Творчого учня (вихованця) може виховати лише творчий педагог, який сам є особистістю. Виявляти, розвивати і зрошувати творчі паростки в особистості педагога — основне завдання методичної служби навчального закладу (НЗ).
Що ж саме стимулює самовдосконалення та активність педагога у методичній роботі? Яким чином активізувати, контролювати, оцінювати та підсумовувати цю роботу?
Відповіддю на перше запитання є те, що методична робота педагогічного працівника умовно поділяється на періоди від атестації до атестації.
Кожному такому періоду відповідають три етапи.
I етап — це робота в міжкурсовий період, протягом якого педагог активно працює над підвищенням свого професійного рівня, бере участь у всіх видах методичної роботи, які співзвучні його гемі самоосвіти, активно вивчає та впроваджує передовий педагогічний досвід з порушеного питання.
II етап — курсова підготовка, в результаті якої відбувається корекція та діагностика професійного зростання педагога. На цьому етапі відбувається своєрідна самооцінка досягнень. Педагог зіставляє відповіді на запитання: яким я є сьогодні? Яким я маю бути сьогодні? Що ще потрібно удосконалити, вивчити, врахувати, щоб відповідати вимогам сьогодення?
III етап — атестація вчителя, в результаті якої встановлюється відповідність кваліфікаційним категоріям (див. схему 1).
|