Атестація педагогічних працівників — складова частина підвищення педагогічної кваліфікації. Вона передбачає зростання професіоналізму, розвиток творчої активності, стимулювання діяльності, диференційоване оцінювання результатів педагогічної праці. За умови об'єктивності та дотримання вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН України 06.10.2010 р. № 930, атестація позитивно впливає на навчально- виховний процес.
Деякі питання атестації потребують роз'яснення та методичних рекомендацій. Серед них: порядок здійснення атестації, порядок організації методичної роботи педагога, що атестується, створення системи атестаційної роботи позашкільного закладу, атестація сумісників, заповнення атестаційних листів, система контролю методичної роботи педагога тощо.
Атестація (від лат. «свідчення») — визначення кваліфікації, рівня знань працівника чи того, хто навчається; відгук про його здібності, ділові та інші якості.
Кроки | Термін виконання |
Що робити
| 1 | До 15.09.2011 |
Ознайомитися з пакетом документів із атестації | 2 | До 10.10.2011 |
Подати власноруч написану заяву про атестацію (за необхідності, відповідно до п. 3.1 Положення)
| 3 | До 20.10.2011 |
Разом із відповідальним членом атестаційної комісії узгодити графік атестації (відкриті уроки; відкритий виховний захід; аналіз результативності роботи педагога протягом останніх 5 років; курсова перепідготовка; підготовка та участь у педраді (методраді, засіданнях відділу); творчий звіт, заповнення анкет тощо). Ознайомитись під підпис з графіком проведення атестації
| 4 | За тиждень до курсової підготовки |
Звернутися до заступника директора НЗ (або секретаря) для отримання направлення. При собі мати копію диплому. Після закінчення курсів надати копію посвідчення
| 5 | Протягом 1 семестру
|
Ознайомити відповідального члена атестаційної комісії з навчально-методичним комплексом (програмне забезпечення занять, наявність власних доробків, використання запозичених методик, робота над науково-методичною проблемою, підвищення фахового, професійного досвіду тощо) | 6 | Протягом 1 семестру
|
Усі заняття педагога, що атестується, відкриті для відповідального члена атестаційної комісії. Разом із ним підготувати відкрите атестаційне заняття / виховний захід, проаналізувати результативність своєї роботи за підсумками минулих років, І семестру | 7
|
Наприкінці І семестру (грудень) |
Виступ з доповіддю на науково-практичній конференції педагогічних працівників закладу з проблемної теми | 8
|
За три тижні до атестаційного заняття |
Повідомити адміністрацію про термін проведення заняття / виховного заходу | 9
|
За тиждень до атестаційного заняття |
Разом із відповідальним членом атестаційної комісії проаналізувати «пробне заняття» (в іншій групі паралельного рівня, якщо груп кілька), внести корективи до атестаційного заняття, запросити колег на заняття / виховний захід, підготуватися до самоаналізу заняття / виховного заходу
| 10
|
У період підготовки до педради (МР, засідання МК) |
Звернутися до відповідального за проведення педради члена адміністрації, виконати завдання з питань аналізу, моніторингу, підготовки матеріалів, за необхідності організувати роботу творчої групи | 11
|
До 20.02.20р. |
Надати до атестаційної комісії закладу охайно оформлені, надруковані матеріали з досвіду роботи педагогічного працівника у міжатестаційний період | 12
|
Березень, відповідно до графіка засідань атестаційної комісії |
Виступ на засіданні атестаційної комісії, ознайомлення з її висновками, вручення атестованому другого примірника атестаційного листа (у тижневий термін після засідання комісії) |
|