропонуйте дитині обговорити проблему. Дізнайтеся, що саме діти вже знають, і дозвольте їм визначати напрямок розмови. Якщо діти ще маленькі й не чули про спалах, можливо, вам не потрібно піднімати це питання: просто нагадайте їм про хороші гігієнічні практики, не створюючи нових побоювань.
   Переконайтеся, що ви в безпечному просторі. Нехай дитина скаже все, про що думає, не обмежуйте її у цьому. Допомогти почати розмову можуть малювання, розповіді й інші види діяльності. Найголовніше — не применшуйте і не уникайте побоювань дітлахів.
Визнавайте почуття дітей та запевняйте їх, що боятися — це природно. Покажіть, що ви слухаєте їх, приділяючи всю свою увагу. Давайте зрозуміти, що діти можуть поговорити з батьками та своїми вчителями, коли захочуть.
2. Будьте чесні: поясніть правду словами, зрозумілими для дітей
   Діти мають право на правдиву інформацію про те, що відбувається у світі. Але дорослі несуть відповідальність за те, щоб захистити їх від стресу. Використовуйте мову, відповідну віку, спостерігайте за реакцією і будьте чутливі до рівня тривоги дітей. Якщо ви не можете відповісти на їхні запитання, не намагайтеся вигадати правильну відповідь. Використовуйте це як можливість разом ознайомитися з інформацією.
3. Покажіть їм, як захистити себе та своїх друзів
   Один із найкращих способів уберегти дітей від коронавірусу та інших захворювань — просто заохочувати їх регулярно мити руки. Це не повинно перетворитися на страшні розмови. Співайте разом або танцюйте, щоб зробити навчання цікавим. Ви також можете показати дітям, як прикривати обличчя під час кашлю чи чхання згином ліктя, пояснити, що краще не перебувати надто близько до
людей, у яких є ці симптоми, і попросити їх говорити вам, якщо вони починають відчувати, що у них лихоманка, кашель або ускладнене дихання.
4. Запевніть їх, що все буде добре
   Коли ми бачимо безліч сюжетів, які непокоять усіх, на телебаченні чи в інтернеті, здається, що криза просто оточила. Діти можуть не розрізняти зображення на екрані та реальність навколо себе. Вони можуть вірити, що їм загрожує небезпека. Ви допоможете дітям впоратися зі стресом, граючи чи відпочиваючи з ними, коли у вас є змога. Дотримуйтеся регулярних процедур і розкладу, наскільки це можливо, особливо перед сном, або допомагайте створювати новий розклад у нових умовах.
   Якщо у вашому районі спалах захворювання, нагадайте своїм дітям, що вони, ймовірно, не підхоплять інфекцію, що більшість людей, які мають коронавірус, не хворіють тяжко, і що багато дорослих наполегливо працюють над тим, щоб зберегти вашу родину.
Якщо ваша дитина почувається погано, поясніть, що їй доведеться залишитися вдома або в лікарні, оскільки це безпечніше для неї та її друзів.
   Скажіть їй, що ви знаєте, що часом це важко (можливо, страшно чи нудно), але дотримання правил допоможе зберегти всіх у безпеці.
5. Перевірте, чи не відчувають вони стигму та чи вони її не поширюють
   Спалах коронавірусу приніс численні повідомлення про расову дискримінацію у всьому світі, тому важливо переконатися, що ваші діти ані зазнають булінгу, ані сприяють йому.
   Поясніть дітям, що коронавірус не має нічого спільного з тим, який хтось має вигляд, звідки походить чи якою мовою говорить. Якщо дітей обзивають або знущаються над ними в школі, вони повинні відчувати і мати змогу безпечно розповісти про це дорослим, яким вони довіряють. Нагадайте своїм дітям, що кожен і кожна має право бути в безпеці в школі. Знущання — це завжди неправильно, і всі ми повинні робити все, щоб добре ставитися та підтримувати одне одного.
6. Шукайте помічників
   Дітям важливо знати, що люди допомагають одне одному добрими вчинками. Поділіться зокрема історіями медичних працівників, вчених і молодих людей, які працюють над тим, щоб зупинити спалах. Якщо діти знають, що співчутливі люди докладають зусиль для їхнього захисту, це заспокоює.
7. Дбайте про себе
   Ви краще допоможете дітям, якщо піклуватиметеся про себе. Діти бачать, як ви реагуєте на новини. Тому для них важливо розуміти, що ви спокійні й не панікуєте.
 Якщо ви занепокоєні або засмучені, знайдіть час для себе і зверніться до інших родин, друзів та людей у вашій громаді, яким ви довіряєте. Приділіть трохи часу заняттям, які допоможуть вам розслабитися та відновити сили.
8. Обережно закінчуйте розмови
   Дітям важливо знати, що вони не залишаться на самоті з бідою. Коли ви завершуєте розмову про дражливі речі, оцініть рівень тривожності дитини: спостерігайте за мовою тіла, оцінюйте, чи використовує вона звичайний тон голосу, і дивіться, як вона дихає.
Нагадайте дітям, що вони можуть у будь-який час поговорити з вами на будь-які інші теми, зокрема на складні. Нагадуйте, що ви піклуєтеся про них, слухаєте їх і що вони можуть звернутися до вас завжди, коли занепокоєні.
- Сайт ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-talk-your-childcovid-19
- Сайт ВООЗ https://www.who.int/countries/ukr/ru/

Ірина Козак, методист відділу природничоматематичних дисциплін та технологій
 

біології, основ здоров'я та екології | Переглядів: 43 | Додав: Nata | Дата: 03.04.2020 | Коментарі (0)

   У зв’язку з тимчасовим призупинення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, з метою виконання навчальних програм із хімії, біології і екології Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського рекомендує вчителям хімії, біології і екології:
1. Проаналізувати навчальну програму з метою виявлення складних тем, питань для розуміння:
– внести зміни до календарно-тематичного планування з навчального предмета на II семестр 2019/2020 навчального року;
– скоротити час на опрацювання окремих тем;
– об’єднати навчальні теми з урахуванням вікових, психологофізіологічних особливостей учнів;
2. Організувати самостійне навчання учнів:
– спланувати дистанційне навчання учнів відповідно до оновленого календарно-тематичного планування, з урахуванням вікових особливостей здобувачів освіта та дотриманням санітарно-гігієнічних норм використання комп’ютерної техніки та різноманітних ґаджетів; розробити завдання для самостійної роботи учнів в умовах проведення віддаленого навчання для кожного класу;
– із метою врахування індивідуальних особливостей учнів, рівня їх навчальних досягнень підготувати для самостійного опрацювання навчальний матеріал для учнів, який спрямований на вивчення, повторення та закріплення знань. До навчального контенту необхідно включити: відео лекції, відео інструкції для розв’язання складних питань; завдання для самопідготовки, тренувальні вправи, практичні завдання тощо;
– підготовлені матеріали розмістити на веб-ресурсі закладу освіти або власному веб-ресурсі, бажано створити спільний ресурс для закладу освіти та продумати, як організувати зворотній зв’язок;
– використовувати технології активного навчання, зокрема проєктної діяльності;
3. Організація зворотного зв’язку (перевірка та оцінювання виконаних учнями завдань), надання індивідуальних консультацій учням за допомогою таких інструментів дистанційного навчання: Zoom, Skype, Viber, Telegram, Messenger, Google class, Classtime, Edmodo, Moodle, електронної системи «Моя школа», власні блоги, хмарні сервіси (Office365, Google) тощо;
– запропонувати учням таблиці, схеми, ментальні карти (з використанням ресурсу Mindomo), які передбачають засвоєння матеріалу блоками;
– застосовувати сучасні інформаційно–комунікаційні технології дистанційного навчання: навчальні відеофільми, мультимедійні матеріали, інтерактивні вправи, віртуальні класні кімнати тощо.
Пропонуємо веб портали та сервіси, які допоможуть учителям у підготовці до віддаленого навчання учнів та для створення електронного контенту:
1. https://learningapps.org/ – Learningapps, різноманітні інтерактивні вправи.

2. https://imzo.gov.ua/pidruchniki/elektronni-versiyi-pidruchnikiv/ – електронні версії підручників.
3. http://www.osvitaua.com/youpub/ – сайт видавництва, містить навчальні ресурси.

4. http://interactive.ranok.com.ua/course/group/serednya-ta-starsha-shkola – інтерактивне навчання видавницва «Ранок».
5. https://www.youtube.com/channel/UCMIVE71tHEUDkuw8tPxtzSQ – «Цікава наука».
6. https://naurok.com.ua/ – для вчителів та учнів.
7. https://besmart.study/ – онлайн-платформа підготовки до ЗНО.
8. https://eschool.dn.ua/local/staticpage/view.php?page=resources – репозитарій корисних освітніх ресурсів.
9. https://osvitoria.media/ – уроки кращих учителів України, онлайнові конкурси, проєкти, цікава інформація для учнів, учителів і батьків «Освіторія. Медіа».
10. https://www.ranok.com.ua/game/virtualschool/?fbclid=IwAR0nMhcoBmePWOrCaDqXrBRZQtvODvPYT0lfdK1DRv4LxBobC_uBRFBCmI,
11. https://www.classtime.com/uk/ тощо.
Корисні біологічні Інтернет-ресурси Біологія дистанційно: 

добірка корисних онлайн-ресурсів: https://osvitanova.com.ua/posts/3593-biolohiia-dystantsiino-dobirka-korysnykhonlain-resursiv

https://www.youtube.com/channel/UCa2bGe4orwKJBSjGd7V2jKQБіологія.

Онлайн-підготовка до ЗНО:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLR8wzszIquejIUA6YYXCIsWaAug9VDvTG&fbclid=IwAR01Tb3d16la0vrFaQ0jmxvgEhY9V2xnDHaUCXTjpCNng-8_KQq3jqM_eiM&app=desktop
Курси дистанційного вивчення біології:

https://www.ed-era.com/ 

Курси EdEra: https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EdEraOsvitoria+BIO+1/about

Інтерактивні навчальні програми: http://star.mit.edu/
Сайт «3D Human Anatomy» допоможе розібратися з будовою тіла людини за допомогою 3D моделей: http://www.3dscience.com/
Біологічні мультфільми, інша інформація: https://www.shmoop.com/
Цікаві біологічні статті: http://www.naturalist.if.ua/
Хімічна й біохімічна інфографіка www.compoundchem.com
Вчені-лауреати Нобелівської премії http://nobelprize.org
Біологічний сайт: http://biology.org
«Онлай курс «Автостопом по біології»: https://www.youtube.com/playlist?list=PL_zDp5rG6HquhkY3FrR_oQOv_7TZmr6gc
Ютуб-канал Тетяни Чічковської: https://www.youtube.com/channel/UCvcdUaQnYBLFwAs1d7CgQ8g
Сайт «Моя наука» http://my.science.ua
Microbiology Online http://microbiologyonline.org
Science Museum /SSPL https://blog.sciencemuseum.org.uk
Статистичні параметри популяції. Загальна екологія (Online курс лекцій): https://bitly.su/Bq8L 
Міжнародний природничий інтерактивний конкурс «Колосок»: http://kolosok.org.ua/arhiv/gyrnaly-ukr/
Міжнародна природознавча гра «Геліантус» http://www.helianthus.com.ua/
 

Корисні хімічні Інтернет-ресурси

Хімія дистанційно: добірка готових ресурсів:
https://osvitanova.com.ua/posts/3586-khimiia-dystantsiino-dobirka-hotovykhresursiv
Інтернет-ресурси_Хімія: http://zw.ciit.zp.ua/index.php/
Перелік веб-сайтів, які допоможуть поглибити знання з хімії:
http://chem.in.ua/events/Perelik-veb-sajjtiv,-jaki-dopomozhut-%20Vam%20poglibiti%20znannja%20z%20khimiї/
5 онлайн-лабораторій для підготовки до ЗНО з хімії:
https://znoclub.com/pidgotovka-do-zno/974-5-onlajn-laboratorij-dlyapidgotovki-do-zno-z-khimiji.html
17 лекцій з органічної та неорганічної хімії: https://womo.ua/17-lektsiy-zhimiyi/
https://chem10.jimdofree.com/ хімія/загальна-та-неорганічнахімія/відеодосліди/
https://chem10.jimdofree.com/хімя/матеріали-до-уроку/
Прості експерименти, які покажуть, що наука вдома – це весело:
https://nus.org.ua/articles/prosti-eksperymenty-yaki-pokazhut-shho-nauka-vdomatseveselo/?fbclid=IwAR2l7k_H3PqKngVbUIQ0Xr6Nu3f0Yld4cQHUSdh302V89WnTQ1e4ukXA4ws
Електронна бібліотека науково-популярного природничого журналу для дітей «Колосок»: https://e-kolosok.org/on-line-navchannya-z-koloskom/
Ютуб-уроки:
7 клас
https://www.youtube.com/watch?v=Ssn53BJSGDE&list=PLtZcZP-6SmQ5P0JiSnTjqTRsHrHOU37fG
8 клас
https://www.youtube.com/watch?v=3rO_3Gh24Us&list=PLExsQHSmZLcV78ZC-O9A9DjXQC9VEMbDp
9 клас
https://www.youtube.com/watch?v=BMbADmn4nY&list=PLDtKFF36v0FIeSb_6du2Ner44UFMlGFK-
10 клас
https://www.youtube.com/results?search_query=хімія+10+клас+органіка
11 клас
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzYA4T7rnyZNPtwRysxOG_Z2iqMDXGk0
    Нагадуємо, що всі новини та оголошення, щодо організації освітнього процесу та заходів для учителів хімії, біології і екології, розміщено на сайті «Хімічна та біологічна освіта Полтавщини».

Віктор Бур’ян, методист відділу природничоматематичних дисциплін та технологій ПОІППО

біології, основ здоров'я та екології | Переглядів: 65 | Додав: Nata | Дата: 03.04.2020 | Коментарі (0)

Проблема «Формування та розвиток ключових компетентностей особистості в умовах Нової української школи»

Серпень 2019 року

«Організаційно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу»

1. Аналіз роботи м/о вчителів біології та основ здоров’я за 2019 – 2020 н. р. (Марченко С. В., голова м/о).

2. Ознайомлення з інструктивно-методичними рекомендаціями МОН України щодо організаційно-методичного забезпечення нового 2019 – 2020 н. р. (Погибко Н. І., методист МК).

3. Затвердження плану роботи м/о вчителів біології, екології та основ здоров’я на 2019 – 2020 н. р. (Марченко С. В., голова м/о).

Жовтень 2019 року

1. Майстер-клас «Використання сервісів Google у роботі сучасного вчителя» (Легка З. В., вчитель біології ЗОШ № 7).

2. Із досвіду роботи – презентація творчих надбань «Технології особистісно-орієнтовного навчання біології» (Ніколаєнко Ю. В., вчитель біології ЗОШ № 9 ім. І. А. Зубковського).

3. Формування ключових компетентностей на уроках біології (Дюдюк Л. І., вчитель біології НВК (ДНЗ-ЗНЗ) «Гелікон»).

Січень 2020 року

Прес-конференція «Інтеграція самоосвітньої діяльності вчителя і учня»

1. STEM-технології в освіті (Мирошниченко В. А., вчитель біології ЗОШ № 1 ім. Панаса Мирного).

2. Використання на уроках біології інформаційно-комунікаційних технологій у поєднанні з інтерактивними методами навчання (Іпатова І. І, вчитель біології СШ № 5).

3. Тренінгове заняття «Особисте зростання вчителя» (Марченко С. В., голова м/о).

Березень 2020 року

Панорама методичних ідей «Зміни в сьогоденні»

1. Екологічне виховання школярів (Якименко Н. О., вчитель біології ЗОШ № 9 ім. І. А. Зубковського).

2. Як організувати свято науки в школі (Марченко С. В., голова м/о).

3. Дудлінг як ефективний засіб розвитку креативності учня (Коморна В. В., вчитель основ здоров’я ЗОШ № 3).

4. Методичні рекомендації щодо закінчення 2019 – 2020 н. р. (Погибко Н. І., методист МК).

5. Аналіз роботи м/о за 2019 – 2020 н. р. та вироблення завдань на 2020 – 2021 н. р. (Марченко С. В., голова м/о, вчителі ЗЗСО).

біології, основ здоров'я та екології | Переглядів: 173 | Додав: shkola9 | Дата: 02.09.2019 | Коментарі (0)

    У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик процесу формування в учнів  предметних і життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, тобто підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.

   Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей  учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання були спрямовані на розвиток творчої особистості, розкриття обдарованості кожної дитини.

біології, основ здоров'я та екології | Переглядів: 144 | Додав: shkola9 | Дата: 24.06.2019 | Коментарі (0)


влажность:

давление:

ветер:




























Пошук


Відділ освіти Миргородської міської ради © 2020
Створити безкоштовний сайт на uCoz