Понеділок, 19.02.2018, 10:06
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту


















Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Відділ освіти та ММК

Головна » Відділ освіти та ММК » Методоб'єднання вчителів » хімії

​​​​​​​Підвищення інтересу учнів до предмету хімії через проектну діяльність

Розвиток сучасної науки і техніки ставить перед школою нові завдання. Випускник сучасної школи, який житиме і працюватиме в новому тисячолітті, повинен володіти певними якостями, зокрема:

-        самостійно набувати необхідні знання, вміло застосовуючи їх на практиці для розв'язування назрілих проблем;

-        критично мислити, уміти бачити труднощі і шукати шляхи їх подолання;

-        грамотно працювати з інформацією;

-        бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах;

-        самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня.

Сформувати такі якості можливо лише через особистісно-орієнтовані технології, оскільки навчання, орієнтоване на середнього учня, засвоєння і відтворення ним знань, умінь та навичок, не може задовольнити сучасні потреби. Особистісно-орієнтоване навчання - це навчання, у якому особистість учня перебуває в центрі уваги вчителя, психолога, і саме пізнавальна діяльність, а не викладання, є визначальною.

Особистісно-орієнтоване навчання за своєю суттю є диференційованим підходом до учнів на основі посильних вимог з урахуванням їхніх інтересів, рівня інтелектуального розвитку, підготовки з хімії, здібностей і задатків.

Альтернативою традиційним методом навчання може бути метод проектів.

Проект у перекладі з латині означає "самостійний пошук шляху" (СЗС-М.: Советская энциклопедия. - 1981. - С. 1077).

Проект учнівський – індивідуальне або групове учнівське дослідження, здійснене на основі вільного вибору учнів з урахуванням інтересів школярів. Цикл проектного навчання вміщує: продумування, розробку, впровадження та емоційну підтримку учнівського проекту.(Слайд 3)

Метод проектів не є принципово новим у світовій педагогіці. Він виник у 20-ті роки минулого століття в США (його називали також методом проблем). Цей метод пов’язують з ідеями гуманістичного напряму філософії й освіти, висунутими американським філософом і педагогом Дж. Дьюї, а також його учнем В. Кілпатриком.

Проектний метод – дидактичний засіб активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку креативного мислення й формування визначених у них особистісних якостей. Три "КИТИ", на яких тримається дана технологія – це самостійність, діяльність, результативність. (Слайд 4)

Такий метод допомагає учням самостійно пройти всі етапи дослідження обраної проблеми, формує навички пошукової, аналітичної, творчої діяльності.

Метод проектів завжди орієнтований на самостійну роботу учнів - індивідуальну, групову, парну, яку учні виконують протягом певного часу. Цей метод органічно поєднується з груповим підходом до навчання. Якщо говорити про метод проектів як педагогічну технологію, то вона включає в себе сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за своєю суттю.

Під проектом розуміють сукупність певних дій, документів, текстів, призначених для створення реального об’єкта, предмета або теоретичного продукту.

Проектна діяльність останнім часом все ширше входить у на­вчальний процес.

Метод проектів привернув увагу багатьох творчих учителів. Чим зумовлена така зацікавленість?

Робота над проектом — це практика особистісно орієнтованого навчання, що враховує у процесі навчання конкретного учня, його вільний вибір, особисті інтереси. Тому цей учень розуміє, навіщо йому знання і де їх застосувати. Щоб досягти таких результатів, педагог має знайти розумний баланс між академічними знаннями і прагматичними вміннями.

Процес роботи за методом проектів складається з кількох основних етапів:

-        Вибір теми. Учні пропонують теми, а вчитель допомагає їм у виборі однієї з них.

-        Визначення мети. Вчитель допомагає учням визначити найактуальніші і водночас посильні для учнів завдання на певний проміжок часу.

-        Розробка проекту-плану діяльності для досягнення визначеної мети. На цьому етапі відбувається вибір методів і засобів для роботи над проектом. Наприклад, експеримент, інтерв'ю, соціологічне опитування, вивчення літератури, пошук інформації.

-        Виконання проекту. Конкретна практична робота або низка практичних кроків до поставленої мети. Час виконання і термін проміжного контролю визначаються вчителем.

-        Підбиття підсумків або презентація проекту проводяться як під час уроку, так і в позаурочний час. (Слайд 5)

Проект характеризується такими ознаками:

•розв’язується певна проблема;

•результати мають практичну, теоретичну чи пізнавальну значущість для учнів;

•має місце самостійна діяльність учнів (індивідуальна, парна, групова);

•учні займаються дослідницькою роботою;

•передбачена необхідність інтегрувати знання та вміння з різних вивчених предметів. (Слайд 6)

Робота над проектом складається з таких етапів:

•підготовчий етап (визначення теми і мети проекту, обговорення проблеми, висунення гіпотези);

планування (визначення джерел, засобів збирання, методів аналізу інформації, способів представлення результатів; установлення критеріїв оцінювання результату процесу);

дослідження, спостереження, робота з інформаційними ресурсами, анкетування, експеримент;

•аналіз інформації, підбиття підсумків, формулювання висновків;

•оцінювання результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями;

•творчий звіт, презентація отриманих результатів. (Слайд 7)

Усі проекти реалізуються за чітким алгоритмом.

Хочеться зауважити, що будь-яка робота над темою чи просто групова робота не може називатися методом проектів. Проектна технологія передбачає певну сукупність навчально-пізнавальних прийомів, що дозволяють вирішити ту чи іншупроблему шляхом самостійних дій учнів із обов’язковим представленням отриманих результатів

Усі проекти мають різну спрямованість, однак їхньою кінцевою метою є досягнення певного запланованого результату.

Класифікація проектів

 

 

 

За характером домінантної діяльності

 

 

Пошуковий

дослідницький

творчий

ігровий

практично орієнтований

орієнтувальний

За предметно-змістовою галуззю

монопроект

міжпредметний

 

 

За характером контактів

 

 

серед учасників однієї школи

серед учнів класу

у місті

у країні

у різних країнах світу

 

 

За кількісно учасників

 

 

індивідуальний

парний

груповий

колективний

масовий

 

За тривалістю

 

короткий

довготривалий

(Слайд 8)

Проект рекламується в рамках класу, паралелі, школи з метою підвищення мотивації, участі в його реалізації, усвідомлення в його суспільній значущості.(Слайд 9)

Форми реалізації методу проектів, що я впроваджую в своїй роботі можуть бути різнорівневими:

На початку вивчення хімії у 7-8 класах це може бути використання додаткового матеріалу на уроках, випуск стіннівок, захист рефератів.

Подалі – підготовка та участь у віртуальних екскурсіях, дослідницька діяльність у межах навчальної практики.

У 9 -11 класах їх проекти можуть бути реалізовані у повній мірі зі всебічним використанням комп’ютерних програм. Для створення учнівських проектів я обов’язково виношу тему 11 класу «Роль хімії в житті суспільства». Учні обирають тему за програмою (але не обмежуються ними), планують етапи роботі та терміни захисту.

Результати виконання проектів мають бути матеріальними, тобто певним чином оформлені ( презентація, буклет, відеофільм, альбом, бортжурнал «подорожей», комп’ютерна газета, альманах, веб-сторінка тощо). (Слайди 10 -22 )

Основні завдання і напрямки реалізації проекту:

•сприяння розвиткові естетичних смаків, почуттів учнів, форму­вання поняття про естетичний ідеал, розуміння специфіки різних видів мистецтва;

•допомога учням у засвоєнні системи загальнолюдських і націо­нальних цінностей і на цій основі формування успішної, конкуренто­спроможної людини;

•розвиток духовно-естетичних якостей учнів: емоційної схвильо­ваності, творчої уяви, здатності до співпереживання, естетичної на­солоди, уміння зіставляти, аналізувати, оцінювати твори і творчість письменників, художників, композиторів;

•дати можливість учням зробити висновок про необхідність активної життєвої позиції кожного члена суспільства, про вплив діяльності кожної людини на історію рідного краю, країни.

Впровадження методу проектів підвищує зацікавленість учнів до теми, що завжди дає помітні позитивні результати:

Здійснена у школі проектного навчання засвідчила її перспективність та педагогічну доцільність, оскільки вона сприяє забезпеченню життєтворчого розвитку учнів, становленню дитини як творчої і соціально активної особистості; створює ефективні передумови для становлення компетенцій. Учні набувають досвіду розв’язання реальних проблем життя у навчально-виховній діяльності.(Слайд 23)

 

 

Категорія: хімії | Додав: shkola9 (13.02.2018)
Переглядів: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

влажность:

давление:

ветер:




























Пошук


Відділ освіти Миргородської міської ради © 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz