Saturday, 20.04.2024, 05:22
Вітаю Вас Guest | RSS


Меню сайту
Категорії розділу
Бухгалтерія [1]
Бухгалтерська звітність
Конкурси [3]
Конкурси на замыщення вакантних посад
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Булінг опитування
Форма входу


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія





Главная » 2013 » January » 31 » Перша «Школа сприяння здоров’ю» діє у нашому місті .
17:20
Перша «Школа сприяння здоров’ю» діє у нашому місті .

Перша «Школа сприяння здоров’ю» діє у нашому місті . (Нотатки із семінару керівників навчальних закладів).

 Вироблення належного ставлення до свого здоров’я є

важливою умовою оздоровлення суспільства. І здійснювати його важливо зі школи, бо це єдина структура, через яку «проходить» усе населення країни, а навчально-виховний процес- систематизований процес за допомогою якого можливо формувати мотивацію до здорового способу життя. Тому роль школи у збереженні і зміцненні здоров’я визначальна. Для формування культури здоров’я учнів важливе значення має впровадження у навчально-виховний процес здоров’язберігаючих освітній технологій, якими повинен досконало володіти сучасний педагог. Поняття здоров’язберігаючі технології об’єднує в собі всі напрямки діяльності загальноосвітнього закладу щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів. Здоров’язберігаючі технології інтегрують всі напрямки роботи навчального закладу по зміцненню і збереженню здоров’я учнів: раціональну організацію навчального процесу і рухову активність у відповідності з санітарними вимогами та гігієнічними нормами, організацію харчування, комплексний педагогічний вплив з метою орієнтації учнів на цінність індивідуального здоров’я як основи активної життєдіяльності.

            Саме такі завдання поставив перед собою педагогічний колектив ЗОШ №9, коли розпочав роботу у проекті «Школа сприяння здоров’ю». Другий рік поспіль учні та вчителі школи пропагують здоровий спосіб життя і живуть за законами добра і милосердя, залучивши до співпраці батьківську громадськість, представників медичної галузі, громадські організації. Центр «Здоров’я», створений у школі, проводить навчальні тренінги, семінари для працівників школи та батьків, залучаючи викладачів Полтавського обласного інституту післядипломної освіти та Полтавського державного педагогічного університету ім.В.Г.Короленка. Обов’язковим у навчальному закладі стали уроки «Здоров’я», ранкова зарядка, фізкультурні паузи, уроки хореографії. Ефективно працюють гуртки та спортивні секції, а туристичні походи є невід’ємною частиною родинного виховання, бо у них беруть участь не тільки діти і педагоги, а й батьки, дідусі і бабусі. Учителі школи створюють атмосферу пошуку, відкриттів не тільки наукових, суто пізнавальних, а й морально-етичних. З цією метою введено факультативний курс «Профілактика ризикової поведінки», активно працює агітбригада «Крок вперед», яка виступає не тільки у своєму навчальному закладі, а й школах міста, учні старших класів з величенним задоволенням беруть участь у проекті «Fair play - чесна гра». Слід сказати, що саме тренери – волонтери ЗОШ №9 Величко В.Г. та Рябко П.В. вперше спробували інтегрувати в урок фізичної культури проект «Fair play - чесна гра» елементи футболу та профілактику ВІЛ – інфекції, і вже восени провели майстер-клас для вчителів фізичної культури та заступників з виховної роботи навчальних закладів міста. Наразі зараз у місті за методикою «Fair play - чесна гра» працюють ЗОШ №1, ЗОШ№3, ЗОШ№7, ЗОШ№9, НВК «Гелікон». До речі, участь у цьому проекті дає змогу безкоштовно отримати спортивний інвентар.

Однією з важливих складових збереження психологічного здоров’я учнів є відстеження психологічного стану тривожності та самопочуття. Стан тривожності та рівень сомооцінки вчителі враховують у своїй роботі, і значну роль у цьому відіграє практичний психолог, яка завжди допоможе зняти нервове напруження, відновити душевну рівновагу. Постійний моніторинг стану фізичного здоров’я учнів допомагає батькам і учителям оцінити стан фізичного розвитку учнів, їхню поставу, функціональні можливості  організму або ступінь відхилення від норм розвитку. Наслідки моніторингових досліджень фіксуються у «Щоденнику здоров’я» та  «Паспорті здоров’я» дають можливість  коригувати стан здоров’я і учнів, і вчителів та проводити профілактичні заходи. Нещодавно «Школу сприяння здоров’ю» презентували керівникам навчальних закладів міста на черговому засіданні постійнодіючого семінару керівників навчальних закладів. Відкрила засідання начальник відділу освіти Нікітченко А.Б., яка наголосила на важливості виховання у школярів  відповідального ставлення до свого здоров’я та здоров’я людей, що їх оточують, як найвищої цінності, формування через освіту здорового способу життя. Директор школи Лушин Ю.В., який є ініціатором даного проекту, презентував ті досягнення, які є у навчальному закладі.

А потім керівники навчальних закладів, методисти методичного кабінету мали змогу практично познайомитися із запровадженням здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі. Так, на уроці у 1-В  учитель Помєщикова Н.О. повела всіх у світ математики, де поряд із арифметичними навичками було продемонстровано і здоров’язберігаючі  технології. Учитель 2 – А класу Малій Л.С.познайомила присутніх зі своїми вихованцями і розглянула тему «Про доброту і милосердя», де поєдналися з навчальним матеріалом і рухова активність учнів із застосуванням різних метод, що спрямовані на збереження здоров’я дітей. На уроці математики у 5 класі (учитель Юхименко Г.Д.) учасники семінарського заняття не тільки слухали про додавання і віднімання десяткових дробів, а й займалися руховою діяльністю. Величезне захоплення викликав виступ агітбригади «Крок вперед» (керівник Галушко О.М., заступник директора з виховної роботи), девіз якої «Зроби свій вибір на користь здоров’ю» переконав всіх у тому, що потрібно бути оптимістом, рухаючись по шляху зміцнення здоров’я і радіти успіхам. Також присутні мали змогу побачити як практично використовуються невеличкі мішечкм з йодованою сіллю для профілактики сколіозу і короткозорості, спеціальні килимки для розвитку рухової моторики; вправи зорово-рухової траекторії, спеціальні фізкультхвилинки та парти-конторки.

            Насамкінець учасники семінару говорили про переваги і доцільність запровадження здоров’язберігаючих технологій у освітньому просторі навчальних закладів міста, ділилися досвідом, як побудувати навчально-виховний процес таким чином, щоб створити реальні умови для формування культури здоров’я всіх учасників навчання і виховання: учнів, вчителів, співробітників та батьків, виробили методичні рекомендації і прийняли відповідні рішення.

 

Т.Даценко, завідувач методичного кабінету міського відділу освіти.

Просмотров: 928 | Добавил: Юлия | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Архів записів
Календар
«  January 2013  »
SuMoTuWeThFrSa
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Пошук
Block title
Block content

влажность:

давление:

ветер:



























Відділ освіти Миргородської міської ради © 2024
Create a free website with uCoz