ХХІ століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Стрімко міняється техніка і технології, і щоб не відчути себе викинутими за борт сучасного життя, треба постійно вчитися. Процес навчання супроводжує людину протягом усього її життя.
Сьогодні соціуму необхідні учні, готові змінюватися і пристосовуватися до нових потреб життя, оперувати і керувати інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, тобто соціально компетентні особистості. «Можна привести коня на водопій, але не можна примусити його пити» - говорить англійське прислів’я. Як не тільки привести учня в клас, а й залучити його до активної роботи? Як навчити нового, не змушуючи «пити» насильно, а викликати «спрагу» до знань? Необхідно перебудувати навчально – виховний процес так, щоб у ньому багато часу займало не пасивне сприйняття навчальної інформації в умовах «словесної сидячої педагогіки», а активна, самостійна, у тому числі науково – пошукова, діяльність учнів. Привнесення якоїсь загадки або таємниці не тільки підвищить інтерес до навчання, але й перетворить обов’язковий «нудний» елемент освіти на гру. Важливо розробляти якнайбільше дотепних, захоплюючих за формою й за змістом, творчих, проблемних, пошукових завдань.
Саме ці питання розглядали вчителі початкових класів на міському семінарі-тренінгу «Розвиток соціальної компетентності молодших школярів на уроках методом гри», що відбувся 20 березня 2017 року на базі Миргородської ЗОШ №1 ім. Панаса Мирного. Представники творчої групи розпочали роботу зі знайомства з навчальним закладом. Гості були в захопленні від естетичного оформлення рекреацій початкової школи – «Містечка безпеки» та «Сторінок Червоної книги».
Роботу семінару очолила методист відділу освіти Кічайкіна В.В., яка презентувала новітні методичні прийоми, сучасні підходи та шляхи розв’язання проблемних життєвих ситуацій. Члени творчої групи відвідали урок у 3-В класі «Складання тексту-опису. Соняшник», проведений з використанням інтерактивних, інноваційних технологій. Учитель Четверова Ірина Сергіївна продемонструвала, як, використовуючи диференційований підхід та ігрову діяльність, можна залучити до роботи весь клас.
Учасники семінару ознайомились як з теоретичним, так і практичним надбанням педагогів навчальних закладів міста. Всіх зацікавив тренінг, який провела голова творчої групи вчитель гімназії ім. Т.Г.Шевченка Кармаза Тетяна Юріївна. Вправи «Очікування», «Не хочу хвалитися, але найбільше я люблю…», «Інтерв’ю», «Сірник» допомогли розвинути комунікативні навички, емоційний інтелект, упевненість у собі, позитивну мотивацію.
Сповнені неповторних вражень присутні були щиро вдячні організаторам за гостину у творчих лабораторіях вчителів-початківців Миргородської ЗОШ №1, адже їх власні педагогічні портфоліо поповнилися новими методичними родзинками.
Семенчук В.Ю., заступник директора з навчальної роботи 1-4 класів Миргородської ЗОШ І-ІІІст. №1 ім. Панаса Мирного
|