Четвер, 16.07.2020, 16:39
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Бухгалтерія [1]
Бухгалтерська звітність
Конкурси [0]
Конкурси на замыщення вакантних посад


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія


Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0
Форма входу
Главная » 2016 » Лютий » 23 » Дослідження стану готовності педагогічних працівників ЗНЗ міста
16:46
Дослідження стану готовності педагогічних працівників ЗНЗ міста

Дослідження

стану готовності педагогічних працівників ЗНЗ міста

щодо впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими потребами (лютий 2016 року)

 

Для дослідження стану готовності педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів міста щодо впровадження інклюзивного навчання для дітей з особливими потребами було проведено анкетування педагогів. Анкета складалася з 17 запитань, які включали в себе закриту, відкриту на напіввідкриту форми. Запитання стосувалися вивчення актуальності проблеми впровадження інклюзивного навчання в ЗНЗ, вплив інклюзії на здорових дітей та з порушеннями психофізичного розвитку, рівня підготовки педагогів до викладання в інклюзивному класі.

Під час дослідження було опитано 161 педагогічна працівника (учителі початкових класів, іноземної мови, математики, фізики, інформатики, хімії, біології, географії, економіки, учителі художньо-естетичного циклу), що становить 50,5% від загальної кількості педагогів міста. Загальний педагогічний стаж респондентів викладено в таблиці 1.

 

Табл.1

Стаж роботи

Кількість

%

до 5-ти років

16

9,9

до 10-ти років

19

11,8

більше 10-ти років

126

78,3

91,3% опитаних стверджують, що кількість дітей з порушеннями розвитку в Україні щороку збільшується.

29,2 % педагогів вважають, що якісна середня освіта сьогодні однаково доступна для всіх громадян України, їм заперечують 27,3%, а 43,5% педагогів визнають лише частковий доступ до освіти дітям із особливими потребами.

На запитання «Прихильником якої форми навчання для дітей з особливими потребами Ви є?» педагоги визначають індивідуальну форму та інклюзивні класи з наявністю асистента вчителя (табл.2).

Розподіл відповідей на запитання «Прихильником якої форми навчання для дітей з особливими потребами Ви є?»

Табл.2

Варіанти відповідей

Кількість

%

спеціальні класи в складі ЗНЗ

46

28,6

спеціальні школи;

50

31,1

індивідуальна форма навчання

79

49,1

інклюзивні класи з наявністю асистента вчителя

94

58,4

Причинами, що перешкоджають впровадженню інклюзивного навчання є фінансова і матеріальна незабезпеченість (63,4%), відношення та стереотипи людей – 47,8%, на відсутність знань та інформації з даної проблеми вказали 16,8% опитаних. Причому власний рівень знань та вмінь з питань інклюзивної освіти 75,8% педагогів ЗНЗ оцінюють як недостатній. Найбільше їх цікавлять питання організації навчання дітей з особливими потребами, створення сприятливої атмосфери в дитячому середовищі, в якому навчається дитина з функціональними обмеженнями,  міжнародний досвід в розвитку інклюзивної освіти. Поняттєва та термінологічна сутність інклюзивної освіти, нормативно - правова база з інклюзії в Україні, вимоги до створення інклюзивного середовища цікавлять педагогів менше. (Табл.3).

Табл.3.

Розподіл відповідей педагогів на запитання «Яку науково-методичну
консультацію із перелічених питань Ви б хотіли одержати?»

Варіанти відповідей

Кількість

%

інклюзивна освіта: сутність, поняття, термінологія

32

19,9

діти з особливими потребами та організація їх навчання

114

70,8

сучасні тенденції розвитку спеціальної освіти

63

39,1

міжнародний досвід в розвитку інклюзивної освіти

81

50,3

вимоги до створення інклюзивного середовища в ЗНЗ

78

48,4

нормативно - правова база з питань інклюзії

55

34,2

створення архітектурної доступності в закладі

41

25,5

створення сприятливої атмосфери в дитячому середовищі, в якому навчається дитина з функціональними обмеженнями

89

55,3

Педагоги вважають, що підвищити обізнаність у сфері спеціальних педагогічних знань мають в інституті післядипломної педагогічної освіти (49,1%), потрібно одержати додатково диплом ВНЗ за спеціальністю «Дефектологія» (41,6%), під час навчання у ВНЗ – 36,%, дистанційно – 8,7%.

На сьогоднішній день рівень науково-методичного забезпечення навчального закладу щодо запровадження інклюзивного навчання педагоги оцінюють як відсутній – 75,8%, 22,4% як посереднє.

Для забезпечення оптимальних умов розвитку та навчання дітей з психофізичними порушеннями у школі, насамперед, потрібно: організувати соціальне середовище через спеціальну підготовку педагогів та учнів конкретного класу (50,9%), провести інформаційно-пояснювальну роботу з педагогами та батьками навчального закладу (37,3%), надавати психопрофілактичну та психокорекційну допомогу дитині (34,2%), надавати консультації батькам дитини, що має психофізичні вади (27,3%).

Для підвищення ефективності впровадження інклюзивного навчання у закладі, педагогічні працівники ЗНЗ пропонують проведення тренінгів, практикумів з дітьми, спрямовані на формування у дітей адекватного відношення до людей з особливими потребами (49,1%), стажування педагогів в закладах, де успішно реалізується інклюзивне навчання (37,3%), залучення спеціалістів для обміну досвідом (33,5%), розробляти теоретичні та практичні матеріали на допомогу вихователям, вчителям, батькам (26,1%).

 

Виходячи з аналізу результатів опитування педагогічних працівників про стан готовності педагогічних працівників ЗНЗ щодо впровадження інклюзивного навчання для дітей з особливими потребами, отримано наступні результати:

 

  1. Кількість дітей з психофізичними порушеннями в Україні щороку збільшується.
  2. Якісна середня освіта, на думку педагогів, частково доступна для всіх громадян України.
  3. Більша частина педагогів ознайомлені з поняттям «інклюзія», проте не всі диференціюють його з поняттям «інтеграція».
  4. Педагоги частково володіють інформацією з питань впровадження інклюзивного навчання в навчальних закладах.
  5. Педагоги є прихильниками інклюзивних класів з наявністю асистента вчителя та індивідуальної форми навчання для дітей з особливими потребами.
  6. Залучення дитини з особливими потребами в загальноосвітній навчальний заклад загальній соціалізації та розвитку комунікативних функцій.
  7. В результаті інклюзивного навчання створюється ефект співпраці, співпереживань, співжиття, відповідальності, діти стають добрішими, здорові учні накопичують позитивний досвід взаємодії, взаємодопомоги та співжиття.
  8. Педагоги оцінюють рівень науково-методичного забезпечення навчального закладу щодо запровадження інклюзії закладу як відсутній.
  9. Серед інформації з проблеми інклюзії педагоги хотіли б отримати знання, в першу чергу про організацію навчання дітей з особливими потребами, створення сприятливої атмосфери в дитячому середовищі, в якому навчається дитина з функціональними обмеженнями,  міжнародний досвід в розвитку інклюзивної освіти.
  10. Вчителям ЗНЗ для роботи в системі інклюзивної освіти потрібно буде підвищувати обізнаність у сфері спеціалізованих педагогічних знань в інституті післядипломної педагогічної освіти.
  11. Власний рівень знань та вмінь з питань інклюзивної освіти педагоги оцінюють як недостатній.
  12. Інформацію з питань інклюзивної освіти педагоги ЗНЗ отримують шляхом самоосвіти, обміну досвідом з колегами, відвідуванням методичних заходів міського та обласного рівнів.
  13. Основною причиною, що перешкоджає впровадженню інклюзивного навчання, педагоги вважають фінансову та матеріальну незабезпеченість, відношення та стереотипи людей.
  14. Для забезпечення оптимальних умов розвитку та навчання учнів з психофізичними вадами у масовій школі, насамперед, потрібно через спеціальну підготовку педагогів та учнів конкретного класу, проведення інформаційно-пояснювальної роботи з педагогами та батьками навчального закладу, надання психопрофілактичної та психокорекційної допомоги дитині.
  15. Насамперед, в інклюзивному класі педагогам потрібно сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми в класі, школі, узгоджувати свої навчальні плани зі спеціалістами, педагогами та батьками дитини з особливими потребами, залучати батьків дітей з психофізичними вадами до участі в житті школи.
  16. Підвищенню ефективності впровадження інклюзивної освіти в ЗНЗ сприяє залучення спеціалістів для обміну досвідом, організація курсів підвищення кваліфікації.

 

Методист                   Р.О.Білецька

Просмотров: 284 | Добавил: furmanpost | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

влажность:

давление:

ветер:




























Архів записів
Календар
«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
Пошук


Відділ освіти Миргородської міської ради © 2020
Створити безкоштовний сайт на uCoz